elinrosen

Alla inlägg under november 2010

Av Elin Rosén - 30 november 2010 01:54

När jag pratade med pappa idag så sa han att han inte hade tänkt ha någon julgran! Tji fick han, han ska visst ha en julgran! Om jag så ska behöva gå och köpa den själv och och allt! :)Pappas argument för att INTE ha en gran var att den barrar haha.. Jag erbjöd mig till och med att slänga ut den innan jag åker och dammsuga efter den! :)


Idag är jag väldigt sugen på pepparkakor, hemmabakade pepparkakor och mjölk!


Dessa två sista veckorna kommer vara fullproppade med plugg, här ska ni få se.


Imorgon Tisdag 30/11:

Final Draft

Omniquest project

Reading Notebooks

Onsdag 1/12:

Matteprov

Torsdag 2/12:

Engelska Grammatikprov, del av finals

Ev marketing prov

Fredag 3/12:

First Year Seminar Inlämning Career Portfolio

Måndag 6/12:

International Business Quiz

Tisdag 7/12:

Engelska Finals Writing8-10.30

Onsdag 8/12:

Matte Finals 12.30-15.00

First Year Seminar Finals 17.00-20.00

Torsdag 9/12:

Inget än så länge tror jag, kanske ett marketing prov

Fredag 10/12:

International Business Finals 14.00-16.30


Fy fan säger jag bara! inte kul! och under denna tiden ska jag dra ner på kolhydrater, vilket kommer göra mig grinig och ge mig cravings..you better watch out!


Nä nu gäller det att få detta skeppet i rätt riktning igen, har varit lite ur fokus nu ett tag känns det som, sista rycket innan terminen är slut! Jag tycker faktiskt att det är skönt att kurserna inte är längre än en termin här!


Jag måste även tvätta, jag måste städa, jag måste organisera, bara en massa måsten!


Gud vad jag längtar tills jag kommer hem! Inatt drömde jag att jag kom hem och fick träffa farmor och farfar, det var bara det att det inte var vinter utan sommar och både farmor och farfar började gråta! Risken finns ju att det kommer bli så när jag kommer hem..


Helt galet att man har varit här i 16 veckor nu.. Kommer ihåg kvällen när jag kom hit.. Blev avsläppt i rummet, som jag för övrigt tyckte såg väääldigt sjabbigt ut, duschen var äcklig och jag fattade inte hur kranarna funkade..Och ändå har man lyckats på något sätt att göra det lite trevligt här och man känner sig ändå liiite hemma här..

Ibland har jag svårt att fatta att jag verkligen gör detta, jag tog mig utanför Byn, jag gör det jag vill göra, jag lever mitt drömmars liv just nu.. Kan inte bli bättre! Och snart får jag se min familj igen! Kan definitivt inte bli bättre då! :)


Undrar vad julkalendern är i år... tror bannemig jag ska följa den på svtplay. Och sen gå upp varje morgon kl 7 för att kollapå den när man kommer hem..invirad i en filt i soffan med lite tända ljus.. Och sen ska jag köpa en chokladkalender och trycka i migall choklad på en gång..:) Jag älskar julen!

och jag hoppas innerligt att snön ligger kvar när jag kommer hem! Då blir jag överlycklig! Nu vet jag att pappa inte gillar snön och kylan överhuvudtaget, men det gör jag:D


Något som skulle kunna grusa min lycka just nu är att min ena visdomstand har bestämt sig för att växa lite.. Vilket innebär att jag har ont i flabben...


Nä, måste kila och lämna tillbaka en film nu innan klockan nio sen ska jag städa lite och fixa!


xoxo,

Elin




Av Elin Rosén - 29 november 2010 00:38

I advent, i advent, då tänder vi ljus

först ett, sen två, och sen tre och sen fyra

och när det fjärde ljuset är tänt, då är det ej långt till jul!


Har tyvärr inga ljus att tända här.. :( Men dom har börjat

sätta upp julgranar utanför Publix här, så jag fick en doft av julen!

Pappa, vad sägs om att vi väntar med att sätta in granen tills den 17 december i år så jag kan få vara med och ta in den och klä den?:)


Idag vaknade jag upp med min vän huvudvärk igen.. Inte så jävla kul..

Skulle träffa min engelskgrupp för att spåna och göra färdigt ett projekt som ska vara klart på tisdag.. självklart dök inte våra kära gruppmedlemmar upp så det var bara jag och jossan som gjorde det..

det slutade med att vi gick och köpte papper och glitterpennor och vanliga färgpennor och sen satte vi igång:)

Kändes faktiskt liite juligt att få sitta och pyssla och rita och ha sig lite:)


Väntar med spänning på att Iza ska lägga upp lite bilder från julskyltningen som hon förhoppningsvis tog..:)


Ikväll blir det tidigt i säng, det är en sak som är säker.. Blir lite plugg och kanske en film! Sen blir det på med dieten och hårdträningen imorgon.. jag är jättetrött idag och känner mig lite hängig..


men det var skönt  med lite Elintid igårkväll här själv som Annelie sa haha..:)


återkommer imorgon!


xoxo,

Elin


Av Elin Rosén - 28 november 2010 05:02

Hur dödar man en mus bäst?


För här satt jag i godan ro och tittade på våra vänners liv på svt play när jag ser en liten jävla mus springa över golvet! Och jag kände en våg av adrenalin fara genom kroppen.. Ville springa efter och se vart den tog vägen.. Kanske ska ta ett stekjärn med mig och slå ihjäl den?:)


Några tips?




xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 28 november 2010 02:49

Ja för mig är det lördag och för er söndag.. men det känns som söndag för mig..

Gårdagskvällen var mycket trevlig, vi bakade lussekatter, gjorde pannkakor och kollade på film..:)


Tyvärr slutade kvällen med en sprängande huvudvärk, och alldeles för ont i magen eftersom jag åt alldeles för mycket deg.. att man aldrig lär sig... degen var nog faktiskt godare än själva lussekatterna.. jag hade lite för mycket salt i degen, men det blev lussekatter iaf..


Idag vaknade jag med samma sprängande huvudvärk som jag gick och la mig med.. INTE KUL! Så denna dagen har jag bara legat på soffan, försökt sova, knaprat panodil, kollat serier på svt play.. jag har inte ens tagit mig ur min sovtröja på hela dagen.. det enda vettiga jag gjort är att plugga litegrann och faktiskt lagat mat. Jag och Annelie snitsade till det och lagade spaghetti och köttfärssås, det var så gott! Skönt med lite omväxling från att äta kyckling..

Nu är Annelie ute och ska svira igen som vanligt, men jag håller mig inne.. tror jag börjar bli förkyld.. känner det i ögonen..


Så här ligger jag i soffan, kollar på remember the titans och ska plugga lite till och sen kolla på en film tror jag.. eller fortsätta på svt play..


jag har haft ganska mycket hemlängtan idag också, nu börjar det närma sig.. fick pratat lite snabbt med bror min idag, inte så mkt, han är inte så talför.. första advent hemma, julskyltning, gå ut i byn, dricka glögg och äta lussekatter..


här kommer lite bilder..


degen jäste över..

  Jag och Jokki..

  Johanna och Jokki

  Skjuts in i ugnen!

  Mumma

  Nybakt lussekatt och mjölk. mmm

 

Och spaghetti och köttfärsåsen.. smakade nästan som mammas!

 


nä nu ska jag kanske göra ngt vettigt..


xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 26 november 2010 22:19

Japp vi överlevde vår första thanksgiving! Pojkarna hade varit riktigt duktiga och fixat och trixat med maten och gjort efterrätt och så!

Framåt sjutiden satte vi oss vid bordet för att äta Kalkon, Stuffing,Gravy,Sallad, potatismos, cornbread,Skinka och där var säkert ngt mer. Nu är det ju så att eftersom jag är så kräsen och är dålig på att smaka nya saker så åt jag bara kalkon och potatismos.. Anyway, kalkonen var skitgod!

Pumkin Pie!

 

adams hemmagjorda tiramisu

 

Key Lime Pie

 

Sen blev det efterätt, Key Lime Pie, Pumkin Pie, Hemmagjord Tiramisú, chokladkakor och kladdkaka!

Gott! Självklart åt jag bara kladdkakan.. Men den var riktigt god!

Brudarna!

  Johanna, Juan, Andy, Jag och Peter

 

Sen blev det den sedvanliga pokern för torsdagkvällar, och gissa vad? JAG VANN! Äntligen! Så jävla härligt! Jag vann 25 dollar, så nu har jag nog gått plus på alla gånger vi spelat haha! :)


 


sen medans vi spelade så partajjade alla andra, spelade beerpong och så vidare, för min del blev det väldigt städat med bara två öl till pokern! Vi var hemma redan vid 1 tiden, lagom, sen låg vi och pratade en stund och sen slocknade vi!


Gick upp vid halv elva idag, kollade datorn lite och senare stack vi och tränade lite, sprang en liten runda och gymmade litegrann.. jag var itne å humör för träning..

Sen gick vi till Publix för att storhandla typ..

Vi ska ha en liten bakkväll och äta pannkakor och titta på film! Vi hittade saffran på Publix! Så vi ska göra lussekatter! yay! Så himla glad blev jag! :) Så tjejerna från dormsen kommer hit så ska vi ha det lite mysigt! :)


Men innan dess ska det pluggas lite! Ett ont måste!



xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 25 november 2010 21:39

Nu har jag kommit tillbaka från poolen, underbart skönt sm vanligt. Ska hoppa in i duschen och sen kila till Annelie, ska även sova där inatt så vi ska ha en liten sleepover:)


Ska säga grattis till mamma som blev antagen på sin utbildning som hon sökte! :)


Återkommer kanske senare annars får det bli imorgon! :)


Ha en trevlig kväll!


xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 25 november 2010 17:18

Idag är det thanksgiving, vilket innebär att vi är lediga från skolan idag och imorgon!

Idag har jag vilodag från träning, ska träffa annelie om en timme och en kvart vid poolen för att plugga..även fast jag inte riktigt har ro att plugga vid poolen, jag behöver en stol och ett bord för att plugga.. haha:P

Igår åkte Danielle hem till New York, så jag är ensam i vårt rum, ganska skönt faktiskt!

Tog lite sovmorgon och bestämde mig för att ha lite vilodag idag, dvs ingen träning!


Alltså inatt så drömde jag två sjuka drömmar.. Första så drömde jag typ att jag inkräktade på en militärövning typ, så tog dom oss till fånga, och sen var det lite Hitler/Harry Potter över det hela, dom skulle rensa ut dom som inte var renrasiga typ och sen gjorde dom ngt med dom, vad vet jag inte.. Väldigt konstig dröm.. Nästa dröm var att jag skulle gifta mig, med vem har jag inte den blekaste aning om men jag hade iaf en väldigt ful BRUN klänning på mig! Tur att jag vaknade iaf..


I eftermiddag ska vi till Adam och äta kalkon och sånt, sen vill väl folk gå ut ikväll, men jag känner inte för det alls! Bättre jag håller mig på rätt sida denna gången..:)


Har även pratat med farmor, mormor och mamma idag. MEd farmor är det bra, gillar inte snön, och jag saknar farmor! Medmormor är det relativt bra, hon har ont i knäna och har svårt för att gå med rullatorn nu när det har kommit snö..Jag hoppas verkligen jag får träffa mormor när jag är hemma! Mamma stod på bussen på väg hem från lund, det verkade som om det tog evigheter.. Folk blir så lamslagna så fort det kommer lite snö.. rookies.


Hade jag varit hemma vid denna tiden så hade jag definitivt haft julkänslan inne, men den vill inte infinna sig här, tror det är för att jag fortfarande går i shorts och linne om dagarna:P


nä nu ska jag nog städa här lite, har en jävla röra!


xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 25 november 2010 05:07

Idag fyller min kära syster My 23 hela år. Gammal som gatan? :) För första gången är jag inte med på kalas för henne, eller ja, uppenbarligen missade jag dom tre första åren eftersom jag inte var född då men ja, ni fattar.

Jag har därför suttit och läst igenom hennes blogg litegrann, jag har tråkigt och har inget att göra.. Hittade lite roliga saker i den som jag tänkte påminna henne om..


Haha ni som känner My, kan ni inte verkligen se framför er hur hon anstränger sig för att göra detta?:)

Skriv ditt namn : My
Utan att kolla : MY
Med hälen: m76y
Med armbågen: ,m 7u6y
Med lillfingret : my
Med hakan : mnj76y
Med pannan : jm67
Med näsan : my


det här skrev My i sin blogg för lite mer än ett år sedan..

En vanlig konversation mellan mig och Lillan.

My- Varför har du skor på dig?
Elin- Jag ska gå ner till Hydro och möta Aleks
My- Men hallå, det regnar?
Elin- Ja, vadå, ska jag inte ha skor på mig för att det regnar?



Haha och det här skrattade vi gott åt, kommer du ihåg detta My?:)

Min lillasyster har dissat en såkallad B-kändis ikväll.
Så jäkla roligt. Bara för att man spelar i ett allsvenskt lag gör man inte
som man vill och säger framförallt inte vad som helst.
Den här personen.. som vi kan kalla J.D har dessutom blivit petad
och sitter inte ens på bänken. Så jag vet inte om vi ens ska kalla honom B-kändis.
Lillan avslutade iskallt med:
"Jag platsar iallafall i en startelva så håll du dig till B-laget"

Men jag sitter inne på smaskigt skvaller vill jag lova!
Mer än såhär får jag nog inte skriva för min Lillan? hihi

Det va dagens skvaller. Kanske ska starta en skvallerblogg? höhö


Och sen så kommer här lite torra skämt som verkligen är My humor.


Det var en kille som hade en snopp i örat.

Då kom en annan kille och frågade:

-Varför har du en snopp i örat?

-Jag lyssnar på kizz...


Vet ni varför dvärgar skrattar när dom spelar fotboll?

-För att gräset kittlar dom på pungen!


Två päron satt i ett träd, plötsligt föll det ena päronet ner och den andra sade: Moget av dig..


Vad sa biet som flög in i en vägg?

-Svar: OH MY GADD..


Haha detta är verkligen My-humor på hög nivå.. Jag saknar henne så oerhört mycket, men nu är det bara tre veckor kvar tills jag åker hem!!!

Då blir det definitivt film, promenad, spelkvällar och bara umgås! Och så kommer jag få skrattat så mycket att jag gråter, förhoppningsvis göra en utekväll med min kära My, dvs även göra vår partybild som vi alltid gör när vi partajjar. Och jag kommer få se My göra THE CLAW när vi dansar.


 


Can't wait!


JAg hoppas du får en underbar dag och att din rulltårta och dina kanelbullar blev bra! Är avundsjuk på dig som får umgås med familjen idag!


Happy birthday!


godnatt,

xoxo,

Elin

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards