elinrosen

Alla inlägg under januari 2011

Av Elin Rosén - 31 januari 2011 03:27

Först vill jag börja med att säga Grattis på födelsedagen mamma! :) Känns konstigt att missa en födelsedag i familjen sådär.. Likadant när My fyllde år i höstas!


Igår var vi ju på stranden.. :) Här kommer några bilder!

Det här e livet! :)

  Här satt det en badvakt.. det roliga var, visst har man liksom en bild framför sig att det ska vara någon sexig hunk med tvättbrädemage? Ala baywatch liksom? Tror ni det var det då?! Nä, så kom där ut en jävla tjockis, slemmig var han, lat var han säkert också, för han åkte dom tio meterna till oss för att tala om för oss att man inte fick dricka öl på stranden! BIG FAIL!

  Ganska ordentliga vågor om man säger så! Det gick inte att gå rakt in, utan strömmarna var ganska ordentliga, så man blev dragen till vänster hela tiden!

 

Men skönt var det! Tror det kommer bli lite fler stranddagar denna terminen än förra! Ska banne mig inte komma hem i maj och få höra att pappa kallar mig för blek! För det fick jag höra i December när jag kom hem.. Okej, jag var kanske inte så brun, men iaf brunare än när jag åkte!


Igår spelade vi det här spelat Cranium då, Så himla roligt! Man var uppdelade i lag, så hade man ett spelbräde som man skulle ta sig runt.. En tärning med färgade rutor på! Sen fanns det fyra kategorier som man kunde hamna på. Den ena var typ vanliga frågor eller sant eller falskt frågor, och sen var det acting typ, det var att göra charader eller vissla och humma fram låtar! En var typ stavning och sånt, stava ett ord baklänges till exempel, eller varför inte vricka tungan och försöka stava Hippopotamus rätt? Haha! Sista var creative, det kunde va allt från att forma en sak med lera, rita med stängda ögon, charader och liknande! Fy fan vad kul vi hade! Det var riktigt roligt! :) Jag älskar att spela spel! Sen slutade det med att vi körde charader och försökte gissa folk på skolan haha.. En väldigt rolig kväll, väldigt välbehövlig! :)


Imorse vaknade jag vid niotiden,och insåg att Sverige spelade, hade ingen aning om att dom spelade så tidigt! Men iaf, det var till att ta sig upp ur sängen och flytta in till datorn och titta på andra halvlek! En spännande match, vi var värda bronset.. sen tittade jag på finalen, och det var en sjujäkla rysare! Fy vad spännande det var! Som jag ville att Danmark skulle vinna,och så nära det var! Men, nu är vi iaf två skandinaviska land tillbaka i världstoppen, det bådar gott!


Sen blev det lite frulle, bättre sent än aldrig. Sen tittade jag på True Blood och powernapade lite.. Gick till biblioteket vid fyra för att plugga, fick gjort en del saker iaf !Denna veckan har jag ett popquiz imorgon, schysst av läraren att maila ut exakt vad som kommer på quizet och vilka sidor som kommer vara med haha, sen har jag matteprov och macroprov på torsdag, och en engelskuppsats till på onsdag, sen ska den vara omgjord till på fredag! Så det blir en del att göra, helt klart!


Hur är det med armen då.. Jo, men det blir bättre, sakta men säkert, nu kan jag iaf böja armen pyttelite, men ska till CVS imorgon och se om jag hittar någon voltaren liknande salva! Hatar att inte ens kunna sätta upp håret själv! Sjukt annoying!




För övrigt så rullar det väl på här.. Har ju definitivt ett par väl valda ord jag skulle kunna säga till en person i min omgivning här.. Blir bara så sjukt förbannad. Man beter sig inte så. Period. GRRRR! Önskar att jag hade kunnat träna på ordentligt nu så jag kunnat ta ut lite aggressioner!!!



Mamma, såhär ser det ut på mitt rum.. tvättade i tisdags och de rena kläderna ligger fortfarande i ikeakassen där på golvet.. någonstans.. dags att städa kanske?

  Här är det också en jävla hilleröra!

 


Skärpning nu Elin Rosén!


Ska väl titta lite på True Blood nu, och sen sova!


xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 30 januari 2011 05:13

idag har varit en helt underbar dag! Vaknade kvart över nio imorse, drog mig lite, gick sen ut i solen och satte mig och läste lite! Sen vid 1 tiden kom vi till då äntligen till stranden! Helt fantastiskt! Låg väl där i drygt två timmar, lite till kanske! Så nu har man bättrat på brännan lite, och badat i havet, lite svårt när man har en arm som man har svårt att använda! Stora vågor var det! Sen åkte vi tillbaka och det blev lite käk och lite vilande.. Sen gick jag till panera med annelie, och sen började vi titta på film med tjejerna, sen spelade vi ett spel som heter cranium!


Kan ju lugnt säga att jag behövde denna kvällen! Jag har verkligen legat på golvet och vridit mig av skratt så tårarna sprutat!


Men nu ska jag titta klart på hipp hipp sen ska jag kanske se true blood och sen ska jag iaf sova!


Får berätta mer imorgon!


xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 29 januari 2011 04:05

här sitter man en fredagkväll och tittar på true blood.. idag har varit en ganska lugn dag, blev en liten stund vid poolen..


nä jag orkar inte skriva mer nu, tar det imorron!


natti!


xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 28 januari 2011 03:39

Jag har alltså lyckats sträcka ett muskelfäste i armbågen, fy satan vad det gör ont! Kan knappt röra armen, att sätta upp håret är inte att tala om, ta på sig kläder gör sjukt ont, vettifan hur jag ska få på mig sporttoppen imorgon! Och ska bli intressant att se om jag kan träna imorgon! Vi ska köra fitness på planen! Men iofs så var de första två veckorna optional så det är inte hela världen om jag inte kan!


Jag har nog fastnat i true blood, har sett fem avsnitt nu!!!


Men men, ska snart hoppa i säng faktiskt, börjar kl 8 imorgon!


xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 26 januari 2011 22:44

Men nä. Har precis beställt tre böcker från Barnes&Noble, så jag ska gräva ner mig i mina böcker ett tag och bli osocial, mer än vanligt då! Tjingeling!


xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 26 januari 2011 03:46

Ja holding out for a hero med Bonnie Tyler är sjukt bra! Jag älskar texten på den låten!


Doo doo doo doooo, doo doo doo doooo, doo doo doo doooo
Aaahhh, aaahhh

Where have all the good men gone and where are all the gods ?
Where's the street-wise Hercules to fight the rising odds ?
Isn't there a white knight upon a fiery steed ?
Late at night I toss and I turn and I dream of what I need

I need a hero, I'm holding out for at hero 'till the end of the night
He's gotta be strong and he's gotta be fast
And he's gotta be fresh from the fight
I need a hero, I'm holding out for a hero 'till the morning light
He's gotta be sure and it's gotta be soon
And he's gotta be larger than life, larger than life

Doo doo doo doooo, doo doo doo doooo, doo doo doo doooo
Aaahhh, aaahhh

Somewhere after midnight, in my wildest fantasy
Somewhere just beyond my reach
There's someone reaching back for me
Racing on the thunder and rising with the heat
It's gonna take a superman to sweep me off my feet

I need a hero, I'm holding out for a hero 'till the end of the night
He's gotta be strong and he's gotta be fast
And he's gotta be fresh from the fight
I need a hero, I'm holding out for a hero 'till the morning light
He's gotta be sure and it's gotta be soon
And he's gotta be larger than life

I need a hero, I'm holding out for at hero 'till the the end of the night

Up where the mountains meet the heavens above
Out where the lightning splits the sea
I could swear there is someone somewhere, watching me
Through the wind and the chill and the rain and the storm and the flood
I can feel his approach, like a fire in my blood

I need a hero, I'm holding out for a hero 'till the end of the night
He's gotta be strong and he's gotta be fast
And he's gotta be fresh from the fight
I need a hero, I'm holding out for a hero 'till the morning light
He's gotta be sure and it's gotta be soon
And he's gotta be larger than life
I need a hero, I'm holding out for a hero 'till the end of the night
He's gotta be strong and he's gotta be fast
And he's gotta be fresh from the fight
I need a hero, I'm holding out for a hero 'till the morning light
He's gotta be sure and he's gotta be soon
And he's gotta be larger than life
I need a hero, I'm holding out for a hero 'till the end of the night


Igår gick jag ju och la mig i normal tid, tror klockan var kanske halv elva när jag släckte!
Men tror ni jag kunde somna då? icke sa nicke! Låg och vred och vände på mig hur
länge som helst innan jag somnade! Så när jag vaknade imorse
var jag inte så utvilad som jag hade hoppats!

På min klockan åtta klass höll jag på att somna, sjukt irriterande!
Läraren är ganska tråkig och bara står och babblar.
Sen härdade jag ut matten men sen sket jag banne mig
i nästa lektion, det är den jag hatar. Så jag gick tillbaka och skulle sova,
men självklart, varje gång jag ska sova lite sådär
mitt på dagen så kommer alltid vaktmästaren och bankar hårt på dörren!
Tredje gången det hände nu! Sjukt annoying!

Sen efter det så började jag tvätta, och sen lagom till handbollen började
kom tjejerna in på mitt rum så kollade vi på matchen! Kopplade
en laptop till platttvn som står i vårt sovrum nu,
vi var 7 st svenska tjejer som tittade! Sen att det inte gick så bra, ja sållet i målet
läckte ju som jag vet inte vad!

Sen blev det till att gå och plugga lite, gjorde lite matte, men sen sket jag
i det så gick jag och skrev om mina memoarer som ska vara inne
imorgonbitti! Jag har ju då skrivit ommitt förhållande till min farmor, och
att hon är en förebild för mig, och nu blev jag iaf lite mer nöjd än efter
första utdraget!

Sen när jag blev klar så blev det bara att ta sig tillbaka hit.. Annelie gick för en
liten stund sen, och jag funderar på att göra mig iordning för
sängen och läsa lite!

Och, en väldigt viktig sak, MY kommer hit den 4 mars, och stannar till den 18!
Det blir Orlando, Key West, Universal Studios, Miami and so on!
fattar inte att hon verkligen kommer hit!!! Längtar! Och ännu bättre att
hon kommer till min födelsedag! :)

Just det, träningsvärken var det ja.. Jodå, den sitter där den ska göra,
typ överallt! helt galet! Men på det imorgon igen!

xoxo,
Elin
Av Elin Rosén - 25 januari 2011 02:47

Träningsvärken lär ju komma som ett brev på posten imorgon!!!

Idag satte träningen igång med laget, i gymmet.

Visste inte riktigt vad vi skulle vänta oss, men jobbigt blev det!

Vi körde typ cirkelträning, 12 st övningar, 45 sekunder på varje, så många repetitioner du orkar, vila 15 sekunder och ta dig till nästa station, körde den rundan 3 ggr! Intensivt blir det! Efter det körde vi fem minuter kondition, antingen med hopprep eller på en liten låda, som step up typ. Jag körde på lådan, och fy fan vad jobbigt det var! Där körde vi 20 sekunder, vila 10 sekunder!


När jag stod i duschen efteråt så var det sjukt jobbigt att bara tvätta håret! Mina armar är helt jävla döda! Ska bli intressant att se om jag kommer ur sängen imorgonbitti!


och idag mina vänner, ska jag lägga mig tidigt! Har klass kl 8 imorgonbitti, hade en läxa till den klassen, skriv typ 100 ord om något av northwoods code of ethics,  typ honesty, integrity, achivement och so on. Jag skrev om ärlighet! Fast det blev typ 300 ord typ haha :P


Idag hade jag management som första lektion, och vi trodde vi skulle slippa quiz idag, men icke sa nicke, när det var fem minuter kvar så sa han att vi skulle ha quiz! Förra quizet fick jag 58% haha, och denna gången fick jag 70%! Första två frågorna var exakt samma som förra quizet! :P Den läraren är väldigt tråkig att lyssna på, han bara står och maler och maler och maler med en monoton röst! Så himla tråkigt!


Ms. Rosen, haha det är jag det, vår lärare i Microeconomics hade glömt mitt förnamn haha :P Alltså jag älskar den läraren, han är så himla bra, och verkligen sjukt mkt bättre än den andra ekonomiläraren jag har!


För övrigt så försöker jag knåpa på mitt CV, måste ta mig i kragen där och göra det färdigt! Men det är fan svårt, att hålla koll på alla mina jobb jag haft, har ju ändå haft en del! Måste maila Jonas också, och få ett arbetsgivarintyg!


Imorgon, idag för er, ska bästa syster My boka sin biljett hit! IIHHH ska bli så himla spännande!!!


Imorgon står det tvätt på schemat, och plugg, och skype kanske, och plugg, och plugg och plugg. Försöker få rätt på mina memoarer, inte så himla lätt kan jag säga. Dom ska vara inne på onsdag, så det blir till att sitta med det imorgon!


nä, nu ska jag runda av här och sen börja göra mig iordning för sängen, och klockan är strax nio! Way to go Elin! :)


xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 23 januari 2011 20:57

Nu har jag varit här i två veckor.. tänka sig att tiden går så fort ändå! Nu i veckan bokar min kära syster sin flygbiljett hit.. Åh vad jag längtar! vi kommer få så himla roligt!!! :) har redan börjat planera vad vi ska göra, åka till Key West, Orlando, Everglades, Miami etc! :)


Igår var det då party som gällde, men på dagen så blev det en liiten shoppingrunda, inhandlade ett par högklackade skor och en parfym, 350 kr för alltihopa!


Höjden är något i stil med 10-12 cm..:)

    Så jävla coola tycker jag:) Fick inte så mkt skoskav heller, mest bara ont i fossingarna, dansa konstant i 1 ½ timme sätter sina spår!


Men gud vad kul det var! När vi skulle åka ner Downtown då, så åkte vi med Manny i hans mustang. Och han gör typ en usväng med handbromsen på en öppen gata när vi kanske körde i 40-50 km i timmen! Snacka om att han skrämde livet ur mig! Helt galet! När vi skulle gå in på Rooftop, så skulle Annelie och Johanna gå först för att  Men iaf,så dom gick in, så väntade jag  utanför för att Annelie skulle komma ut med Johannas leg så jag kunde använda det.  Skönt! När vi kommit in skulle vi shotta, shottade ren vodka, det är inte okej alltså! Jag vill inte påstå att jag blev full, drack två öl på förfesten och en halv shot där på Rooftop.. haha insåg nu, haha, den manny som jag menar här, heter novoa i efternamn, haha, bara så det inte blir några missförstånd!


Tror lampan släcktes kvart i fem i morse, sen vaknade jag kvart över elva! Trött som ett as ändå, sov mig igenom andra halvleken på handbollen!

Och här är jag nu, har plockat undan lite, tvättat av sminket och ska snart iväg och lära mig spela ännu mer fifa! :) haha jag är verkligen dålig!


Här kommer lite bilder från när jag var hemma och några från precis innan jag åkte hem i december!


Lilla Fille med ostbågarna i skålen och en i näven och så drickan, fattas bara att han skulle pilla lite navelludd!

 

Man kan hjälpa moster att dammsuga också!

  På julafton

  När vi klädde granen hos pappa

 

Stranden typ den 12 december eller något sånt!

  Det var riktigt härligt, varmt i vattnet var det också!

  Nähä, om jag skulle göra något vettigt kanske.. Eller njä, varför göra det förresten..


Ny vecka imorgon, ser fram emot att börja träningen!


xoxo,

Elin

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards