elinrosen

Alla inlägg under augusti 2010

Av Elin Rosén - 31 augusti 2010 18:31

" Du är aldrig ensam, alltid älskad och skapad för att uppnå stora ting"

Denna texten fick jag med mig till USA på ett kort, där My inuti har skrivit

  Dessa bilderna sitter på väggen här bredvid mig, väntar på ännu fler hemifrån som jag ska sätta upp! Mys kort är det längst till höger!


" Staring at the blank page before you. Reaching for something in the distance. So close you can almost taste it. Live your life with arms wide open. Today is when your book begins, the rest is still unwritten"


Jag fick även ett fint halsband där det står älskad på ena sidan och syster på den andra, det har jag på mig så fort jag inte tränar eller sover.

 


Av Iza fick jag ett ljus, i en värmeljushållare, där det står

"Fnittra, kivas, torka tåren. Systrar och vänner genom åren"

 

"Speciell syster"

 


Av mamma fick jag en skyddsängel att hänga på väskan! Så den har jag nästan alltid med mig!

 

Jag fick även en liten söt sten, som ligger på nattduksbordet bredvid sängen.

 

Idag har jag haft två lektioner, engelska och marketing!

På engelskan ska vi skriva en "paragraph" Typ en berättelse som är på en A4sida.

Vi har fått fyra topics att välja mellan:

a. An emergency that brought out the best or worst in you

b. An incident that made you believe in fate

c. An encounter with a machine

d. An incredible but true story

Jag vill skriva om Niklas, och jag tror därför att den passar in på antingen a eller d..


På marketing klassen så hade läraren en powerpoint, och hon pratar så himla fort. Jag tycker det är liiite svårt att hänga med, men det blir väl till att läsa på i varje kapitel i boken innan lektionerna! Hon skulle dock lägga upp powerpointen på intranätet efter lektionerna och det är bra tycker jag..


Nu ska jag sätta mig och påbörja ett brev till farmor och farfar!

Träning halv fyra!

just det, frukosten idag bestod av samma som alltid, frosties och bagels! 

Till lunch blev det en wrap med kalkon, sallad och gurka i! Och varje dag så har dom ju såna fantastiska kakor och tårtor och yellos, men tro det eller ej, IDAG var första dagen jag ens smakade en kaka där! Tog en liten liten bit av en kladdkaka! Och den var såå god!


Men nu brevskrivande!


xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 31 augusti 2010 02:59

Måndag, ny vecka nya tag? Eller?


Ställde klockan på halv nio för att käka frulle vid niotiden! Har bara en lektion på måndagar och den börjar kl 2.. segt! Käkade frulle, yay för bagels och frosties med mjölk! Man kan få sin egen omelett gjord och sånt också, men det tycker jag inte om.. fast kanske skulle testa en om man fick typ ösa i bacon eller fläsk eller ngt..

Sen dricker jag alltid äppeljuice till frukost, den är såå god!


tillbaka till rummet efter frukosten så var det bara till att sätta sig och plugga.. international business, woho! Det är ganskt mycket text att plöja sig igenom och det är faktiskt väldigt utmattande att läsa den eftersom det är ganska många ord som man inte förstår.. www.tyda.se ligger uppe typ heela tiden  

Blev så trött ett tag att jag fick ta en liten powernap! Sen efter det gjorde jag mig iordning och kilade iväg till biblioteket för att möta upp Annelie och prata och plugga lite innan lektionen!

dagens outfit

 


När vi kom in på lektionen så satte vi oss vid runda bord.. Eftersom jag plöjt igenom 1 ½ kapitel så hängde jag med bra på lektionen! Skönt för en gångs skull! Tror jag måste göra så, läsa igenom kapitel innan lektionerna för att hänga med!


Efter lektionen gick jag och Annelie till biblioteket igen för att göra vår läxa till Basic Computer Application, vi skulle följa instruktioner ur vår bok och göra en poster. Jotack, jag vet redan hur man infogar en bild, jag vet hur man tar fram ett sparat dokument, jag vet hur man förstorar och förminskar bilden! Så det var mest en seg uppgift! Efter det skulle vi göra en advertisment poster typ, som framhävde en bra egenskap typ! Jag tänkte att alla fotbollstjejerna lär ju typ göra en poster om att man kan träna ett lag eller hjälpa ngn bli bättre på fotboll... Så jag körde en helt annan inriktning, Dogwalking! Och hjälpa till med aktivering och lite lydnadshjälp och så!

Klippte in en bild från min första tävling med Aagje! Tyckte den blev ganska bra, lite tråkig dock kanske men va fan, trött som fan var jag när jag gjorde den  


Efter det kilade jag och Josefine till Publix för att ta en bild utanför Campus med vår marketing bok, så att alla vet att den går att flytta, alltså man kan ta den med sig om man måste åka bort eller så.. haha .

Är bananerna fina idaaaug?

 

Josefine vid the annying oranges.. 


Vi stack och åt efter det, PANNKAKOR! och dom hade sylt! Dock så är ju pannkakorna här typ vääldigt tjocka.. MEn vad fan, två pannkakor med sylt och en skål md frosties och mjölk senare så var jag nöjd  


det var bara till att vandra tillbaka till rummet och fortsätta plugga.. öööö.

Möblerade om på rummet tillsammans med Danielle också, mkt mer plats nu!

   


Och nu har jag pluggat lite till och snart är det dags att gå och lägga sig! Börjar kl 8 imorgon, har dock bara två lektioner så jag slutar tio i elva! Sen är det träning halv fyra!Detta är min plugghörna..

 

Så kommer ett nytt inlägg imorgonkväll! Känns dock lite skumt, här är klockan halv tio och den är halv fyra på natten hemma när jag skriver detta !


Mamma, kolla denna bilden. Detta är i vårt "vardagsrum" Detta är bara rena kläder som Katlyn inte har packat upp än.. Vad sägs om det? Vem är värst tror du?

 


Så, sista grejen som ska mailas in ska jag fixa nu!  Sen blir det till att göra sig iordning för sänge och sen läsa lite och till slut sova!


xoxo,

Elin


Av Elin Rosén - 30 augusti 2010 05:24

Seahawks- Johnson&Wales, 12-0

Så jävla rolig match att sitta vid sidan om och kolla på, eh not?

det slutade med att vi bara fick göra mål på nick, vi tog ut spelare, vi körde med bara två tillslag! Såna matcher är tråkiga att kolla på!


Nu ska jag strax gå och lägga mig, träningslediga imorgon och bara en lektion kommer innebära att jag måste plugga! Håller på att läsa international business nu, mkt text att ta in och det krävs en del fokus för att förstå! Men det blir nog bra!


Återkommer imorgon!


xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 28 augusti 2010 21:00

Ja! Nu kanske man kan få till ett lite längre inlägg!

I tisdags började skolan! Mjukstartade med två lektioner och jag slutade innan kl elva    Jag hade engelska och marknadsföring! I engelskklassen är vi nog typ 18 pers, varav fyra tjejer! Alla tjejerna är från laget så vi hoppas på att kunna få göra våra grupparbeten tillsammans eftersom vi kommer vara borta så mycket!


Efter det var det marknadsföring, där är vi en betydligt större klass! Och massor med olika nationaliteter! Läraren ropade upp ens namn och sen fick man säga vilket land man kom ifrån! Där är folk från Venezuela, Peru, Bahamas, Sydafrika, Spanien, England, Kanada och säkert en del till! När hon ropade upp mig och jag sa att jag kom från sverige så sa hon: " Tiger Woods kinda ruined it for you didn't he?" Haha! Ett gott skratt i klassen iaf !   


Sen så blev det lite dötid, men var tvungen att käka och sen springa runt och få ta på lärare som skulle skriva på ett papper som behövs när man ska vara borta från skolan med laget! Inte det lättaste kan jag säga!


På onsdagen så skulle jag inte haft några lektioner alls, men jag gick ändå på en mattelektion på förmiddagen för att komma igång lite! På matten så får man gå på vilka lektioner man vill egentligen, så man kan gå på fler än vad man har på schemat också om man vill ha samma genomgång flera ggr! Han verkar riktigt schysst! Och det vi gick igenom gick ganska snabbt så man får hänga med.. Och guess what? Dom använder seriöst svart tavla och krita! hallå whiteboard?!   


Vi påbörjade vår bussfärd ca halv ett på dagen! Jag fick ett helt säte för migsjälv som tur var! satt i tredje sätet framifrån, helt okej, lagom sikt till tvn och allt!

Bussresan tog oss ca 12 timmar!

Vi stannade först på en kissepaus och handlade lite gottis, chips, läsk, kakor och lite sånt som man kan behöva, eller iaf jag   


Vi stannade sen på ett ställe som hette Valdosta i georgia, så vi åt på ett ställe som hette Ryans, värsta buffen! Jag mådde dock inte alls bra så jag fick inte i mig så mycket, lite potatismos och bullar och lite sallad.

Försökte undvika att gå på toa på bussen, inte så fräscht direkt..

Vi kom fram till hotellet typ vid tolv halv ett tiden på natten, det var ett Best Western hotell, fyra i varje rum! Jag bodde med Maria, Josefin och Helen, helen är från England! Och maria och josefin från sverige!


Vi skulle ha en walkthrough typ och en joggingtur på morgonen kvart över nio så det var bara till att släpa sig upp ur sängen vid åtta för att äta frulle! Frosties med mjölk och bagels! Mumma!

Det blev jogging och uppvärmning på asfalten! Parkeringen runt hotellet.. Sen körde vi även passningar och så på asfalten och alla hade joggingskor! Sjukt ovant och bollarna flög! Speciellt med mina gigantiska fötter.. höhö.


Sen skulle vi vila lite och sen kom maten! pasta alfredo! Vi ¨hade käkat färdigt och hade lite dötid innan vi skulle åka, jag gick till en bensinmack och handlade choklad och läsk och lite sånt, gott att ha.

Bussresan til Southern Wesley tog ca en timme! Vi kom dit, och där fanns inga omklädningsrum vid planen, inga ordentliga toaletter utan två riktigt skabbiga bajamajor! Nog för att jag var kissnödig, men inte så kissnödig! Riktigt äckliga var dom.. Sen värmde vi upp, planen var krokig och dan och jätteblöt på vissa ställen!


Innan matchen så bad man tillsammans, detta missade dock jag eftersom jag var bakom båset och bytte skor..    Haha ingen större förlust för min del.


Vi vann matchen, med 4-1, dock så spelade vi inte så jävla bra, men vi vann ändå. Coach var inte så glad över att vi släppte in ett mål de sista fem minuterna, men vi vann iaf. Vi kan spela mkt mkt bättre, och verkligen höja oss, och med tiden så tror jag nog att det kommer bli riktigt bra! 


Vi skulle kolla på killarnas match också, svettiga och äckliga! Dom vann sin match efter en katastrofal första halvlek så spottade dom upp sig rejält i andra! Dock med en man utvisad, men dom vann i golden goal förlängning med 2-1!


Upp i bussen och vänta på grabbarna, dock fick dom duscha! Snabbdusch men ändå! Tillbaka på hotellet var klockan  kanske halv ett eller så. En dusch och sen krypa ner i sängen! Vi skulle åka halv nio på morgonen, så det var inte så mkt sömn denna natten heller utan upp och äta frulle och sen sätta sig i duschen!


Hann prata med hela familjen på morgonen, dom var fortfarande kvar hos Anette efter begravningen.. Det var lite jobbigt.. OCh första filmen vi såg sen på bussen handlade om en liten kille som blev skjuten och sen visade dom begravningen, det var riktigt jobbigt att se. Jag försökte kolla så mkt som möjligt på filmerna och inte tänka så mkt, och sova såklart! Det gick väl okej..

Vi var hemma vid åtta på kvällen och sen satt jag bara vid datorn, satt vaken till klockan var ca tolv så jag kunde ringa och prata med mamma litegrann.. väckte henne iofs men ändå.. Love you mamma <3


Somnade som en stock, och sen vaknade jag av att My ringde imorse tio över åtta bara för att säga hej?! OCh så kunde jag såklart inte somna igen. Gick upp vi nio och kilade till publix för att köpa plastskedar så jag kunde äta min yoggi med flingor. På helgen serverar dom inte frukost utan brunch typ vid elva tiden, och vi skulle träna kl 12 så det var lite tajt med tid där.


Pratade med mamma tre ggr innan klockan hann bli elva.. OCh med Iza och med my, och jag grät och grät och grät... Idag är ingen bra dag, träningen gick inte alls bra heller, även om det bara var en pregame session så gick det så jävla dåligt. Inte okej. Ska plugga lite ikväll också, har en del läxor att fixa faktiskt! Och kanske hinna läsa ngt kapitel i förväg så man hänger med på lektionerna i veckan!


Imorgon har vi match i Miami, bara en timme bort men vi kommer ändå vara borta fram tills på kvällen! har nu skypat med My och Jocke också, blev väl ca 50 minuter.. Det är så annorlunda att skypa jämfört med Msn och så.. Skönt att kunna prata och inte bara behöva skriva..


Antingen så går detta bra och det löser sig, eller så blir det åt andra hållet, det får tiden utvisa. Men det är en annan historia. Det var skönt att prata iaf, och få rensa hjärtat lite på vad man känner och tänker. Kanske lite klarare på hur det kommer bli nu. Eller snarare fortfarande förvirrad. Äsch jag vet inte.


Ska kila ner och kolla tvätten nu! Återkommer imorgon!


xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 28 augusti 2010 03:48

tolv timmars bussresa, nu kallar sängen. Träning imorgon igen. Match på söndag igen. Vi vann iaf! 4-1 och killarna vann med 2-1 efter förlängning!


xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 25 augusti 2010 17:48

Ja jag håller på att packa just nu, vi åker till South Carolina om ca 40 minuter, en bussresa på typ 14 timmar! Vi ska spela match, tar inte med min dator så ni får överleva till på fredag! Ställ gärna frågor om det är något speciellt ni undrar om här borta så ska jag svara på dom!


xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 24 augusti 2010 02:28

så, nu har jag suttit och stirrat på skärmen i 5 minuter utan att veta hur jag ska skriva.


du säger att du förstår hur jag känner, men det kvittar vad jag säger till dig, för det gör du inte, du bara ljuger. Är det så att man börjar ångra? Jag har ju bara migsjälv att skylla, och det börjar kännas jävligt onödigt. Du tror du förstår, men det gör du inte. You are clueless.


Idag har det varit ännu mer orientation och faktiskt även skrivit prov.

Imorse satte jag klockan på sju för att gå upp och prata med mamma för hon börjar jobba nu! Alltid lika mysigt att prata med mamma, förhoppningsvis blir det lite av en rutin här!

Frukosten öppnade halv åtta och tyvärr blev jag själv till frukosten, och då menar jag HELT själv, hängde typ på låset när dom öppnade och började dagen med pannkakor, frosties, bagels och en riktigt god äppeljuice!


Halv nio skulle vi skriva ett placement test i både engelska och matten, för att se så man hamnar i rätt grupper beroende på vad man kan!

Började med matten, och tjena mittbena, har ju inte läst matte på 2½ år så det gick ju inte direkt som det skulle, så jag ligger kvar i samma mattegrupp, basicdelen! Fine with me!

Engelskan skulle man skriva en uppsats, jag skrev om ledarskap och makt, om det är samma saker eller inte. Jag blev inte flyttad här heller utan det är samma som jag hamnade i från början, helt okej egentligen eftersom det är lite tufft med språket här!


Vi skyndade iväg till ett annat möte sen, ett för internationella studenter, en del info och sen fick vi skriva i ett papper och sen lämna iväg våra pass och I20 papper så att dom ska in i systemet och dom ska skrivas på! Det var ett ganska segt möte, och efter det så kilade jag och ringde pappa! Vi pratade en stund, och det är också mysigt att prata med pappa!


Gick och käkade sen, en snabbis bara och sen gick vi till biblioteket för att skriva ut en del grejer!


Hann ringa pappa och gråta en skvätt också.. har hört att det är bra att gråta ut ibland? Men hela denna situationen som jag är i är så himla frustrerande faktiskt, och så mycket som jag gråtit dessa två veckorna, har jag nog inte gråtit på två år. Helt absurt.. Jag går och oroar mig och bryter ihop ibland.. Jag försöker att ha inställningen att det löser sig, men ibland går det bara inte. Det blir liksom en meltdown..


Sen var det träning, en relativt tuff träning! På slutet körde vi löpning och man skulle tävla med en kompis och jag var med annelie, den som kom sist fick springa ett extra varv! Och jag vann så hon fick springa ett extra.. haha. Kan hon behöva;)Jag sprang och kollade mig över axeln hela sista varvet och jag pressade mig för att vinna! Hon låg en bit efter , men ändå, när vinnarskallen kommer fram och det blir tävling, helt galet vad taggad man blir!


Nu ikväll har jag bara käkat och tvättat lite, väntar just nu på tvätten i torktumlaren! Snart blir det till att läsa lite och sen sova!


Imorgon börjar klasserna, så himla kul! Börjar kl 8 med engleska och sen principles of marketing! Slutar tio i elva! Kan det bli bättre?! Sen träning halv fyra! lagom med tid emellan! På onsdag åker vi till South Carolina för match, tydligen övernattningar och 14 timmars bussresa... Kommer tillbaks på fredag!


Nu måste jag hämta tvätten!


xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 23 augusti 2010 03:19

jaha var fan ska man börja?

Jo alla mina roomies har kommit nu, vi är ju fyra st som bor i två sovrum och ett vardagsrum! två av dom är 18 och en 21. Eftersom alla flyttade in igår på hela campus så blev det ju självklart fest. Här måste man vara 21 för att gå ut, eller måste och måste, ni fattar vad jag menar, det finns alltid sätt att lösa det på.


Anyway, tjejerna stack väl ut vid tolv typ, så då släckte jag lampan och hade hoppats på en skön natts sömn! Tji fick jag!

Kl 4 ramlar det in en hel drös i vår lägenhet! Dom är jävligt högljudda och försöker hyssja folk för att jag ligger och sover. iaf, där ute sitter dom och jag låg vaken i min säng och lyssnade. Så kommer Danielle in och ska gå på toa, och då bara stormar det in en tjej i vårt sovrum, skriker mitt namn flera ggr och babblar om Sverige. What the fuck tänkte jag, vem fan är denna bruden?!

Som tur är kommer Danielle ut precis då och säger " Kelsie, stop it you are to drunk you need to get out of here!"

varpå dom försvinner ut.

yay tänkte jag. Det tog väl en stund till att somna, skönt.

MEN, kl sex, då har Danielle också gått och lagt sig, så bankar det på dörren och dom andra tjejerna öppnar dörren och in dräller det ett killgäng som bla har rökt på.

Dom ville fan inte gå! kl 6 på morgonen! Tur att jag var ledig idag annars hade jag lackat sönder! Danielle gick iaf ut till slut och försökte få dom att gå, helt absurt, dom ville INTE gå! Dom gick väl typ halv sju kanske.

Testade somna igen, men vaknade kl 8, så då smög jag ut och ringde familjen istället.


Ska det vara såhär hela tiden så kommer jag lacka sönder fett mycket! Hell no att jag ska stå ut med det! Så man kan ju lugnt säga att jag inte har sovit så mycket inatt och är därför ganska trött! Tjejerna har dock skämts en del och bett hur mkt som helst om ursäkt!

och en grej, tjejen som kom in och skrek på mig, hon har inte ens bett om ursäkt eller nånting! Henne kommer jag inte ens titta på, det är fan skottpengar på henne! *arg*


jaja nu lämnar vi det.

Idag har vi varit och fixat våra IDkort och bibliotekskort, "checkat" in så att skolan vet att vi är här, fått en del papper, lyssnat på lärare och gått igenom en del grejer. Sen ikväll har vi varit på WalMart och en annan affär och handlat lite!


Jag har handlat en sportbag för 140 kr typ och lite smått och gott, nu har jag skolhäften och allt så jag klara mig, pennor, tejp, linjal brevpapper och kuvert. Jag tänkte skriva vars ett handskrivet brev till farmor och mormor, jag tror dom kommer tycka om det!


Danielle är jätteschysst, vi har pratat en del om pengar och så, och hon har köpt ett kylskåp och en microvågsugn, strykjärn och strykbräda, hårtork och lite sånt som jag också får använda!


imorgonbitti ska jag skriva ett test, för att se till så att jag hamnar i rätt engelsk grupp och mattegrupp, för dom jag har hamnat i nu räknas inte in i min poängplan! så det ska vi göra halv nio! Och då missar vi ett möte, men det var okej med coacherna! Sen har vi ngt mitt på dagen för internationella studenter där vi ska ta med våra pass, visum och andra formulär som vi ska få påskrivna!

och sen är det träning kl 3!


Jag ser faktiskt fram emot skolan ganska mycket! Nu när man inte pluggat på nästan 1½ år så är man så himla sugen! Ska bli riktigt kul att komma igång!


Nu kommer det ett antal bilder!


 Danielles sida :)

    Vår gemensamma hylla med mat och toapapper! :P

  Och här jag, redface! Men lite färg har man fått!   tagen från grannens dörr, såhär är stilen här iaf, väldigt mysigt:)   Tjena ankan! Nedanför mitt studenID, kameran lägger på ett par kg? Och en fjortistofs?       yay ett kylskåp och en micro!   Fint va?:)   Lite gratissaker, go SEAHAWKS! Tröjan i hörnet har jag som sovtröja nu! Perfekt!   Såhär svart blir aldrig himlen hemma, jag lovar   fatta hur mörk himlen blir här?   Nu är toaletten piffad med en rosa matta! och duschen nedanför har ett blått draperi!     Min sida av garderoben!  

Här hoppar vi över muren för att komma till Publix, en stor affär, och även om man ska till alla tjejer som inte bor på campus

  Det går som en vallgrav på två av sidorna om planen   En bild mot våra lägenheter   Kolla elledningarna ovanför planen?   Här bor Annelie och Mia på Paradise Cove!   Här har vi mina nya flipflops!  


Nu ska det hoppas i pyjamas och så småningom sova! Läsa lite först!

Har bokat en frukostdejt med Jokki, www.jokkihanna.blogg.se , vi ska käka frulle ihop:)


ha en bra dag där hemma!


xoxo,

Elin

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards