elinrosen

Alla inlägg under augusti 2013

Av Elin Rosén - 28 augusti 2013 11:01

 


http://www.youtube.com/watch?v=yX39J_YyKbs


I am a champion. Enough said.


Jag får gåshud. Jag vill ta på mig den vita tröjan, snöra på mig fotbollsskorna, kliva ut en vacker sommarkväll på Romelevallen och föra mitt lag framåt.

Jag vill få en adrenalinkick, jag vill kämpa och slita, jag vill få fira med mitt lag. Jag vill ta i tills jag

får blodsmak i munnen.

Jag vill känna det nervösa fladdret i magen inför en viktig match, jag vill mana på tjejer att ge max alltid.



Jag saknar mina tjejer, jag saknar fotbollen. Jag vill ut på planen. NU.


Av Elin Rosén - 19 augusti 2013 13:03

Jag vill inget hellre än att komma tillbaka till fotbollen. Det är prio ett i mitt liv. Men så ibland, ibland, en bråkdel av en sekund, vill jag bara lägga mig på marken och gråta och ge upp. Men att ge upp existerar inte i mitt liv, quitters never win, winners never quit.



Tur att jag har den här fina mannen i mitt liv   

 


xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 15 augusti 2013 14:03

14 veckor har gått sedan jag skadade mig, 11.5 veckor sedan jag var hos läkaren. Lagom segt. Aldrig har jag reflekterat över min framtid så mycket som under dessa veckorna. Innan rullade allt på, nu är min tankeverksamhet igångsatt på vad jag vill göra resten av mitt liv. Läskigt och lite skrämmande. Olika val man står inför, vågar jag, vågar jag inte? vad har jag att vinna respektive att förlora?


Sitter och knåpar lite på mitt CV, det är svårt ibland. Över 1 ½ år sedan jag uppdaterade det senaste. Personligt brev/personlig del är klurigt att göra, men det blir nog bra.


back to work.


xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 14 augusti 2013 12:38

Igår efter sjukgymnasten, som inte gick så bra, återigen, tröståt jag. Jag tryckte i mig två plopp och Ahlgrens bilar, OCH, jag åt dessutom kebabtallrik till middag. There you have it. Jag äter när jag är ledsen... Bryta ihop och komma igen, just nu är det svårt. Jag drömde inatt att jag sprang. Inte långt, men fort, och mitt knä var friskt. Oh how I miss it.. Varje gång jag ska förklara något på träningarna eller jag vill ge ett tips eller råd, blir jag så himla frustrerad, för jag kan ju inte VISA vad jag menar. Jag kan inte visa hur jag menar med att mittbacken inte tar djup förrän bollen slås, jag kan inte visa hur pressen ska sättas, jag kan inte visa hur balansspelaren ska förflytta sig i sitt understöd..


Några år sedan..

 


Kvällen slutade i dur ändå, vi hade den första matchen med ett kombinerat Damer U-lag mellan Veberöds AIF och Södra Sandby IF, SSIF/VAIF, och det blev vinst med 7-3! Lite nervös och spänt inför hur det skulle gå, 8 spelare från varje lag som aldrig träffats som nu skulle lära känna varandra och hitta rätt på planen. Det gick väldigt bra, positivt överraskad.

Matchreferat och en liten text om laget finns att läsa på www.vaif.se och sen välj fliken Damer och Laginformation.


Åter till jobbet nu!


xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 13 augusti 2013 12:01

Den ständiga frågan jag får, främst på jobbet. Jag är så trött på den. Jag vill bara spy på den. Speciellt idag när jag har fått veta att väntetiden på Magnetröntgen i malmö är 4 månader. Och min remiss kom i slutet av maj, och de innebär slutet av september med 4 månaders väntetid. Att det ska få ta så lång tid. Idag har jag nära till tårarna. Idag rämnar min fasad.


9 matcher 23 träningar missade. and counting.

Av Elin Rosén - 11 augusti 2013 13:20

Då var det slut på denna veckan också. Fy vad tiden går fort!


Igår blev det vinst med 3-2, efter vi släppt in ett slarvigt mål med 1 minut kvar av matchen. Skönt att äntligen vara igång och ändå se att försvarsspelet sitter lite bättre nu, och att vi kan känna en stor trygghet i vårt grymma nyförvärv Lina Nilsson som nu spelar mittback. Nästa match är mot Fjälkinge om en vecka, också en viktig match och ett lag som vi behöver vinna över för att hålla dom bakom oss i tabellen. Tror det blir en bra höst detta, förutsatt att vi får ha en skadefri trupp..


Igårkväll blev det lite biomys i Lund med hjärtat, vi såg Elysium, en väldigt bra film faktiskt. Skönt att komma iväg sådär litegrann ibland. Andreas går in i en period nu när det kommer att vara övertid på jobbet i stort sett varje dag och även jobba vissa helger. Igår var han inne på jobbet och så även idag, och nu har han kört till Helsingborg för att titta på fotboll, så jag tänkte jag skulle mysa ner mig i soffan och fixa färdigt mina naglar och titta på The Notebook. Min kära man är inte jättemycket för att se såna filmer haha, han ser gärna skräckisar och actionfilmer.


Han är fin han, min man   

 


xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 10 augusti 2013 10:30

Ja äntligen börjar serien igen! Ska bli så härligt att få lite adrenalin i kroppen, för även om jag står vid sidan om så får jag ändå en liten kick så fort domaren blåser igång matchen! Finns ingen bättre känsla!


Kunde dock haft en bättre uppladdning, vaknade inatt av att jag hade något som skavde i ögat, och normalt sett brukar det bara något skräp på mina linser, så jag tog ut linsen, men det släppte inte. Låg vaken i över en timme. Så jag satte i en ny lins och grävde ner huvudet i kuddden och kunde sova lite mer. När jag vaknade kom det dock tillbaka, så sjukt jobbigt. Nu har jag fått tagit av linserna och på med glasögonen, trivs inte riktigt i dom och behöver nog nya glas, men det får gå.. Har tagit lite ögondroppar också, men det hjälper i fem minuter sen kommer det tillbaka igen.


Ska nog vila lite på soffan i väntan på att tiden ska gå och bli samlingsdags!


Ikväll blir det eventuellt bio med älskling!


xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 9 augusti 2013 09:11

Ja nu är det fredag och jag är på liiiite bättre humör!   

På lördag drar serien igång igen, och jag får en härlig känsla i kroppen så fort jag tänker på det! Ska bli grymt att äntligen sätta igång igen!   


Imorse råkade jag snooza en gång för mycket så jag missade min buss, så jag fick ta den 15 minuter senare, och givetvis var den lite sen, och busschaffisen körde i 80 hela vägen till Malmö typ!!! WHY?! Vet man med sig att man är sen kan man för bövelen hålla hastigheten iaf!   


Hoppas det blir en lugn fredag, är ganska trött idag, kunde inte somna igår då jag låg och tänkte på en grej.. Ska jag eller ska jag inte? Det har med jobbet att göra.. Friskt vågat hälften vunnet eller? Läskig tanke, men jag ska nog fundera lite till på den. Och givetvis är min chef på semester så jag kan inte riktigt diskutera med henne heller..


Bjuder på en gammal goding så länge!


Lycklig Elin! 


xoxo,

Elin 

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards