elinrosen

Alla inlägg under juni 2012

Av Elin Rosén - 14 juni 2012 19:11

Ja efter ha gått med konstant huvudvärk som har blivit värre när jag har behövt koncentrera mig, typ köra bil, jobba, eftersom jag sitter framför datorn där, titta på tv och ansträngt mig mer än vanligt, så gick jag idag till doktorn efter ha pratat med sjukvårdsupplysningen igår.. Så kom jag till distrikssköterskan här i byn och fick en akutremiss till akuten i lund, neurologiska avdelningen för röntgen av hjärnan..


Jag har först inte fattat varför jag haft så mycket huvudvärk, efter jobbet i måndags grät jag så ont jag hade.. Men efter ha pratat med ett par personer så började vi prata om jag kanske hade fått en lätt hjärnskakning.. Jag spelade ju en match den 3 juni där jag nickade på en grymt hög och hård utspark av målvakten, och fick huvudvärk redan under matchen där som inte blev bättre av två alvedon, på kvällen där mådde jag även lite illa, men inget som jag drog för stora växlar av, jag menar man har ju tagit ut sig efter en match förr och haft huvudvärk och mått illa..


Men så fortsatte huvudvärken under veckan, blev nästintill outhärdlig på jobbet, inget hjälpte, alvedon,ipren, panodil, diklofenak, treo, ingenting funkade, snacka om frustrerande..

Väl på akuten idag så blev det ingen röntgen, men det konstaterades att jag fått en lätt hjärnskakning av den bollen jag nickade i matchen där.. Utskrivet panodil och citodon, ingen träning på en vecka, inget jobb imorgon heller, ska ta värktabletterna regelbundet i en vecka typ.. Woho! Äntligen kanske jag slipper ha ont i huvudet och så kan det kanske få gå över.. Sjukt frustrerande!


I lördags var det dags för 150 års kalas för farmor och farfar som båda två har fyllt 75 år! De var självfallet bortresta båda dagarna de fyllde år, och så i lördags var vi äntligen samlade hela släkten igen!  Det blev kubbspel, fotbollsspel(konstigt i vår familj va?!) , grillning, och härligt umgänge! Det var ett tag sedan vi var samlade hela släkten! Även Mange och Sandra med Casper var där, dom träffar vi ju så ofta och är ju som släkt nu! :)


Här följer lite bilder, vi fick faktiskt farmor och farfar att ställa upp på bilder, trodde jag aldrig skulle ske för farmor hatar att vara med på bild!


Jag och hjärtat innan vi cyklade in till byn:)


 

Farmor och farfar tillsammans med alla barnbarnen!

 

och så barnbarnsbarnen fick också vara med ju, även om Fille inte ville..

 

Fin bild på pappa och Rose-Marie!

 

Helen, William och Jens!

 

Jag och Andreas igen:)

 

Och så en bild som jag har velat ta länge, men inte fått.. Jag och min älskade farmor, min idol, min förebild, min klippa! Farmor är en av mina allra bästa vänner, och utan henne hade jag inte varit den jag är idag! <3

 


nu dags att hämta in tvätten....


xoxo,

Elin

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards