elinrosen

Alla inlägg den 16 november 2010

Av Elin Rosén - 16 november 2010 03:42

Ja nu är jag väl kanske snart back on track.. imorgon är jag nog tillbaka till mitt rätta jag.. Men iaf, idag hade jag ställt klockan på halv tio, kom inte i säng förrän klockan var närmare 1 igår, jag var och pratade med Scotty och hämtade mina grejer som jag lämnat där. Jag skulle träffa Annelie vid halv elva, så jag satte bara på datorn och kollade runt lite och sen träffades vi och gick till biblioteket.. Vi behövde plugga matte och göra ett prov i international business där vi fick använda boken..


Vi fick iaf pluggat en del innan international business lektionen började kl 2, och där fick sen reda på att vi ska ha prov på måndag igen, och sen hinna med ett till innan våra finals. Tight om tid, tur att fotbollen är över..

Alltså international business är nog den tråkigaste lektionen på hela veckan.. Idag så satt han glatt på bordet och dinglade med benen och hade vandrat iväg på ett sidospår när han helt plötsligt säger " Nej, nu får ni skärpa er så vi kan komma igenom detta någon gång!" Och detta kommer från läraren som alltid babblar på om annat och som säger ordet " Okey" 150 ggr på en lektion, yes, vi har räknat..


Efter lektionen träffades några av tjejerna och lattjade lite med bollen, men jag satt och läste lite matte och harry potter istället.. kl 5 drog jag och annelie til cafeterian och åt lite och gjorde den sista matten innan provet kl 6.. På provet gick det väl hyfsat, jag skrev 85 % och det är runt det jag legat hela terminen, solid B som min lärare säger, och det är jag nöjd med! Annelie sa till mig igår att hon inte visste att jag var ett sånt snille på matte.. Haha snille på matte, jovisst! Sanningen är att jag sitter som ett frågetecken på lektionerna, men sen när jag får tittat igenom det lite för migsjälv så brukar det sjunka in, sakta men säkert.. Jag har fått turen att ärva lite av pappas matteskalle och mammas språkskalle, lyckliga jag! Jag gör hellre språk än matte dock..


Och efter matten så har jag återigen suttit i biblioteket och skrivit på en rough draft till engelskan imorgon.. det var den jag skrev om i förra veckan.. tror nog jag bara skrev lite taffligt, men tur att det är en rough draft och inte final draft, har en chans till på mig att fixa till den lite.


Så dagen idag har gått i pluggandets tecken, och så ska det bli framöver också! dags att börja plugga för finals!


För övrigt, så har jag nu lyssnat på denna låten typ 10 ggr i rad.. Jag saknar min syster Iza, inte nog med att hon inte har bloggat på över en vecka, så har vi inte pratat bara hon och jag på ett bra tag, alltid fille och jimmy där, eller my osv.. Skulle nog behöva en timme med henne skulle jag tro..




Idag pratade jag en stund med min kusin Isabella som fyller sju år idag! Börjar bli stor nu! Hon hade fått en klocka och massa hello kitty grejer.. om man ändå hade fått vara sju år igen..


jag har tänkt på en sak, ni vet ju att träningsvärken alltid är värst andra dagen efter träningen? Jag tror det gäller samma sak med ångesten andra dagen efter en redlös fylla.. för så känner jag definitivt idag..:(


Imorgon är det två lektioner som gäller, sen ska jag kila till Metro för att betala mobilen för de två kommande månaderna, och sen ska jag skypa med mamma! Och sen kanske det blir poolen och det blir definitivt träning imorgon iaf!


nu ska jag slänga mig i sängen och läsa lite och sen sova..


godnatt från en liten deppig elin i staterna..


xoxo,

Elin

Ovido - Quiz & Flashcards