elinrosen

Alla inlägg den 9 november 2010

Av Elin Rosén - 9 november 2010 19:23

var vore världen i alla sin glans, om inte farmor och farfar fanns?


Min rumskamrat talade om för mig att jag hade ett pajet tydligen.. och jojomän. Där låg ett paket! Det visade sig vara farmor som varit i farten igen!

Ett paket med skånska dagbladet, kvällsposten, choklad, kexchoklad och ahlgrens bilar! :):)


Detta var tydligen ett stort paket enligt hon som satt vid disken.. haha nej sa jag.

  Gud vad jag njuter av att sitta och läsa svenska tidningar, det blir inte alls samma sak som att läsa det på nätet, plus att man får liite mer i tidningarna..

  För övrigt så ser min fot ut såhär just nu..

  Inte okej!


Skulle blockera ett skott och glömde spänna foten.. kan man ha mer otur? Eller ja, det kunde iofs varit värre, jag kunde varit hemma i kylan och jobbat kvar på hydro haha..:)


Ska snart gå och prata med våra trainers om min fot och sen ikväll blir det till att ta sig i kragen och plugga!


xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 9 november 2010 03:30

Inatt sov jag tio timmar.. det var fruktansvärt underbart!

På förmiddagen fixade jag tvätten och sen skypade jag med Wicky!!! Detta var första gången v skypade sen jag kom hit! Vi pratade i ca 45 minuter! Gud vad jag längtar tills jag får träffa henne i vinter! Saknar henne så mkt!


Sen fick jag skypat med Iza och Fille. Jag och fille sjöng imse vimse spindel, litet hus vid skogens slut, och så pratade vi om att moster snart kom hem och då skulle vi leka.. Alltså jag blir såå glad av att prata med folk där hemma på Skype! Helt galet vad skönt det är att göra det.. Och nu är det snart verkligen inte alls lång tid kvar.. 5 veckor drygt.. Tiden går sjukt fort..

Idag har jag inte pratat med mamma i telefon, känns faktiskt lite konstigt eftersom vi pratat i stort sett varje dag sen jag kom hit..

HEMLÄNGTAN BIG TIMES!


På träningen idag så spelade vi nästan hela träningen, det var jättekul!Förutom att vi fick typ spela utan en yttermittfältare för hon är så dålig och gör inte sitt jobb.. Dock stukade jag till min fot litegrann, skulle blocka ett skott men glömde spänna foten.. Vi ska spela imorgon också! Dock ska det vara förstalaget mot resten men det brukar kunna gå bra ändå.. Har upptäckt att jag inte har så stora problem med att hinna ikapp annica, hon den jättesnabba anfallaren.. Plus att hon gör alltid samma finter..:P


Efter träningen och middagen så skulle jag träffa min grupp från marketing, vi skulle filma vår reklamfilm för coca cola.. det gick slutade med att vi gick runt och frågade folk vilka länder dom kom från och vilken som var deras favoritläsk, coca cola såklart.. Jag lyckades att inte vara med i den:) Den kommer på youtube sen så ska länka till den.. Dock var jag med i en annan.. Northwoods motto är "discover the leader in you" och jag skulle  stå och säga det på svenska.. det funkade liksom.. prata inför folk jag inte känner är ju inte min starka sida direkt..


Idag fick jag köpt ett par långa mjukisbyxor och en hoodie! Äntligen! Nu trivs jag ännu bättre haha.. Mjukisbyxor måste ju vara mitt signaturplagg haha.. ska försöka övertala pappa att betala ett paket så jag kan få lite mer grejer hitskickade.. så om du läser detta pappa kan du förbereda dig:) Och för övrigt lutar det åt att jag kommer bo kvar på campus nästa år.. suck..


Ska snart kila och lägga mig, har klass kl 8 imorgon.. Förresten så la jag till en klass till på mitt schema till våren.. lika bra så man inte hamnar så mycket efter med kurserna senare eftersom min matte och engelska inte räknas in..


godnatt,

xoxo,

Elin

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards