elinrosen

Alla inlägg under mars 2012

Av Elin Rosén - 28 mars 2012 20:52

Idag hade jag ett väääldigt tålamodsprövande samtal, och det satte verkligen mina nerver på prov.. Tyvärr kunde problemet aldrig lösas och jag fick lägga på med en inte helt nöjd kund.. Men förhoppningsvis kan kontoret hjälpa kunden istället för jag fick ringt upp och pratat med dom och dom skulle kontakta kunden.. Nu har jag lyckats få ett par samtal som vara mer än 40 minuter och då börjar dom bli lite långa.. När det behövs testas många olika lösningar... Men men, dagarna på jobbet går fort iaf, rätt som det är är det tid att gå hem :)

Nu ikväll har jag till och med förberett vad jag ska ha på mig och fått det godkänt av Andreas och han sa att det såg Classy ut så det borde nog bli bra..:) Så slipper jag stressa och stirra imorgonbitti över att jag inte känner  att jag hittar något att ha på mig..:)

På morgonen nu har klockan ringt 05.45 och jag kör till bussen 06.30...Woho Det är om jag börjar jobba 7.45 då.. Men sen har jag vissa dagar också som jag inte börjar förrän mellan 9 och 10 så det är lite skönt..:)


Igårkväll var det den första riktigt fotbollsträningen, eller ja, jag tränade ju förra veckan också men då var jag bara med på uppvärmningen men igår var jag faktiskt med i stort sett hela träningen, även om jag tog lite pauser då och då för att orken tröt eller när jag kände att det blev övningar som jag kanske hade belastat benet för mycket.. Men vilken lyckokänsla jag gick hem med igår.. Så himla underbart det är att äntligen få känna att jag är på väg tillbaka på planen... Finns verkligen inget bättre än att spela fotboll.. Och jag är som absolut lyckligast när jag får göra det, jag menar inte att jag inte är lycklig annars men just när jag får spela fotboll, det är något alldeles speciellt för mig..


På fredag är jag ledig så imorgon är det egentligen fredag på jobb för min del då..:)


Sitter just nu och tittar på Milan-Barcelona, och jag måste erkänna att just nu är det Barcelona som har övertaget, men jag vill verkligen att Milan ska vinna för jag unnar verkligen Zlatan att få den där Champions League titeln! Och Barcelona hade en sjukt bra frisparksvariant som ingen var med på överhuvudtaget, men sjukt imponerad av den iaf ..:)


Nä, nu ska jag fortsätta glo på fotboll och sen sooova! :)


xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 26 mars 2012 21:00

Imorse när jag klev ut i köket fick jag en smärre chock. Eller ja, det var iaf mycket kallare än vanligt! Tittade på termometern och den visade 16.5 grader inne och 2.6 minusgrader ute! Min kära pojkvän hade ju stängt av värmepumpen på dagen igår eftersom det var så fint väder ute.. vad han inte tänkte på var ju att när det är så fint väder ute, klarblå himmel och solsken hela dagen så blir det ju ofta väldigt kallt på natten.. Så det var till att plocka fram vinterjackan från garderoben och snällt ta på den imorse! När jag skulle hem var det ju då inte lika kallt och inte heller på lunchen så då var den jackan lite överflödig.. Älskar det fina vårvädret!


Många pratar ju om sina favoritårstider, och jag har nog faktiskt ingen favoritårstid! För mig har varje årstid något härligt! Våren är ju bara underbar när det börjar slå ut i skog och trädgårdar och när vårsolen tittar fram som den har börjat göra! Sommaren, ja man kan ju inte annat än att tycka om sommaren, en dag vid Lomma Beach eller en promenad för att köpa glass! Sommaren är nog också den årstid då jag läser som mest! Sitta i solen försjunken i en bra bok, I LOVE IT!!!

Sen kommer hösten, och jag som gillar att krypa ner under en filt i soffan med massor med tända ljus och bara mysa framför tvn eller med en bra bok i knäet, hur underbart är inte det?

Och sen då vintern, på vinter ska det vara mycket snö, och massa minusgrader! Det är nog inte många som gillar vintern som jag gör, visst jag tycker också det är trist när det blir lite slaskigt och så, men ändå, jag gillar vintern! :D


Idag på jobbet så gick tiden lika fort som vanligt.. Idag råkade jag dock ut för två väldigt jobbiga kunder, dom var väldigt irriterade och ena samtalet fick min driftledare ta över efter att jag haft det i 20 minuter, sen pratade dom lika länge till.. Sista samtalet för dagen var också en irriterad kund, som jag fick koppla vidare till personlig service efter 15 minuter eller så.. Inte så trevligt att avsluta dagen med ett sådant samtal, men någon gång skulle väl de också komma... Bara surt att få två st på en dag! Och såhär i början har man ju inte riktigt lärt sig att hantera dessa situationerna, men det kommer väl det också! Idag har jag även haft 4 samtal där jag fick prata engelska, och ibland har jag så svårt att förstå den brittiska engelskan! Tog mig nog fem minuter att få fram rätt namn och födelsedata på en kund... Men nya tag imorgon! :)


Imorgon är det träning igen, YAY säger jag bara! :) Och snart vankas det träningsläger, ska bli så jäkla kul att få komma iväg och träna lite! :) Sist jag var på träningsläger var det ett suparläger kan man väl säga då vi åkte till samma ställe som herrlaget i den klubben.. Ingen bra idé!


Nu ska jag gå och ta en dusch för att sen ta med mig boken till sovrummet och läsa lite, har nu läst halva Grottbjörnens folk :)


xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 24 mars 2012 08:50

Idag fyller min fina pojkvän 30 år!!! Har redan gratulerat honom två ggr, en gång kl 3 inatt när jag hade kommit hem från att ha varit i Malmö och hämtat Jönne och sen nu imorse typ halv åtta när vi gick upp..:P


Nu är bulldegen på jäsning, Keith Urban Live DVD på tvn och det pulas lite överallt här i lilla stugan..:) KL 12 blir det kalas, vi ska vara hela 8 st här, vet inte riktigt hur det ska gå till men det löser väl sig:P


Sen i eftermiddag/kväll har ju Andreas ingen aning om vad som händer moahaha.. :) Ska bli riktigt skoj! :)


Nä, nu får jag väl fortsätta med vad jag ska göra, dvs baka bullar och sen baka chokladdrömmar ! :) Mums! :)


Återkommer imorgon med förhoppningsvis lite bilder och hur kvällen var! :)


xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 21 mars 2012 17:44

Ja idag har det ju hänt en hel del grejer fast jag har varit ledig, som jag skrev om imorse!


Hann till och med trycka in en middag hos farmor och farfar innan jag var ute och gick med fina Helen Olsson,

www.vuxenmamman.wordpress.com. Vi var ute och gick i lite mer än en timme, 7 km! Så himla skönt att äntligen träffas och få ventilera allt som har hänt sedan sist:)

Efter det blev det städ av farfars bil, den ska ju in på service och då måste den vara ren och fin..:) Men det var riktigt skönt i vårvädret när solen stod på! :)


Sen tog jag cykeln och hämtade Fille på dagis, han är så söt, ibland när man kommer dit så får man väcka honom för att han har vilat middag , och han är så himla gullig när han är nyvaken! Stannade en stund hemma hos Iza och Jimmy innan jag körde hem och Fille kan verkligen få mig på gott humör.. Man kan liksom knappt bli arg på honom! :)


Sen blev det matlagning, tacopajen var nästan färdig tills Andreas kom hem, så det var bra :) Där blev även till lunch till mig imorgon! :)


Imorgon jobbar jag 7.45-16.30 så jag är hemma 17.30 och sen är det träning kl 19 på gymmet! Så får älsklingen ha maten färdig tills jag kommer hem.:)


Det blir ju en del bilder på katterna här hemma om man säger så.. :P



Och titta på dessa små sötnosarna..:)



Farfars rena bil, utvändigt och invändigt och ett fint vårtecken i rabatten, eller det som ska bli en rabatt! :)




xoxo,

Elin     

Av Elin Rosén - 21 mars 2012 08:23

Idag är det onsdag och jag är ledig! Whoop Whoop! Eller ja, ledig från jobbet kanske jag ska säga för jag har minnsan hela dagen planerad fast jag är ledig:) Men det var skönt att kunna sova till kl 8 iaf! :)


Igår var sista dagen på utbildningen, och imorgon ska jag flyga solo! Vi har ju fått vars en mentor, som vi ska jobba tillsammans med i 2 veckor, vi kommer sitta bredvid varandra och dom finns där som vårt stöd och hjälp med allt vi kan tänkas behöva! :) Ändå skönt att ha någon så nära som kan hjälpa en! :)

För lite nervöst är det ju ändå...


Igår mina vänner tränade jag fotboll för första gången på 9 veckor! Helt galet vad skönt det kan vara att få snöra på sig fotbollsskorna och för en gångs skull vara med på planen istället för att stå vid sidan om.. Men jag blev ju snabbt varse om att jag INTE har konditionen som dom andra har, fast jag är ju liksom inte jätteförvånad heller egentligen, jag hade ju inte väntat mig det, men jag tror att ju mer jag tränar ju mer kommer jag in i det. Jag får ju inte vara med på hela träningarna, bara uppvärmningarna med passningsövningar! Sen har jag ju joggat runt lite också, typ i slutet när vi skulle springa krysset, så joggade jag ju lugnt och sakta medans dom andra körde som dom skulle!


Ska snart köra in till byn för att lämna Fille på dagis och sen ska jag och Iza åka och handla!


Sen på lördag är det ju en stor dag, för då fyller min älskade pojkvän 30 år! Så det blir lite kalas på dagen och sen har han ingen aning om vad som väntar honom på kvällen, och det stör honom skitmycket, men den som väntar på något gott....;)


Nä mina vänner, talk to you later!



Key West Mars 2011..

 

Key West, Mars 2011 med My

 


xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 19 mars 2012 20:38

Tiden bara rinner iväg! Och jag känner litegrann att jag har svårt för att leva i nuet.. det blir mycket om och men och vad och hur angående framtiden ibland i min skalle.. det blir lite mycket för lilla Elin då.. för vid ett sånt tillfälle känner jag mig väldigt liten i den stora stora världen..


Dagen idag, idag idag idag, haha kom att tänka på Grotescos klipp på Youtube med Ett kilo mjöl när jag skrev det..! Iaf, idag sprang tiden iväg väldigt fort! Vi tog samtal från kl 10 fram tills vi slutade typ, med paus för lunch och rast då! Men rätt som det var var klockan 3 och vi såg slutet på dagen! Speciellt med dagens samtal var att vi fick klara oss själva, inga handledare som satt och sufflerade åt oss utan dom typ sparka ut oss från klippan och lät oss använda våra små vingar till att hålla sig uppe! Men det gick bra, och känslan när man lyckades lösa ett ärende utan att ha behövt be kunden dröja kvar och fråga om råd den var bannemig hur skön som helst och man vill klappa sig lite på axeln, eller iaf jag vill det! :)


Bomben som släpptes idag då var att Farmor och farfar ska sluta köpa julklappar och påskägg till oss! Och faktum är, vi har försökt få farmor och farfar att sluta köpa julklappar till oss i flera år, utan resultat givetvis, så i september-oktober har farmor alltid frågat vad vi önskar oss i julklapp, och jag önskar verkligen mig ingenting i julklapp och har inte gjort det de senaste åren! Vi svarar alltid vet inte och jag önskar mig inget i julklapp men ändå så har dom envisats! Men, nu så äntligen blir det inga julklappar från farmor och farfar, mer än till småbarnen, dvs Filip, William och Sam! Nu låter det kanske konstigt för vissa, att jag tycker det ska bli skönt att slippa få julklappar, men såhär är läget, Jag har liksom allt jag önskar mig, jag har alla materiella ting jag kan möjligt önska mig, jag har mina nära och kära och ja, jag behöver inget extra helt enkelt! Och så har det varit i vår familj i flera år, vi har aldrig varit bortskämda med mycket julklappar, och dyra julklappar etcetera, och hade farmor sagt detta för 5 år sedan har jag inte heller brytt mig!


En sak till som jag har reflekterat över som gör mig lite fundersam är kläder. Jag har ju aldrig, till min syster Mys stora förtret, brytt mig direkt om vad jag har för kläder på mig, huruvida det matchar och så länge det jag har haft på mig har varit bekvämt har jag inte brytt mig! Åkte en gång till Nova i mina ljusblåa snobben pyjamasbyxor i flanell, då skämdes My så mycket över mig att hon gick in på Stadium och köpte ett par mjukisbyxor som jag fick byta till.. Anyways, mina föregående jobb har jag haft bestämda arbetskläder liksom, både på Apoteket och på Macken! Men nu helt plötsligt jobbar man på "bank" och alla är så fint klädda,  och jag börjar helt plötsligt tvivla lite på hur jag ska klä mig. Passar detta? Kan man ha jeans och en hoodtröja en dag när man är trött? Jag känner lite såhär, visst, vi jobbar på Handelsbanken, men vi sitter ju och pratar i telefon? Vi har ju liksom ingen face to face kontakt med kunderna.. Men ja ja, jag får väl gå en kurs eller så får jag helt enkelt konferera med min kära syster My innan jag tar på mig kläderna!


Imorgon blir det fotbollsträning, och väskan är packad för jag hinner inte hem efter jobbet, på tisdagar är det ju middag hos Andreas mormor och morfar..


Nu ska jag hoppa in i duschen och sen krypa till kojs!


xoxo,

Elin


Av Elin Rosén - 18 mars 2012 09:36

Inte så himla underhållande att vakna en söndagmorgon med samma huvudvärk som man gick och la sig med igår.. :/ Och nej, det var inte alkohol! :P Nog för att vi var på 20 års kalas, men det var jag som var chauffören och Andreas som stod för alkoholdrickandet!:P


Phu, vilken vecka detta har varit! Utbildningen fortsatte i samma rasande tecken som den börjat i, skillnaden nu är ju att jag iaf har börjat vänja mig vid att klockan ringer strax efter sex, och jag har inte suttit som en zombie i soffan på kvällarna utan till och med kunnat åstadkomma något! :)


I onsdags var det även dags för en tur till sjukgymnasten, DOOM DAY så att säga.. Nu hade det ju gått 8 veckor sen jag fick beskedet om stressfrakturen och jag skulle ÄNTLIGEN få springa litegrann! Det blev 10 minuter på ett löpband, och lyckliga jag hade inga smärtor! När jag var i USA i höstas så fick jag ju ett par iläggssulor till skorna gjutna efter min fot, som jag betalade drygt 3000 kr för. Så för ett par veckor sen var jag med farmor och farfar hos min gamla sjukgymnast som jag hade när jag hade problem med ljumsken, och han totalsågade dom sulorna jag fick gjort där borta, så min snälla farmor köpte ett par sulor till mig av honom för 500 kr. Vad jag vill komma till, är att när jag stod på löpbandet och mitt löpsteg blev filmat, så med de sulorna för 500 kr fick jag ett helt neutralt löpsteg, jag som annars pronerar (trillar in med foten när jag springer), och sen när jag blev filmad med 3000 kr sulorna i skorna så pronerar jag fortfarande! Fattar ni hur surt det är?!

Men iaf, nu får jag börja så smått att träna! Nu första veckan får jag bara vara med på uppvärmningen på fotbollsträningen, passningsövningar och så och så får jag springa 10 min på ett löpband, som jag även gjorde på gymmet i torsdags..:) Så på tisdag får jag efter 8 vääldigt långa veckor men som ändå har gått fort som tur är, snöra på mig mina fotbollsskor och vara med på träningen!!! :) WOHO! Men det kommer ta ca 5 veckor innan jag är i maximal träning!


Nu vaknade min kära pojkvän så nu blir det nog strax frukost! :)


xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 10 mars 2012 19:37

Ja nu har det ju dock varit ett tag sen jag varit inne här, men, i onsdags så började jag på mitt nya jobb, eller ja, jag börjar ju med en utbildning i 10 dagar..:) Och det mina vänner ska jag säga er, från att i stort sett ha suttit på röven, ursäkta uttrycket, i soffan i 2 månader, och sen behöva gå upp kvart över sex, vara i Malmö från 8.15-16.15 och lära sig HELT nya saker är bannemig en omställning för min del.


Varje kväll när jag har kommit hem, har jag suttit som en ren och skär zombie i soffan och varit i det närmsta apatisk. Huvudvärk och sängdags innan kl 10 har det blivit varje kväll! Nu har jag ju skrivit på ett sekretess avtal så egentligen kan jag inte berätta så mycket mer ingående om vad jag får lära mig, men ja, jag ska ju sitta i Handelsbankens Kundsupport så har ni Handelsbanken och stöter på problem någon gång kanske ni får prata med mig;)


Detta i sig blir ju en väldig utmaning för mig, jag har ju alltid haft svårt för att prata i telefon, alltså inte så, men om JAG har varit tvungen att ringa något samtal, så skjuter jag på det i det längsta, jag blir nervös, drar mig för det, och ber helst någon annan göra det eller så hittar jag ett sätt att undvika det, som att besöka stället istället om det funkar;) Eller vad säger du Helén?:P  Så igår typ kändes det som att vi blev utsparkade i tomma intet alldeles för tidigt när vi skulle besvara våra första kundsamtal med fejkade kunder från våra kollegor då som jobbat på Handelsbankens kundsupport ett bra tag! När jag skulle ta mitt samtal så typ skakade mina knän! Våra ledare på utbildningen satt självfallet och lyssnade med oss i samtalet, men fy för i bubblan vad nervös jag var! MEN, det var väldigt roligt och jag kände mig väldigt stolt efter att jag lagt på luren, ville klappa migsjälv på axeln där! Heja mig!


Nä jag ser verkligen fram emot att få jobba på kundsupporten, även om det är mycket att lära sig just nu, så kommer man nog in i det väldigt fort! :)


Igår efter jobbet styrde vi kosan mot skogen! Vi skulle köra till Linus och Martina som i december flyttade till en stuga någonstans i skogen utanför Hässleholm! Det tog oss drygt en timme att köra dit, men det kändes som vi körde i evigheter! Jag lyckades hålla mig vaken tills klockan var strax efter tolv och då fick jag reda på en väldigt jobbig sak..


På Northwood, är vi i fotbollslaget, både killar och tjejer, verkligen som en familj, och igårkväll nåddes jag av ett hemskt besked. En kille som spelar i killaget, som gick sitt tredje eller sista år, tror det var sista året faktiskt, Houston Lillo, avled i en motorcykel olycka. Det var inte så att jag var en väldigt nära vän med Houston, men vi sågs ändå varje dag på träningarna, i skolan, och vi festade ihopa och det finns inget som gör mig så oförstående som när en ung människa går bort som man har träffat i verkligheten flera gånger... Jag har ju två unga kusiner så har gått bort, 11 respektive 9 år gamla... Och visst, jag förstår att dom finns inte längre och kommer inte komma tillbaka, men ändå så kan jag inte FATTA att jag inte kommer att träffa mina kära kusiner igen, jag har så svårt att förstå att Houston inte kommer att få stå där i maj månad och ha tagit sin examen från Northwood University.. Som Jokki skrev i sin blogg, i onsdags stod dom på Roger Dean stadium precis som vi gjorde förra året, och där var Houston med och mådde hur bra som helst och dom hade hur kul som helst!

Nä, livet är bra orättvist!


Idag var det sen kalas, så först kom mamma och my, och sen kom farmor och farfar, pappa och rose-marie och iza och jimmy och sam, my och mamma hade haft fille med sig så han va hos oss en stund! Det var väldigt trevligt och jag har äntligen fått min gjutjärnsgryta!! :D Woho! :D


Trötta som få åkte vi sen hem och vi har ätit pizza och nu sitter vi utslagna i soffan..


Imorgon ska jag hjälpa Iza på barnloppis på förmiddagen, och imorgonkväll är det DM match i Ystad så då ska jag heja på tjejerna! :) och på onsdag får jag ÄNTLIGEN börja springa!! :)


xoxo,

Elin

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards