elinrosen

Alla inlägg under maj 2012

Av Elin Rosén - 30 maj 2012 09:10

Igår var det DM match mot DFF Kristianstadtjejerna, åttondelsfinal! :)


Jag kände redan tidigt på dagen hur laddad jag var för match och trots att jag var trött och gäspade hela dagen och fick slänga i mig maten när jag kom hem så såg jag framemot matchen.. Vi visste i stort sett ingenting om deras lag, så vi började med att spela 4 backslinje trots att vi inte gjort det på hela året.. Så det blev lite virrigt, och dom fick ett friläge i första halvlek som jag lyckades avvärja med typ min mest perfekta glidtackling någonsin! :) Fick dock ont i foten så den är lite öm idag, men det är det värt, dom gjorde ju inte mål:)

I andra halvlek stod det fortfarande 0-0 men vi återgick till att spela 3 backs linje som vi är vana vid!

Ett tag fick jag springa en hel del och jag var helt slut när jag skulle slå insparkarna, så jag sa till Frida " vad fan, kan vi inte bara få in ett skitmål nu?!" Och så 2 minuter senare trycker Nathalie iväg mot målvakten som rensar på henne så den studsar in i mål! Så jävla härligt! Då var det 10 minuter kvar, och några minuter senare trycker Frida in 2-0!! Så jäkla härligt!

Det var nog den roligaste matchen vi har spelat på hela året, att möta ett spelande lag gynnar verkligen oss, till skillnad från att möta Löberöd som inte spelar fotboll direkt..


Nu är det tidig seriefinal på söndag mot Hardeberga/Harlösa, nervöst är bara förnamnet! Och i DM kvartsfinal står Eskilsminne för motståndet, ett div 2 lag! Mycket intressant ska det också bli!


Just nu sitter jag på jobbet och har en liten fika, sen ikväll är det match, Sövde möter Janstorp så man får åka och kolla på den! :)


Back to work!


xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 27 maj 2012 19:00

Ja idag har det varit en riktigt skön dag, förutom en sak, och det var att min kära pojkvän kl halv åtta imorse fick för sig att jag inte skulle få sova längre!! Seriöst, halv åtta en söndag?! Hade velat sova till minst halv nio!!


Anyways, idag blev det en tur till Hornbach för att inhandla en stor kruka med fat till den blomman vi fått av pappa, som heter Canna, tror jag haha :P Sen blev det även en orkidée till Andreas mamma med en kruka till!

5 säckar planteringsjord för 95 kr också så vi kan fortsätta att göra trädgården fin :)


Sen blev det en tur till Andreas jobb för han skulle ligga i ryggbänken dom har där, nu har han ju varit ledig hela veckan så då har han slarvat med sina ryggövningar och inte kunnat ligga i ryggbänken.. Så då får han egentligen skylla sig själv..:P


Sen hade jag siktet inställt på Nova, där jag faktiskt hittade en bikini som jag kan känna mig bekväm i och dessutom var den fin :) Blev även en färgglad klänning från HM och så även två linnen från BikBok då dom hade 30% på alla ordinarie priser:)


Och där var vi ännu inte färdiga för dagen utan sen blev det storhandling på Coop Forum :) Så nu är frysen,kylskåpet och skafferiet påfyllt igen för den kommande månaden:)

Vi ska göra ett försök nu ett tag och skära ner på att äta rent kött, vi ska äta lite mer fisk och kyckling och se vad som händer, Andreas har en känslig mage så vi ska se om det hjälper:)


När vi väl var hemma så var klockan typ 14, och jag var trött och hade ont i huvudet, så det blev bara till att fixa in all mat och sen slänga sig på sängen och sova ett tag, mycket välbehövligt!


Nu kom vi hem för en stund sen från Andreas föräldrar, dom bor ju inte så långt härifrån så eftersom det är fint väder tog vi cyklarna och sparade lite bensin på det! :)


Både jag och Andreas är lediga imorgon, och förutom att jag har en tid hos doktorn kvart över åtta i dalby så ska jag inte göra mycket imorgon! Vi ska se om vi kan få planterat lite mer av alla blommorna vi fått av pappa, men annars ska jag bara koppla av och njuta av att inte göra så mycket! :)


Här kommer lite bilder:)


Lite mobilbilder på lilla jag hihi



Och här är min underbart fina tatuering, det står Amor Vincit Omnia, som betyder "Kärleken övervinner allt" Så himla nöjd jag är med den!!! :)


Nu blir det till att titta lite mer på Arga Snickaren och sen blir det film! :)


xoxo,

Elin     


Av Elin Rosén - 26 maj 2012 14:32

Trots att jag har jobbat inomhus hela veckan förutom i torsdags så njuter även jag av vädret.. Nu sitter jag på jobbet för tillfället men så skönt det är ute! Dock kom det lite regnstänk när jag körde hit men jag tror att alla våra gräsmattor och växter behöver lite regn just nu!


Imorse skulle vi hem till farmor och farfar för den vanliga frukosten vi äter där på lördagar, eller vanliga och vanliga, det är som en enda hel hotellfrukost, I LOVE IT! Iaf, så idag tog vi cyklarna istället och det tog ca 20 minuter hela vägen in till centrum, så skönt det var!


Efter frukosten gick vi lite på byn då VFF, Veberöds Företagar Förening hade en dag i byn! Vi började med att titta på Team Jakob från körslaget som sjöng ett par låtar och sen skulle jag boka en klipptid för min hästman, men hon var fullbokad i två veckor och lite stressad så jag skulle ringa eller komma in en annan dag för att boka en tid, jag menar, jag har inte klippt mig på ett år så då kan jag lika gärna vänta ett par veckor till liksom:P


Sen blev det för mig att cykla hem och vila framför tvn en stund, och nu är jag här:)


på återseende!


xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 24 maj 2012 07:54

Ja det här var ju verkligen ett tag sedan.. my bad, men jag har helt enkelt inte känt för att skriva något och har jag inget att säga så vill jag inte säga något bara för att det ska vara så..:P Fattar ni?:P


Idag är en ledig dag, och jag vaknade ca kvart över sju, vilket resulterade i att jag nu sitter på baksidan i solen och njuter av att höra fågelkvitter.. Idag blir det en mysig dag här hemma, det ska tvättas, planteras blommor, fixas lite hos pappa, träffa Helen, spela match ikväll, vilket innebär att jag inte får lov att glömma att dricka ordentligt idag eftersom det redan är typ asvarmt!


Jag ska ta mig i kragen och lägga in lite nya bilder, har ju en sprillans ny tatuering som väntar på att få se världen som jag gjorde för en vecka sedan.. Och nu hade jag faktiskt tänkt köra till byn och handla bullar och duka fram frukost till min fina pojkvän och väcka honom så vi kan äta frukost ute..:)


bbl! Be back later! :)


xoxo,

Elin

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards