elinrosen

Direktlänk till inlägg 22 mars 2015

Nya tag

Av Elin Rosén - 22 mars 2015 20:25

Som rubriken lyder så är det nu dags för nya tag. Nya rutiner och nytt liv.


I torsdags var jag på mitt första viktväktarmöte, och skrev in mig.

Jag känner att det är dags att ta hjälp med min vikt, för jag har försökt så oerhört många gånger de senaste månaderna, på olika sätt, men jag får inte rätt på det.


Det är snart två år sedan jag skadade mitt knä, drog av korsbandet, som gjorde att jag inte kunde träna, inte ens jogga. Det kom lite pluskilon, men jag brydde mig inte så mycket, då jag visste att jag skulle bli opererad och få ett helt knä igen. Sen kom graviditeten och jag gick upp ca 22 kg, gick ner 12 av dom, opererade knäet, och gick upp ett par kilo till eftersom jag var stillasittande i fem veckor då jag hoppade på kryckor.


Så imorgon börjar jag räkna PP, ProPoints, jag ska äta 32 sådana om dagen, och har en veckobonus på 49 PP.

Jag kan inte motionera så mycket än, eftersom jag är mitt i rehaben efter knäet också. Så min viktväktarresa kommer jag att kombinera med rehaben för mitt knä, som innebär besök hos sjukgymnasten 1-2 ggr per vecka. Utöver detta har jag en dotter på 7 ½ månad, en sambo, håller på med fotbollen tre-fyra ggr i veckan på kvällarna.

Ska bli spännande att se hur jag får ihop detta ;)


Torsdagar är invägning och möte på viktväktarna, så fredagar kommer det bli en uppdatering av vikt och form :)


Jag har inte berättat för så många att jag ska påbörja detta, inte ens hela min familj. Men jag känner att jag vill ändå få ner det på pränt, för att kunna gå tillbaka och titta på min resa.


 


Nu kör vi! Eller jag haha.


// Elin

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Rosén - 25 mars 2015 21:35

Något jag redan har insett är att detta kräver väldigt mycket planering med viktväktarna. Jag ska försöka sätta mig varje kväll och planera morgondagen. Igårkväll förberedde jag dagens frukost, som var ett recept från Viktväktarboken. Häll 5 msk ...

Av Elin Rosén - 24 mars 2015 21:07

Idag har varit en bra dag. 31 av 32 PP intagna, och en cykelrunda gjord på 35 minuter ca. Härligt. Idag har det känts bra med maten, middagen idag blev faktiskt i stort sett exakt som vi brukar äta, kycklingpastasallad. Något mindre frukt och...

Av Elin Rosén - 23 mars 2015 21:42


Tisdag idag, blev en tidig morgon då Freja vaknade redan 05.50 och hon somnade inte om.. Så vi steg upp vid 07 och åt frukost. Andreas var hemma idag så hela familjen var samlad, mysigt. Jag har börjat äta naturell kvarg med blåbär i, det sätter en h...

Av Elin Rosén - 22 december 2014 21:03

Tänk om man skulle börja blogga igen.. :)   Nybliven mamma, nyopererad i knäet och ska tillbaka och spela fotboll är det tänkt :) ...

Av Elin Rosén - 28 augusti 2013 11:01

    http://www.youtube.com/watch?v=yX39J_YyKbs   I am a champion. Enough said.   Jag får gåshud. Jag vill ta på mig den vita tröjan, snöra på mig fotbollsskorna, kliva ut en vacker sommarkväll på Romelevallen och föra mitt lag framåt. ...

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards