elinrosen

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2010

to the moon and back

Av Elin Rosén - 28 augusti 2010 21:00

Ja! Nu kanske man kan få till ett lite längre inlägg!

I tisdags började skolan! Mjukstartade med två lektioner och jag slutade innan kl elva    Jag hade engelska och marknadsföring! I engelskklassen är vi nog typ 18 pers, varav fyra tjejer! Alla tjejerna är från laget så vi hoppas på att kunna få göra våra grupparbeten tillsammans eftersom vi kommer vara borta så mycket!


Efter det var det marknadsföring, där är vi en betydligt större klass! Och massor med olika nationaliteter! Läraren ropade upp ens namn och sen fick man säga vilket land man kom ifrån! Där är folk från Venezuela, Peru, Bahamas, Sydafrika, Spanien, England, Kanada och säkert en del till! När hon ropade upp mig och jag sa att jag kom från sverige så sa hon: " Tiger Woods kinda ruined it for you didn't he?" Haha! Ett gott skratt i klassen iaf !   


Sen så blev det lite dötid, men var tvungen att käka och sen springa runt och få ta på lärare som skulle skriva på ett papper som behövs när man ska vara borta från skolan med laget! Inte det lättaste kan jag säga!


På onsdagen så skulle jag inte haft några lektioner alls, men jag gick ändå på en mattelektion på förmiddagen för att komma igång lite! På matten så får man gå på vilka lektioner man vill egentligen, så man kan gå på fler än vad man har på schemat också om man vill ha samma genomgång flera ggr! Han verkar riktigt schysst! Och det vi gick igenom gick ganska snabbt så man får hänga med.. Och guess what? Dom använder seriöst svart tavla och krita! hallå whiteboard?!   


Vi påbörjade vår bussfärd ca halv ett på dagen! Jag fick ett helt säte för migsjälv som tur var! satt i tredje sätet framifrån, helt okej, lagom sikt till tvn och allt!

Bussresan tog oss ca 12 timmar!

Vi stannade först på en kissepaus och handlade lite gottis, chips, läsk, kakor och lite sånt som man kan behöva, eller iaf jag   


Vi stannade sen på ett ställe som hette Valdosta i georgia, så vi åt på ett ställe som hette Ryans, värsta buffen! Jag mådde dock inte alls bra så jag fick inte i mig så mycket, lite potatismos och bullar och lite sallad.

Försökte undvika att gå på toa på bussen, inte så fräscht direkt..

Vi kom fram till hotellet typ vid tolv halv ett tiden på natten, det var ett Best Western hotell, fyra i varje rum! Jag bodde med Maria, Josefin och Helen, helen är från England! Och maria och josefin från sverige!


Vi skulle ha en walkthrough typ och en joggingtur på morgonen kvart över nio så det var bara till att släpa sig upp ur sängen vid åtta för att äta frulle! Frosties med mjölk och bagels! Mumma!

Det blev jogging och uppvärmning på asfalten! Parkeringen runt hotellet.. Sen körde vi även passningar och så på asfalten och alla hade joggingskor! Sjukt ovant och bollarna flög! Speciellt med mina gigantiska fötter.. höhö.


Sen skulle vi vila lite och sen kom maten! pasta alfredo! Vi ¨hade käkat färdigt och hade lite dötid innan vi skulle åka, jag gick till en bensinmack och handlade choklad och läsk och lite sånt, gott att ha.

Bussresan til Southern Wesley tog ca en timme! Vi kom dit, och där fanns inga omklädningsrum vid planen, inga ordentliga toaletter utan två riktigt skabbiga bajamajor! Nog för att jag var kissnödig, men inte så kissnödig! Riktigt äckliga var dom.. Sen värmde vi upp, planen var krokig och dan och jätteblöt på vissa ställen!


Innan matchen så bad man tillsammans, detta missade dock jag eftersom jag var bakom båset och bytte skor..    Haha ingen större förlust för min del.


Vi vann matchen, med 4-1, dock så spelade vi inte så jävla bra, men vi vann ändå. Coach var inte så glad över att vi släppte in ett mål de sista fem minuterna, men vi vann iaf. Vi kan spela mkt mkt bättre, och verkligen höja oss, och med tiden så tror jag nog att det kommer bli riktigt bra! 


Vi skulle kolla på killarnas match också, svettiga och äckliga! Dom vann sin match efter en katastrofal första halvlek så spottade dom upp sig rejält i andra! Dock med en man utvisad, men dom vann i golden goal förlängning med 2-1!


Upp i bussen och vänta på grabbarna, dock fick dom duscha! Snabbdusch men ändå! Tillbaka på hotellet var klockan  kanske halv ett eller så. En dusch och sen krypa ner i sängen! Vi skulle åka halv nio på morgonen, så det var inte så mkt sömn denna natten heller utan upp och äta frulle och sen sätta sig i duschen!


Hann prata med hela familjen på morgonen, dom var fortfarande kvar hos Anette efter begravningen.. Det var lite jobbigt.. OCh första filmen vi såg sen på bussen handlade om en liten kille som blev skjuten och sen visade dom begravningen, det var riktigt jobbigt att se. Jag försökte kolla så mkt som möjligt på filmerna och inte tänka så mkt, och sova såklart! Det gick väl okej..

Vi var hemma vid åtta på kvällen och sen satt jag bara vid datorn, satt vaken till klockan var ca tolv så jag kunde ringa och prata med mamma litegrann.. väckte henne iofs men ändå.. Love you mamma <3


Somnade som en stock, och sen vaknade jag av att My ringde imorse tio över åtta bara för att säga hej?! OCh så kunde jag såklart inte somna igen. Gick upp vi nio och kilade till publix för att köpa plastskedar så jag kunde äta min yoggi med flingor. På helgen serverar dom inte frukost utan brunch typ vid elva tiden, och vi skulle träna kl 12 så det var lite tajt med tid där.


Pratade med mamma tre ggr innan klockan hann bli elva.. OCh med Iza och med my, och jag grät och grät och grät... Idag är ingen bra dag, träningen gick inte alls bra heller, även om det bara var en pregame session så gick det så jävla dåligt. Inte okej. Ska plugga lite ikväll också, har en del läxor att fixa faktiskt! Och kanske hinna läsa ngt kapitel i förväg så man hänger med på lektionerna i veckan!


Imorgon har vi match i Miami, bara en timme bort men vi kommer ändå vara borta fram tills på kvällen! har nu skypat med My och Jocke också, blev väl ca 50 minuter.. Det är så annorlunda att skypa jämfört med Msn och så.. Skönt att kunna prata och inte bara behöva skriva..


Antingen så går detta bra och det löser sig, eller så blir det åt andra hållet, det får tiden utvisa. Men det är en annan historia. Det var skönt att prata iaf, och få rensa hjärtat lite på vad man känner och tänker. Kanske lite klarare på hur det kommer bli nu. Eller snarare fortfarande förvirrad. Äsch jag vet inte.


Ska kila ner och kolla tvätten nu! Återkommer imorgon!


xoxo,

Elin

 
 
Ingen bild

AGB

29 augusti 2010 04:41

spelar du matcher oxå trots allt?

 
Ingen bild

Marie

29 augusti 2010 10:05

All hemlängtan är skitjobbig , pspeciellt som det har hänt en tragisk olycka...det är bara att bita ihop, bryta ihop och komma igen!
Hoppas pengarna kom fram?????

 
Emma

Emma

29 augusti 2010 18:00

Du är duktig sunken som står ut. jag hoppas på att det går på rätt håll för du förtjänar att vara där du är och göra det du älskar mest, spela fotboll. och dessutom på bättre nivå än i Hardeberga. Saknar dig

http://910525.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Rosén - 25 mars 2015 21:35

Något jag redan har insett är att detta kräver väldigt mycket planering med viktväktarna. Jag ska försöka sätta mig varje kväll och planera morgondagen. Igårkväll förberedde jag dagens frukost, som var ett recept från Viktväktarboken. Häll 5 msk ...

Av Elin Rosén - 24 mars 2015 21:07

Idag har varit en bra dag. 31 av 32 PP intagna, och en cykelrunda gjord på 35 minuter ca. Härligt. Idag har det känts bra med maten, middagen idag blev faktiskt i stort sett exakt som vi brukar äta, kycklingpastasallad. Något mindre frukt och...

Av Elin Rosén - 23 mars 2015 21:42


Tisdag idag, blev en tidig morgon då Freja vaknade redan 05.50 och hon somnade inte om.. Så vi steg upp vid 07 och åt frukost. Andreas var hemma idag så hela familjen var samlad, mysigt. Jag har börjat äta naturell kvarg med blåbär i, det sätter en h...

Av Elin Rosén - 22 mars 2015 20:25

Som rubriken lyder så är det nu dags för nya tag. Nya rutiner och nytt liv.   I torsdags var jag på mitt första viktväktarmöte, och skrev in mig. Jag känner att det är dags att ta hjälp med min vikt, för jag har försökt så oerhört många gånger...

Av Elin Rosén - 22 december 2014 21:03

Tänk om man skulle börja blogga igen.. :)   Nybliven mamma, nyopererad i knäet och ska tillbaka och spela fotboll är det tänkt :) ...

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards