elinrosen

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2010

älskad syster

Av Elin Rosén - 31 augusti 2010 18:31

" Du är aldrig ensam, alltid älskad och skapad för att uppnå stora ting"

Denna texten fick jag med mig till USA på ett kort, där My inuti har skrivit

  Dessa bilderna sitter på väggen här bredvid mig, väntar på ännu fler hemifrån som jag ska sätta upp! Mys kort är det längst till höger!


" Staring at the blank page before you. Reaching for something in the distance. So close you can almost taste it. Live your life with arms wide open. Today is when your book begins, the rest is still unwritten"


Jag fick även ett fint halsband där det står älskad på ena sidan och syster på den andra, det har jag på mig så fort jag inte tränar eller sover.

 


Av Iza fick jag ett ljus, i en värmeljushållare, där det står

"Fnittra, kivas, torka tåren. Systrar och vänner genom åren"

 

"Speciell syster"

 


Av mamma fick jag en skyddsängel att hänga på väskan! Så den har jag nästan alltid med mig!

 

Jag fick även en liten söt sten, som ligger på nattduksbordet bredvid sängen.

 

Idag har jag haft två lektioner, engelska och marketing!

På engelskan ska vi skriva en "paragraph" Typ en berättelse som är på en A4sida.

Vi har fått fyra topics att välja mellan:

a. An emergency that brought out the best or worst in you

b. An incident that made you believe in fate

c. An encounter with a machine

d. An incredible but true story

Jag vill skriva om Niklas, och jag tror därför att den passar in på antingen a eller d..


På marketing klassen så hade läraren en powerpoint, och hon pratar så himla fort. Jag tycker det är liiite svårt att hänga med, men det blir väl till att läsa på i varje kapitel i boken innan lektionerna! Hon skulle dock lägga upp powerpointen på intranätet efter lektionerna och det är bra tycker jag..


Nu ska jag sätta mig och påbörja ett brev till farmor och farfar!

Träning halv fyra!

just det, frukosten idag bestod av samma som alltid, frosties och bagels! 

Till lunch blev det en wrap med kalkon, sallad och gurka i! Och varje dag så har dom ju såna fantastiska kakor och tårtor och yellos, men tro det eller ej, IDAG var första dagen jag ens smakade en kaka där! Tog en liten liten bit av en kladdkaka! Och den var såå god!


Men nu brevskrivande!


xoxo,

Elin

 
 
N

N

31 augusti 2010 18:57

Fina saker!

http://ndk.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Marie

31 augusti 2010 21:38

Hejja Hejja!! BRA inte massa socker:) VIlka fina saker du fått, täk vad skönt med en så varm och härlig familj! KRAM

 
Ingen bild

My

31 augusti 2010 22:48

Åhh, vad glad jag blir att läsa att du har halsbandet på dig. Och tar till dig av texterna.
Nu hörs vi snart!

Tjingelingpling ding! i våran huppigupptäcksfääää ärd.

 
Ingen bild

My

31 augusti 2010 22:49

förresten, så ser dina fingrar ut som pappas korvfingrar på bilden dåär du håller stenen. Höhö.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Rosén - 25 mars 2015 21:35

Något jag redan har insett är att detta kräver väldigt mycket planering med viktväktarna. Jag ska försöka sätta mig varje kväll och planera morgondagen. Igårkväll förberedde jag dagens frukost, som var ett recept från Viktväktarboken. Häll 5 msk ...

Av Elin Rosén - 24 mars 2015 21:07

Idag har varit en bra dag. 31 av 32 PP intagna, och en cykelrunda gjord på 35 minuter ca. Härligt. Idag har det känts bra med maten, middagen idag blev faktiskt i stort sett exakt som vi brukar äta, kycklingpastasallad. Något mindre frukt och...

Av Elin Rosén - 23 mars 2015 21:42


Tisdag idag, blev en tidig morgon då Freja vaknade redan 05.50 och hon somnade inte om.. Så vi steg upp vid 07 och åt frukost. Andreas var hemma idag så hela familjen var samlad, mysigt. Jag har börjat äta naturell kvarg med blåbär i, det sätter en h...

Av Elin Rosén - 22 mars 2015 20:25

Som rubriken lyder så är det nu dags för nya tag. Nya rutiner och nytt liv.   I torsdags var jag på mitt första viktväktarmöte, och skrev in mig. Jag känner att det är dags att ta hjälp med min vikt, för jag har försökt så oerhört många gånger...

Av Elin Rosén - 22 december 2014 21:03

Tänk om man skulle börja blogga igen.. :)   Nybliven mamma, nyopererad i knäet och ska tillbaka och spela fotboll är det tänkt :) ...

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards