elinrosen

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2010

måndag hela veckan?

Av Elin Rosén - 31 augusti 2010 02:59

Måndag, ny vecka nya tag? Eller?


Ställde klockan på halv nio för att käka frulle vid niotiden! Har bara en lektion på måndagar och den börjar kl 2.. segt! Käkade frulle, yay för bagels och frosties med mjölk! Man kan få sin egen omelett gjord och sånt också, men det tycker jag inte om.. fast kanske skulle testa en om man fick typ ösa i bacon eller fläsk eller ngt..

Sen dricker jag alltid äppeljuice till frukost, den är såå god!


tillbaka till rummet efter frukosten så var det bara till att sätta sig och plugga.. international business, woho! Det är ganskt mycket text att plöja sig igenom och det är faktiskt väldigt utmattande att läsa den eftersom det är ganska många ord som man inte förstår.. www.tyda.se ligger uppe typ heela tiden  

Blev så trött ett tag att jag fick ta en liten powernap! Sen efter det gjorde jag mig iordning och kilade iväg till biblioteket för att möta upp Annelie och prata och plugga lite innan lektionen!

dagens outfit

 


När vi kom in på lektionen så satte vi oss vid runda bord.. Eftersom jag plöjt igenom 1 ½ kapitel så hängde jag med bra på lektionen! Skönt för en gångs skull! Tror jag måste göra så, läsa igenom kapitel innan lektionerna för att hänga med!


Efter lektionen gick jag och Annelie till biblioteket igen för att göra vår läxa till Basic Computer Application, vi skulle följa instruktioner ur vår bok och göra en poster. Jotack, jag vet redan hur man infogar en bild, jag vet hur man tar fram ett sparat dokument, jag vet hur man förstorar och förminskar bilden! Så det var mest en seg uppgift! Efter det skulle vi göra en advertisment poster typ, som framhävde en bra egenskap typ! Jag tänkte att alla fotbollstjejerna lär ju typ göra en poster om att man kan träna ett lag eller hjälpa ngn bli bättre på fotboll... Så jag körde en helt annan inriktning, Dogwalking! Och hjälpa till med aktivering och lite lydnadshjälp och så!

Klippte in en bild från min första tävling med Aagje! Tyckte den blev ganska bra, lite tråkig dock kanske men va fan, trött som fan var jag när jag gjorde den  


Efter det kilade jag och Josefine till Publix för att ta en bild utanför Campus med vår marketing bok, så att alla vet att den går att flytta, alltså man kan ta den med sig om man måste åka bort eller så.. haha .

Är bananerna fina idaaaug?

 

Josefine vid the annying oranges.. 


Vi stack och åt efter det, PANNKAKOR! och dom hade sylt! Dock så är ju pannkakorna här typ vääldigt tjocka.. MEn vad fan, två pannkakor med sylt och en skål md frosties och mjölk senare så var jag nöjd  


det var bara till att vandra tillbaka till rummet och fortsätta plugga.. öööö.

Möblerade om på rummet tillsammans med Danielle också, mkt mer plats nu!

   


Och nu har jag pluggat lite till och snart är det dags att gå och lägga sig! Börjar kl 8 imorgon, har dock bara två lektioner så jag slutar tio i elva! Sen är det träning halv fyra!Detta är min plugghörna..

 

Så kommer ett nytt inlägg imorgonkväll! Känns dock lite skumt, här är klockan halv tio och den är halv fyra på natten hemma när jag skriver detta !


Mamma, kolla denna bilden. Detta är i vårt "vardagsrum" Detta är bara rena kläder som Katlyn inte har packat upp än.. Vad sägs om det? Vem är värst tror du?

 


Så, sista grejen som ska mailas in ska jag fixa nu!  Sen blir det till att göra sig iordning för sänge och sen läsa lite och till slut sova!


xoxo,

Elin


 
 
Ingen bild

Marie

31 augusti 2010 08:26

Låter ju kanon! Bra jobbat ! Ja du kan säkert använda dina hundkunskaper "over there" *ha ha ha* De är INTE världens mest avancerade dressörer...

 
Ingen bild

mams

31 augusti 2010 16:56

hennes kläder ligger ju inte på golvet iaf!!!!
så lite bättre än dej är det väl......... eller?
krammmm mams

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Rosén - 25 mars 2015 21:35

Något jag redan har insett är att detta kräver väldigt mycket planering med viktväktarna. Jag ska försöka sätta mig varje kväll och planera morgondagen. Igårkväll förberedde jag dagens frukost, som var ett recept från Viktväktarboken. Häll 5 msk ...

Av Elin Rosén - 24 mars 2015 21:07

Idag har varit en bra dag. 31 av 32 PP intagna, och en cykelrunda gjord på 35 minuter ca. Härligt. Idag har det känts bra med maten, middagen idag blev faktiskt i stort sett exakt som vi brukar äta, kycklingpastasallad. Något mindre frukt och...

Av Elin Rosén - 23 mars 2015 21:42


Tisdag idag, blev en tidig morgon då Freja vaknade redan 05.50 och hon somnade inte om.. Så vi steg upp vid 07 och åt frukost. Andreas var hemma idag så hela familjen var samlad, mysigt. Jag har börjat äta naturell kvarg med blåbär i, det sätter en h...

Av Elin Rosén - 22 mars 2015 20:25

Som rubriken lyder så är det nu dags för nya tag. Nya rutiner och nytt liv.   I torsdags var jag på mitt första viktväktarmöte, och skrev in mig. Jag känner att det är dags att ta hjälp med min vikt, för jag har försökt så oerhört många gånger...

Av Elin Rosén - 22 december 2014 21:03

Tänk om man skulle börja blogga igen.. :)   Nybliven mamma, nyopererad i knäet och ska tillbaka och spela fotboll är det tänkt :) ...

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards