elinrosen

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2010

i'm the one to blame

Av Elin Rosén - 24 augusti 2010 02:28

så, nu har jag suttit och stirrat på skärmen i 5 minuter utan att veta hur jag ska skriva.


du säger att du förstår hur jag känner, men det kvittar vad jag säger till dig, för det gör du inte, du bara ljuger. Är det så att man börjar ångra? Jag har ju bara migsjälv att skylla, och det börjar kännas jävligt onödigt. Du tror du förstår, men det gör du inte. You are clueless.


Idag har det varit ännu mer orientation och faktiskt även skrivit prov.

Imorse satte jag klockan på sju för att gå upp och prata med mamma för hon börjar jobba nu! Alltid lika mysigt att prata med mamma, förhoppningsvis blir det lite av en rutin här!

Frukosten öppnade halv åtta och tyvärr blev jag själv till frukosten, och då menar jag HELT själv, hängde typ på låset när dom öppnade och började dagen med pannkakor, frosties, bagels och en riktigt god äppeljuice!


Halv nio skulle vi skriva ett placement test i både engelska och matten, för att se så man hamnar i rätt grupper beroende på vad man kan!

Började med matten, och tjena mittbena, har ju inte läst matte på 2½ år så det gick ju inte direkt som det skulle, så jag ligger kvar i samma mattegrupp, basicdelen! Fine with me!

Engelskan skulle man skriva en uppsats, jag skrev om ledarskap och makt, om det är samma saker eller inte. Jag blev inte flyttad här heller utan det är samma som jag hamnade i från början, helt okej egentligen eftersom det är lite tufft med språket här!


Vi skyndade iväg till ett annat möte sen, ett för internationella studenter, en del info och sen fick vi skriva i ett papper och sen lämna iväg våra pass och I20 papper så att dom ska in i systemet och dom ska skrivas på! Det var ett ganska segt möte, och efter det så kilade jag och ringde pappa! Vi pratade en stund, och det är också mysigt att prata med pappa!


Gick och käkade sen, en snabbis bara och sen gick vi till biblioteket för att skriva ut en del grejer!


Hann ringa pappa och gråta en skvätt också.. har hört att det är bra att gråta ut ibland? Men hela denna situationen som jag är i är så himla frustrerande faktiskt, och så mycket som jag gråtit dessa två veckorna, har jag nog inte gråtit på två år. Helt absurt.. Jag går och oroar mig och bryter ihop ibland.. Jag försöker att ha inställningen att det löser sig, men ibland går det bara inte. Det blir liksom en meltdown..


Sen var det träning, en relativt tuff träning! På slutet körde vi löpning och man skulle tävla med en kompis och jag var med annelie, den som kom sist fick springa ett extra varv! Och jag vann så hon fick springa ett extra.. haha. Kan hon behöva;)Jag sprang och kollade mig över axeln hela sista varvet och jag pressade mig för att vinna! Hon låg en bit efter , men ändå, när vinnarskallen kommer fram och det blir tävling, helt galet vad taggad man blir!


Nu ikväll har jag bara käkat och tvättat lite, väntar just nu på tvätten i torktumlaren! Snart blir det till att läsa lite och sen sova!


Imorgon börjar klasserna, så himla kul! Börjar kl 8 med engleska och sen principles of marketing! Slutar tio i elva! Kan det bli bättre?! Sen träning halv fyra! lagom med tid emellan! På onsdag åker vi till South Carolina för match, tydligen övernattningar och 14 timmars bussresa... Kommer tillbaks på fredag!


Nu måste jag hämta tvätten!


xoxo,

Elin

 
 
Emma

Emma

24 augusti 2010 08:07

Ibland behöver man bryta ihop för att sedan kunna fightas med världen igen. Det är bra sunken, du kämpar på fast du har det jobbigt och det visar att du är stark.

Du skrev i något inlägg att du inte är så stark som vissa säger men tänk dig, du är kvar i Florida även efter den värsta situation man kan hamna i, är inte det tillräckligt med bevis på att visa hur stark du är?! :)

Det tycker jag iaf, jag hade lämnat direkt.
jag hejar på dig och allt kommer ordna sig, tid läker de flesta såren och du är fortfarande kvar och kämpar på det.

Hoppas träningen gick bra och den kommande träningen samt matchen som kommer går bra:)

http://910525.bloggplatsen.se

 
iza

iza

24 augusti 2010 08:09

det är helt ok att gråta, det är helt ok att ha psykbryt ibland! och helt naturligt för den delen!
Klart att du kommer klara detta! Du vet att vi står med öppna armar och väntar när du kommer hem!
Jag trodde inte att jag skulle sakna dig så mycket!!!! JAggg älskaj DAGGG

http://www.izaa.bloggagratis.se

 
Marie

Marie

24 augusti 2010 11:16

Det är sunt att gråta när man är ledsen! Klumpen i magen och ångesten måste ut, det är det som gör att man orkar ta nästa steg och orkar gå upp ur sängen nästa dag....Och när det känns som om man absolut inte orkar NÅGOT mer...så finns det alltid en reservkraft att ta till!

Precis som du rekommenderade mig! Ta hjälp av någon livsstils coach, hitta någon av alla dessa starka profiler DR Phil, Oprah, MIa Törnblom, Kay Pollack etc...jag LOVAR, det ger energi! Man får lite boost i systemet och orkar mer...

Självkänsla, och självförtroende är som kondition, man måste TRÄNA! Och jag lovar och svär...det hjälper! Man MÅR bättre....

Love ya :)

http://www.yrkeshundar.se

 
Ingen bild

Helén

24 augusti 2010 21:18

Hej Elin! Verkar som du har lite ups and downs och det är väl ganska naturligt i den situationen du är just nu. Allt blir bättre det kan jag lova och att gråta brukar lätta. Ta bara en timme i taget när det är down..sen kan du garanterat ta en dag i taget för att sedan öka på till en vecka.

SEr att du ska börja med Marketing imorgon: Kan det vara den gode Philip Kottler som gäller?;-)...Han och jag har varit både vänner och ovänner en gång på universitetet. En väldigt massa ord kan jag lova dig. Go go go! Du fixar det.

KRAMAR till dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Rosén - 25 mars 2015 21:35

Något jag redan har insett är att detta kräver väldigt mycket planering med viktväktarna. Jag ska försöka sätta mig varje kväll och planera morgondagen. Igårkväll förberedde jag dagens frukost, som var ett recept från Viktväktarboken. Häll 5 msk ...

Av Elin Rosén - 24 mars 2015 21:07

Idag har varit en bra dag. 31 av 32 PP intagna, och en cykelrunda gjord på 35 minuter ca. Härligt. Idag har det känts bra med maten, middagen idag blev faktiskt i stort sett exakt som vi brukar äta, kycklingpastasallad. Något mindre frukt och...

Av Elin Rosén - 23 mars 2015 21:42


Tisdag idag, blev en tidig morgon då Freja vaknade redan 05.50 och hon somnade inte om.. Så vi steg upp vid 07 och åt frukost. Andreas var hemma idag så hela familjen var samlad, mysigt. Jag har börjat äta naturell kvarg med blåbär i, det sätter en h...

Av Elin Rosén - 22 mars 2015 20:25

Som rubriken lyder så är det nu dags för nya tag. Nya rutiner och nytt liv.   I torsdags var jag på mitt första viktväktarmöte, och skrev in mig. Jag känner att det är dags att ta hjälp med min vikt, för jag har försökt så oerhört många gånger...

Av Elin Rosén - 22 december 2014 21:03

Tänk om man skulle börja blogga igen.. :)   Nybliven mamma, nyopererad i knäet och ska tillbaka och spela fotboll är det tänkt :) ...

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards