elinrosen

Direktlänk till inlägg 18 mars 2012

söndagmorgon med skallebank

Av Elin Rosén - 18 mars 2012 09:36

Inte så himla underhållande att vakna en söndagmorgon med samma huvudvärk som man gick och la sig med igår.. :/ Och nej, det var inte alkohol! :P Nog för att vi var på 20 års kalas, men det var jag som var chauffören och Andreas som stod för alkoholdrickandet!:P


Phu, vilken vecka detta har varit! Utbildningen fortsatte i samma rasande tecken som den börjat i, skillnaden nu är ju att jag iaf har börjat vänja mig vid att klockan ringer strax efter sex, och jag har inte suttit som en zombie i soffan på kvällarna utan till och med kunnat åstadkomma något! :)


I onsdags var det även dags för en tur till sjukgymnasten, DOOM DAY så att säga.. Nu hade det ju gått 8 veckor sen jag fick beskedet om stressfrakturen och jag skulle ÄNTLIGEN få springa litegrann! Det blev 10 minuter på ett löpband, och lyckliga jag hade inga smärtor! När jag var i USA i höstas så fick jag ju ett par iläggssulor till skorna gjutna efter min fot, som jag betalade drygt 3000 kr för. Så för ett par veckor sen var jag med farmor och farfar hos min gamla sjukgymnast som jag hade när jag hade problem med ljumsken, och han totalsågade dom sulorna jag fick gjort där borta, så min snälla farmor köpte ett par sulor till mig av honom för 500 kr. Vad jag vill komma till, är att när jag stod på löpbandet och mitt löpsteg blev filmat, så med de sulorna för 500 kr fick jag ett helt neutralt löpsteg, jag som annars pronerar (trillar in med foten när jag springer), och sen när jag blev filmad med 3000 kr sulorna i skorna så pronerar jag fortfarande! Fattar ni hur surt det är?!

Men iaf, nu får jag börja så smått att träna! Nu första veckan får jag bara vara med på uppvärmningen på fotbollsträningen, passningsövningar och så och så får jag springa 10 min på ett löpband, som jag även gjorde på gymmet i torsdags..:) Så på tisdag får jag efter 8 vääldigt långa veckor men som ändå har gått fort som tur är, snöra på mig mina fotbollsskor och vara med på träningen!!! :) WOHO! Men det kommer ta ca 5 veckor innan jag är i maximal träning!


Nu vaknade min kära pojkvän så nu blir det nog strax frukost! :)


xoxo,

Elin

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Rosén - 25 mars 2015 21:35

Något jag redan har insett är att detta kräver väldigt mycket planering med viktväktarna. Jag ska försöka sätta mig varje kväll och planera morgondagen. Igårkväll förberedde jag dagens frukost, som var ett recept från Viktväktarboken. Häll 5 msk ...

Av Elin Rosén - 24 mars 2015 21:07

Idag har varit en bra dag. 31 av 32 PP intagna, och en cykelrunda gjord på 35 minuter ca. Härligt. Idag har det känts bra med maten, middagen idag blev faktiskt i stort sett exakt som vi brukar äta, kycklingpastasallad. Något mindre frukt och...

Av Elin Rosén - 23 mars 2015 21:42


Tisdag idag, blev en tidig morgon då Freja vaknade redan 05.50 och hon somnade inte om.. Så vi steg upp vid 07 och åt frukost. Andreas var hemma idag så hela familjen var samlad, mysigt. Jag har börjat äta naturell kvarg med blåbär i, det sätter en h...

Av Elin Rosén - 22 mars 2015 20:25

Som rubriken lyder så är det nu dags för nya tag. Nya rutiner och nytt liv.   I torsdags var jag på mitt första viktväktarmöte, och skrev in mig. Jag känner att det är dags att ta hjälp med min vikt, för jag har försökt så oerhört många gånger...

Av Elin Rosén - 22 december 2014 21:03

Tänk om man skulle börja blogga igen.. :)   Nybliven mamma, nyopererad i knäet och ska tillbaka och spela fotboll är det tänkt :) ...

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards