elinrosen

Direktlänk till inlägg 14 januari 2011

Here I go again

Av Elin Rosén - 14 januari 2011 03:07

Tillbaka i West Palm Beach! :)

I söndagskväll landade planet här i Staterna igen, det var en lång och seg resa, det är inte ens kul att flyga längre.. Som tur är så hade jag Annelie med mig så det gjorde saken bättre iaf!

Vi flög från Kastrup kl 9 i söndagsmorse, och åkte från Veberöd halv sex! Vi fick sitta bredvid varandra över till New York, skönt! Landningen i New York var dock inte så jävla angenäm. Jag har ju inte flugit så mycket men detta var nog det värsta jag varit med om! När vi ska påbörja landningen typ 45 minuter innan utsatt tid, så säger piloten " Its gonna be a bumpy ride down" (Någon mer än jag som tänker på låten bumpy ride där haha?) Jag hade tuggat åksjuketuggummi i början av resan, men dom håller inte så länge, typ 6 timmar. Iaf, skakigt blev det, och jag som tycker landingen är det värsta annars också gillade INTE detta. Skakigt var det, och så kom det en del rejäla luftgropar, och ni som känner mig vet att jag inte är en big fan of berg och dal banor.. Kan ju lugnt säga att jag mådde illa när vi landade och ville ta mig av planet så fort som möjligt!

När vi landat och tagit oss av planet så var det dags att ta sig igenom tullen och immigrations! Inte lika nervöst som förra gången haha! Det gick helt smärtfritt, inga problem över huvudtaget! Det dryga var att vänta på säkerhetskontrollen, det togs sin lilla tid! Amerikanare är inte direkt kända för att vara snabba när dom jobbar.. så är det överallt här.. Anyway, vi stötte på fyra andra som också skulle med samma plan som oss ner hit, från skolan då alltså. varav tre var svenska! Så det var kul och gjorde att tiden gick lite snabbare mellan flygningarna!


Landade väl här på rummet vid halv nio i söndagskväll, och insåg till mitt förtret att jag inte kunde komma online med denna datorn.. snacka om att jag svor..

I måndags började lektionerna, nu denna terminen är det lite tuffare kurser som kräver lite mer och det känns väl okej ändå.. Har ett ganska bra schema, imorgon har jag till exempel bara en lektion, dock är den klockan 8, men sen är den avklarad! Lång helg!


Jag har äntligen blivit av med min förkylning, så imorgon blir första träningspasset sen jag kom hit! Jag och Annelie var i sportaffären idag och köpte lite grejer, jag köpte ett armband som man kan ha sin Ipod i när man tränar, ska bli skönt att slippa springa med den i handen!


Annars är det mycket att fixa, böcker, betalningar, byta rum och allmänt komma in i rutinerna.. Jag är fortfarande jetlaggad, somnar hur tidigt som helst och vaknar som ett ljus 6-7 på morgonen! Häromkvällen släckte jag lampan halv nio, och slocknade direkt och sov som en stock till klockan var kvart över sex.. Jag vill verkligen bara sova hela tiden, man är fortfarande inställd på svensktid!


Lovet hemma var bra, men man hade grejer att göra hela tiden! Men det är ändå lite skönt att komma tillbaka hit så man kan få komma in i rutinerna igen! Snart drar träningen igång med laget också, och sen kommer min kära syster My och hälsar på i två veckor när vi har springbreak! Hon kommer nog på min födelsedag, perfekt liksom! :D Jag ser framemot en spännande termin, även om det var minst lika jobbigt att lämna alla där hemma igen om inte jobbigare denna gången.. jag trodde verkligen det skulle bli lättare, men tji fick jag.. får glädja mig över att My kommer och hälsar på, och sen att jag får en låååång sommar med alla där hemma!


Nu är klockan kvart över nio och jag skulle kunna knoppa in nu på studs. Istället ska jag kolla lite på Glee igen, och sen ska jag sova!


Fick tillbaka laptopen idag, därför jag inte har bloggat btw, har inte orkat skriva på amerikansk dator..


Nu kommer ni få mer att läsa, det garanterar jag! :)


xoxo,

Elin

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Rosén - 25 mars 2015 21:35

Något jag redan har insett är att detta kräver väldigt mycket planering med viktväktarna. Jag ska försöka sätta mig varje kväll och planera morgondagen. Igårkväll förberedde jag dagens frukost, som var ett recept från Viktväktarboken. Häll 5 msk ...

Av Elin Rosén - 24 mars 2015 21:07

Idag har varit en bra dag. 31 av 32 PP intagna, och en cykelrunda gjord på 35 minuter ca. Härligt. Idag har det känts bra med maten, middagen idag blev faktiskt i stort sett exakt som vi brukar äta, kycklingpastasallad. Något mindre frukt och...

Av Elin Rosén - 23 mars 2015 21:42


Tisdag idag, blev en tidig morgon då Freja vaknade redan 05.50 och hon somnade inte om.. Så vi steg upp vid 07 och åt frukost. Andreas var hemma idag så hela familjen var samlad, mysigt. Jag har börjat äta naturell kvarg med blåbär i, det sätter en h...

Av Elin Rosén - 22 mars 2015 20:25

Som rubriken lyder så är det nu dags för nya tag. Nya rutiner och nytt liv.   I torsdags var jag på mitt första viktväktarmöte, och skrev in mig. Jag känner att det är dags att ta hjälp med min vikt, för jag har försökt så oerhört många gånger...

Av Elin Rosén - 22 december 2014 21:03

Tänk om man skulle börja blogga igen.. :)   Nybliven mamma, nyopererad i knäet och ska tillbaka och spela fotboll är det tänkt :) ...

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards