elinrosen

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2010

inte den starten jag ville ha på veckan

Av Elin Rosén - 12 oktober 2010 03:28

Idag innan lektionen gick jag och Annelie och betalade våra telefoner, det abonnemanget jag här är ganska billigt ändå, 60 dollar per månad, och då smsar jag och ringer gratis inom USA, jag smsar och ringer gratis till hemtelefoner i Sverige, jag surfar gratis på nätet. Tänk dig att betala drygt 430 kr i månaden för att kunna ringa utomlands och smsa och sånt, omöjligt i sverige. '


Lektionen var seg som vanligt, han bara sitter och babblar.. Och vi fick tillbaka våra senaste prov. Jag började nästan helt ärligt gråta när jag fick tillbaka mitt. Jag blev inte underkänd, men jag skrev fruktansvärt dåligt.


Efter lektionen skulle jag och Annelie träna, det blev 3.2 kms löpning, i ett tempo som gjorde att jag orkar att springa utan att behöva stanna, endast lite krampkänning när man bytar asfalt mot gräs på varje varv.. Sen efter det blev det 45 minuter i gymmet, 320 situps och lite hoppa hopprep! Ett riktigt härligt pass där det sög i musklerna efteråt, gutt!

Sen gick vi och duschade och gick till Panera Bread.


Där njöt jag av en chicken ceasar salad, utan ost och dressingen haha. Nyttigt och bra!

Sen satte vi igång och pluggade! Började med engelskläxan! När den blev färdig började vi plugga International Business.


Och när vi sitter där och jag läser och läser så känner jag hur magen börjar göra uppror. Känner mig konstig och då inser jag att det börjar knyta sig i bröstet igen.. OCh här kommer alltså då ångesten krypande.. det slutade med att jag fick gå hem,och här är jag nu, efter tre timmars intensivt pluggande, med ett spännband och en klump i bröstet... Jag vill inte, jag vill verkligen inte må såhär, men det är så FRUKTANSVÄRT svårt att släppa på mina krav. det går bara inte.

och jag kände mig inte förberedd inför provet som jag skrev dåligt på, och då blir jag bara så arg på migsjälv. och besviken. Nä jag vet helt enkelt inte hur jag ska gå till väga för att få bukt på det här, detär jättesvårt och jättejobbigt att leva med.


jag behöver dig mamma ! <3


nu ska jag gå och sova iaf, kan kanske få sova en nio- tio timmar inatt drygt.


godnatt,

xoxo,

Elin

 
 
Ingen bild

mams

12 oktober 2010 05:28

hej hjärtat mitt!
försök att släppa alla krav.......! lätt för mej att säga som sitter en jäkla massa mil ifrån dej! men jag tror att om du kan försöka att släppa på dina krav så kommer det att gå bra! du vet att jag inte har några som helst krav på dej! förutom att du ska bli godkänd förstås! o man kan faktiskt få "misslyckas" ibland! världen går inte under för 1 "dåligt" prov! du kommer att fixa detta! jag väntar bara på att du ska få börja spela matcher - det kommer nog att underlätta för dej i skolan........ tror du inte det? kan inte vara lätt för ett fotbollsfreak som du att inte få spela match!
du vet att jag älskar dej av hela mitt hjärta o önskar dej all lycka däröver i usa!
många kramar mams!
saknar dej!
ge inte upp!

 
Emma

Emma

12 oktober 2010 06:17

Sunken! Du ska inte ha så högra krav på dig, sålänge du inte är underkänd så har du inte misslyckats. För du är trots allt godkänd på provet, och som din mamma säger, ett dåligt prov spelar ingen roll. Du är grym som ens är på andra sidan jorden och kämpar som du gör. Alla vi är stolta över dig och beundrar din styrka och vilja. Jag kan säg att jag nog aldrig hade vågat åka, eftersom jag hatar engelska överhuvudtaget, men att bara byta skola för mig i sverige är läskigt. Men du lämna landet sunken, du är så jävla cool. Kämpa nu vidare och tänk inte så mycket på det dåliga provet :) Miss u

http://910525.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Marie

12 oktober 2010 07:13

Hej snäckan! Vet du, eftersom du VET inne i huvudet att detta är hjärnspöken, att det faktiskt är du SJÄLV som får dig att må dåligt, det är en BRA sak!
Tänk så många som går runt och mår skit utan att någonsin nå till den klarsyn som du gjort!
Du vet att du ställer höga krav på dig själv, du vet att du får ångest om du skulle skriva dåligt på ett prov eller inte prestera enligt DINA högt ställda krav..fine! Då har du något konkret att jobba med!

Så när ångesten dyker upp så är det avslappningsövningar och meditation, där du faktiskt HÖGT säger till dig själv att det är ok att bli ledsen över ett prov som gått dåligt, men det ska inte få förstöra min dag!

Jämför med hurpass viktigt detta provet är i förhållande till resten av kursen, terminen, året, åren, den globala uppvärminingen, kriget i afganistan, osv osv :))

Det ÄR hjärnspöken som du själv skapar, och då kan du faktiskt ta bort dom också!

Så ta inte på dig offerkoftan och skyll på dina högt ställda krav, gör något åt det!

Tough Love from Svedala :)))

 
Ingen bild

AGB

12 oktober 2010 09:15

Det är tillåtet att misslyckas. Och: Ångesten är inte farlig. Det sämsta man kan göra är att ge efter och gå hem. Säg välkommen till den i stället och skit i hur det känns. Så försvinner den.

 
iza

iza

12 oktober 2010 19:38

fortsätt simma, fortsätt simma, aj lav ho!

http://www.izaa.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Rosén - 25 mars 2015 21:35

Något jag redan har insett är att detta kräver väldigt mycket planering med viktväktarna. Jag ska försöka sätta mig varje kväll och planera morgondagen. Igårkväll förberedde jag dagens frukost, som var ett recept från Viktväktarboken. Häll 5 msk ...

Av Elin Rosén - 24 mars 2015 21:07

Idag har varit en bra dag. 31 av 32 PP intagna, och en cykelrunda gjord på 35 minuter ca. Härligt. Idag har det känts bra med maten, middagen idag blev faktiskt i stort sett exakt som vi brukar äta, kycklingpastasallad. Något mindre frukt och...

Av Elin Rosén - 23 mars 2015 21:42


Tisdag idag, blev en tidig morgon då Freja vaknade redan 05.50 och hon somnade inte om.. Så vi steg upp vid 07 och åt frukost. Andreas var hemma idag så hela familjen var samlad, mysigt. Jag har börjat äta naturell kvarg med blåbär i, det sätter en h...

Av Elin Rosén - 22 mars 2015 20:25

Som rubriken lyder så är det nu dags för nya tag. Nya rutiner och nytt liv.   I torsdags var jag på mitt första viktväktarmöte, och skrev in mig. Jag känner att det är dags att ta hjälp med min vikt, för jag har försökt så oerhört många gånger...

Av Elin Rosén - 22 december 2014 21:03

Tänk om man skulle börja blogga igen.. :)   Nybliven mamma, nyopererad i knäet och ska tillbaka och spela fotboll är det tänkt :) ...

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards