elinrosen

Direktlänk till inlägg 21 september 2010

how to change things when change is hard

Av Elin Rosén - 21 september 2010 20:18

Onsdag middag. Var och åt för en stund sen och käkade lite pasta och sallad och så smakade jag en amerikansk korv med bröd.

Inte lika god som hemma.

Nyvaken var jag också eftersom jag precis hade sovit en timme innan jag gick dit.


Jag är trött idag. Kunde inte somna när jag hade lagt mig igår så jag låg och vred och vände på mig ett bra tag. Upp kl 8 imorse, trött som ett svin.

Jag gick till frukosten och tog mina vanliga bagels och mina vanliga flingor. Vad hände med att orka äta nyttigare? Pastan idag var iaf ett steg i rätt riktning. Nu ska jag äta upp mina chips och den chokladen jag har här och sen ska jag inte äta choklad eller chips tills mitt paket kommer!


Vi hade ju prov idag, och det kan ha gått hur som helst. 50 frågor med multiple choice, så det är iaf bättre än att behöva skriva svaren själv. var klar ca 40 minuter in på lektionen så sen gick jag.


Skypade med Marie och Maja ett bra tag idag, det var skönt!

Pratade med mamma, pappa och Iza också en sväng. Inte så länge idag dock.

Eller jag ringde faktiskt precis upp mamma bara för att prata lite. Fick lite hemlängtan där ett kort tag.


På engelskan idag så var vi en sju åtta stycken som fick gå, och vi var dom enda som har varit i tid och inte kommit försent en enda gång, så jag antar att hon höll kvar dom andra för att skälla lite på dom och poängtera vikten av att komma i tid.

Komma i tid är A och O för mig, och speciellt när det kommer till skolan!


How to change things when change is hard, det är en bok som alla på skolan läser denna terminen, och i varje klass ska man göra någon uppgift som har med denna att göra. Det är faktiskt en ganska intressant bok, nu har jag ju inte läst färdigt den men so far so good.


Nä denna dagen har väl inte varit så himla givande känner jag,

på träningen idag ska vi spela väldigt mycket, får väl se om det blir anfallare idag igen haha.


Nej nu ska jag göra mig iordning! Träning om en timme!


xoxo,

Elin

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Rosén - 25 mars 2015 21:35

Något jag redan har insett är att detta kräver väldigt mycket planering med viktväktarna. Jag ska försöka sätta mig varje kväll och planera morgondagen. Igårkväll förberedde jag dagens frukost, som var ett recept från Viktväktarboken. Häll 5 msk ...

Av Elin Rosén - 24 mars 2015 21:07

Idag har varit en bra dag. 31 av 32 PP intagna, och en cykelrunda gjord på 35 minuter ca. Härligt. Idag har det känts bra med maten, middagen idag blev faktiskt i stort sett exakt som vi brukar äta, kycklingpastasallad. Något mindre frukt och...

Av Elin Rosén - 23 mars 2015 21:42


Tisdag idag, blev en tidig morgon då Freja vaknade redan 05.50 och hon somnade inte om.. Så vi steg upp vid 07 och åt frukost. Andreas var hemma idag så hela familjen var samlad, mysigt. Jag har börjat äta naturell kvarg med blåbär i, det sätter en h...

Av Elin Rosén - 22 mars 2015 20:25

Som rubriken lyder så är det nu dags för nya tag. Nya rutiner och nytt liv.   I torsdags var jag på mitt första viktväktarmöte, och skrev in mig. Jag känner att det är dags att ta hjälp med min vikt, för jag har försökt så oerhört många gånger...

Av Elin Rosén - 22 december 2014 21:03

Tänk om man skulle börja blogga igen.. :)   Nybliven mamma, nyopererad i knäet och ska tillbaka och spela fotboll är det tänkt :) ...

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards