elinrosen

Direktlänk till inlägg 21 september 2010

Måndagsångest!!

Av Elin Rosén - 21 september 2010 04:43

MÅNDAGSÅNGEST! Haha nä det har jag väl egentligen inte så direkt.


På lektionen idg så fick vi reda på vad vi fått på provet i International Business. Jag hade fått 80%, det är typ B-. Jag är ganska nöjd.


Och fy fan vilken tuff träning vi hade idag. Helt galet. Högt tempo krävdes annars skulle vi få springa extra. Vi sprang ändå på slutet men ändå. Jag var galet trött i kroppen, plus att jag hade ont i huvudet. Så när träningen var slut var jag nöjd över att jag hade fixat den, och så.


Efter träningen gick jag och Annelie en sväng till poolen, sen till mitt rum för att duscha och sen till cafeterian för att äta!

Nu när jag har gått upp i vikt så ska det bannemig bli ändring. Mer löpning utöver träningen, och ändra kosten litegran. Jag ska till exempel prova att smaka något nytt varje dag, och idag testade jag Baked Sweet Potatoe! inte min grej, men jag smakade iaf! Och sen blir det till att dra ner på bagels och frosties, äta lite nyttigare flingor, dra ner på läsk och twix kanske.

Jag ska ge det ett försök iaf!

Visst beror det på maten, jag anser iaf att det borde vara lite muskler också så mycket som jag tränat dessa sex veckorna!


Ikväll har det blivit plugg. har prov imorgon i marketing, kuuuul. Nej men jag FÖRSÖKER att inte ha så höga krav angående provet imorgon, sen får vi väl se om det lyckas.. Det är bannemig inte lätt.. :( 


Nä nu blir det sängen, jag är trött.


  Du vet väl om att du är värdefull

Att du är viktig här och nu

Att du är älskad för din egen skull

För ingen annan är som du <3



sov gott,

xoxo,

Elin

 
 
hanna

hanna

21 september 2010 05:19

jag gillar din blogg :]

http://www.metrobloggen.se/hannasegfelt

 
Ingen bild

My

21 september 2010 07:58

Bästa lillasyster!! Nu fällde jag en tår såhär på morgonkvisten. Jag älskar dig! Puss

 
Ingen bild

Marie

21 september 2010 10:08

Socker socker socker socker socker....det är boven....jag försökte ju få familjen socker att äta nyttigare ett tag *ha ha ha* allt vitt bröd, vit pasta, cornflakes och potatis omvandlas väldigt snabbt till SOCKER i kroppen....alltså...din smakodyssé borde bestå av grovt bröd, bulgur, qinoua, matvete, matkorn,fullkornspasta, fullkornsris...(kastar sten i Glashus just nu) *blink blink* Och så GRÖNSAKER förtås:)skippa läsk & godis...

Men keep up the good work!!!! Du inspirerar mig....nu jäklar ska jag koka qinoa till middag, till det kommer det serveras kycklingfié broccoli & Blomkål....lite sås bestående av kall Creme fraiche smaksatt med någon örtkrydda och vitlök...

 
Ingen bild

emma

21 september 2010 12:37

elins blogg är bäst!

 
Ingen bild

Helén

21 september 2010 17:14

Det låter ju som att dom där tränarna håller på att ta livet av er Elin ;-).....

Att du går upp i vikt är kanske inte så konstigt när inget är som det brukar. Men det rättar till sig efterhand ska du se. Du har ju en sund inställning till det hela. Fick lära mig en gång att det inte är dom stora förändringarna som gör skillnad utan faktiskt dom små. Så att byta flingor och bröd på morgonen kommer garanterat att göra susen.

Hoppas ditt prov gick bra för det där med marketing är lite knepigt till en början. Att inte ha så höga krav på sig själv är inte heller så lätt när man är en redig tjej som du. Så ta bara en dag i taget och tänk att för varje rad och bok du läser desto närmare målet är du. Lycka till

Kram från Helén

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Rosén - 25 mars 2015 21:35

Något jag redan har insett är att detta kräver väldigt mycket planering med viktväktarna. Jag ska försöka sätta mig varje kväll och planera morgondagen. Igårkväll förberedde jag dagens frukost, som var ett recept från Viktväktarboken. Häll 5 msk ...

Av Elin Rosén - 24 mars 2015 21:07

Idag har varit en bra dag. 31 av 32 PP intagna, och en cykelrunda gjord på 35 minuter ca. Härligt. Idag har det känts bra med maten, middagen idag blev faktiskt i stort sett exakt som vi brukar äta, kycklingpastasallad. Något mindre frukt och...

Av Elin Rosén - 23 mars 2015 21:42


Tisdag idag, blev en tidig morgon då Freja vaknade redan 05.50 och hon somnade inte om.. Så vi steg upp vid 07 och åt frukost. Andreas var hemma idag så hela familjen var samlad, mysigt. Jag har börjat äta naturell kvarg med blåbär i, det sätter en h...

Av Elin Rosén - 22 mars 2015 20:25

Som rubriken lyder så är det nu dags för nya tag. Nya rutiner och nytt liv.   I torsdags var jag på mitt första viktväktarmöte, och skrev in mig. Jag känner att det är dags att ta hjälp med min vikt, för jag har försökt så oerhört många gånger...

Av Elin Rosén - 22 december 2014 21:03

Tänk om man skulle börja blogga igen.. :)   Nybliven mamma, nyopererad i knäet och ska tillbaka och spela fotboll är det tänkt :) ...

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards