elinrosen

Direktlänk till inlägg 21 januari 2010

prioritering

Av Elin Rosén - 21 januari 2010 15:18

Ja det är ett ämne som jag kan störa mig på ibland, hur andra prioriterar. En av mina huvudprioriteringar är fotbollen. Jag gör verkligen allt jag kan för att kunna träna och spela, byter bort jobb, skiter i om min farmor fyller 60, eller om min fasters sons kompis ska gifta sig. Dom gånger jag är borta från fotbollen är få, och då accepterar mina tränare det för att dom vet att jag alltid är där annars. På hela förra året missade jag en match. En av matcherna, då hade jag varit i Falkenberg på bruks SM, jag fixade så min kompis kom upp och hämtade mig, betalade honom för att köra ner mig till Hardeberga, stressa i trafiken och allt för att jag skulle kunna spela den matchen. Jag kom 5 minuter sent, värmde upp litegrann och hoppade direkt in i hetluften.

Jag blir så förbannad på folk som skiter i träningar och matcher, det är ju inte bara dom själva som drabbas utan även vi som är på träningen eller matchen. Om man skiter i att träna för att man ska ut eller man ska träffa en kompis, skulle aldrig falla mig in.

Inte ens när min kusin dog 2006, han dog den 5 juni, 6 juni spelade jag match med laget. Jag planerar hela mitt år efter hur fotbollssäsongen ser ut, så hängiven min sport är jag.  Som jag sa innan, dom få ggr jag är borta då är det befogat, oftast är det för att jag är sjuk.

När jag får höra vilka anledningar folk har för att inte träna, då blir jag arg.

Men sen kanske också folk tycker att jag är knäpp för att jag lever för min fotboll, må så vara, men när man vill satsa på sin fotboll som jag, då vill man omge sig med spelare som vill samma sak. Då är det ingen frågan om hur många man blir på träningen för att alla ändå vill träna, för att man vill utvecklas och spela.

Tränar man inte så blir man inte bättre.

Let's face it.

 

  

 

En Elin utan fotboll är precis som en ekorre utan svans, ingenting.

vad vore livet i all sin glans, om inte fotboll fanns?

<3

 

Puss!

 

 

 
 
Helena

Helena

22 januari 2010 12:09

Jag håller helt med dig! Förra året tränade jag lite, brukar inte missa många träningar på ett år. Tyvärr missar jag mycket nu i början av året, för mina konstiga jobbtider. Älskar fotboll och att träna!:)

http://helenaogren.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Rosén - 25 mars 2015 21:35

Något jag redan har insett är att detta kräver väldigt mycket planering med viktväktarna. Jag ska försöka sätta mig varje kväll och planera morgondagen. Igårkväll förberedde jag dagens frukost, som var ett recept från Viktväktarboken. Häll 5 msk ...

Av Elin Rosén - 24 mars 2015 21:07

Idag har varit en bra dag. 31 av 32 PP intagna, och en cykelrunda gjord på 35 minuter ca. Härligt. Idag har det känts bra med maten, middagen idag blev faktiskt i stort sett exakt som vi brukar äta, kycklingpastasallad. Något mindre frukt och...

Av Elin Rosén - 23 mars 2015 21:42


Tisdag idag, blev en tidig morgon då Freja vaknade redan 05.50 och hon somnade inte om.. Så vi steg upp vid 07 och åt frukost. Andreas var hemma idag så hela familjen var samlad, mysigt. Jag har börjat äta naturell kvarg med blåbär i, det sätter en h...

Av Elin Rosén - 22 mars 2015 20:25

Som rubriken lyder så är det nu dags för nya tag. Nya rutiner och nytt liv.   I torsdags var jag på mitt första viktväktarmöte, och skrev in mig. Jag känner att det är dags att ta hjälp med min vikt, för jag har försökt så oerhört många gånger...

Av Elin Rosén - 22 december 2014 21:03

Tänk om man skulle börja blogga igen.. :)   Nybliven mamma, nyopererad i knäet och ska tillbaka och spela fotboll är det tänkt :) ...

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards