elinrosen

Direktlänk till inlägg 6 december 2012

If you're happy and you know it clap your hands.

Av Elin Rosén - 6 december 2012 10:45

Snön faller utanför fönstret på jobbet, i love it..


Igår var en ledig dag, den spenderades till en början hos tandläkaren där allt såg bra ut! yay!


Sen kom mamma, mormor, och Iza på en liten fika, ingen i min familj brukar vara hemma hos oss, lite ont om plats.. så fort man är mer än 2 personer så blir det lite trångt... Efter det besöket tände jag fyr i brasan och la mig på soffan för att blunda lite..:) Skulle till IMC kl 17 och innan dess skulle jag hinna tanka så jag körde tjugo i fyra.. Kvart över fyra hade jag tankat färdigt i Staffanstorp och då blev det en tur till Usports på Stora Bernstorp för att prova nya kompressionsbyxor från Skins, så får se om det blir dom..

17.01 klev jag in genom dörren hos sjukgymnasten för att träna:)


På vägen hem gick det inte jättefort heller, höll mellan 60-75 km/h men jag hade inte bråttom hem så mig gjorde det inget..:)


Körde hem till Iza och Jimmy där det blev lite puss och kram kalas med Fille, och vi byggde även pussel, han är fin den pojken! Man underskattar honom litegrann ibland, lite svårt att veta hur mycket en snart 4 åring kan:) Tänk vad stor han börjar bli!


Känner mig duktig faktiskt, denna veckan har jag lagat mat varje kväll som jag tar med mig på jobbet dagen efter, denna veckan är det olika pastasallader som blivit ämnet, funderar på att baka någon sorts paj i helgen här och frysa in, nackdelen är bara att jag har så förbannat liten frys.:( Storhandling är ju inte riktigt storhandling i vårt hushåll om man säger så..


Känner mig lite piggare idag än vad jag gjort tidigare i veckan, vilket är skönt.. återstår bara att se hur jag ska överleva morgondagen.. Jobb 7.45-16.45 och sen är det julfest med jobbet 16.30 tills vidare.. Blir ingen utgång för min del dock..


back to work,

xoxo,

Elin

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Rosén - 25 mars 2015 21:35

Något jag redan har insett är att detta kräver väldigt mycket planering med viktväktarna. Jag ska försöka sätta mig varje kväll och planera morgondagen. Igårkväll förberedde jag dagens frukost, som var ett recept från Viktväktarboken. Häll 5 msk ...

Av Elin Rosén - 24 mars 2015 21:07

Idag har varit en bra dag. 31 av 32 PP intagna, och en cykelrunda gjord på 35 minuter ca. Härligt. Idag har det känts bra med maten, middagen idag blev faktiskt i stort sett exakt som vi brukar äta, kycklingpastasallad. Något mindre frukt och...

Av Elin Rosén - 23 mars 2015 21:42


Tisdag idag, blev en tidig morgon då Freja vaknade redan 05.50 och hon somnade inte om.. Så vi steg upp vid 07 och åt frukost. Andreas var hemma idag så hela familjen var samlad, mysigt. Jag har börjat äta naturell kvarg med blåbär i, det sätter en h...

Av Elin Rosén - 22 mars 2015 20:25

Som rubriken lyder så är det nu dags för nya tag. Nya rutiner och nytt liv.   I torsdags var jag på mitt första viktväktarmöte, och skrev in mig. Jag känner att det är dags att ta hjälp med min vikt, för jag har försökt så oerhört många gånger...

Av Elin Rosén - 22 december 2014 21:03

Tänk om man skulle börja blogga igen.. :)   Nybliven mamma, nyopererad i knäet och ska tillbaka och spela fotboll är det tänkt :) ...

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards