elinrosen

Direktlänk till inlägg 15 november 2012

Erkänner mig besegrad...

Av Elin Rosén - 15 november 2012 09:02

Jag och Andreas har haft en diskussion nu under några dagar huruvida min faster Anette har haft en blå Volvo V40 eller inte.. Jag har varit benhård och sagt nä hon har aldrig haft en blå Volvo V40.. Och Andreas har ju givetvis varit lika benhård med att Jo, det har hon! Så igår när Andreas hade hämtat mig efter jobbet och vi återigen diskuterade detta med den blå bilen såg gjorde jag slag i saken och ringde farmor och farfar, för dom har ju alltid koll på saker, tur hade jag också att precis när jag pratar med farfar så kliver Anette in genom dörren hos dom. Och jo, jag fick ju ge mig, hon hade haft en blå volvo V40.. Och när hon nämnde vilket registreringsnr dom hade på den så fick jag ett vagt minne av den bilen.. Jag anser ju att jag har ganska bra minne när det gäller bilar och registreringsnr framförallt, men här failade jag grovt.. Jag kan räkna upp alla farmor och farfars bilar med färg, modell och registreringsnr så långt bak jag kan minnas, och även alla våra egna bilar, och dom flesta av Anettes också, men fan , den där jävla blå Volvo V40 hade försvunnit ur minnet på mig..


Jag hatar att ha fel, det är något av det värsta jag vet, och det där med att erkänna ATT man verkligen haft fel.. det är ju ännu värre.. Men så igår kom den dagen då jag yttrade orden " Okej, jag erkänner mig besegrad, du hade rätt", och det satt jävligt hårt inne kan jag säga.. Men men, då var det gjort iaf..


Jag har också en annan fundering, och det är om min kära pojkvän är glömsk eller att han bara aldrig lyssnar på vad jag säger.. Igår i bilen på väg hem pratade vi om vad jag skulle göra idag, jobba och träna på kvällen och hjälpa farmor och farfar och lite sånt.. Kommer hem, sticker iväg och tränar, kommer hem, och han frågar mig återigen vad det nu var jag skulle göra idag.. Det är inte första gången detta händer, jag kan berätta hur jag ska jobba nästa dag, sen någon timme senare frågar han igen för att han har "glömt det". Vad tror nu, är han glömsk eller han är en dålig lyssnare?! :)


back to work!


xoxo,

Elin

 
 
Ingen bild

Din kära pojkvän

15 november 2012 18:20

Börjar bli senil.. har ju trots allt fyllt 30..

 
vuxenmamman

vuxenmamman

15 november 2012 22:17

hihii.....vet du vad jag tänker på Elin? Jo, vi pratar för mkt därför glömmer dom allt vi säger. Det finns liksom inte plats med allt vi informerar om ;-)

KRAM

http://vuxenmamman.wordpress.com

Elin Rosén

16 november 2012 08:13

Jo men det måste ju vara något sådant! Allt Andreas har i huvudet just nu är dock Fifa13 så kan vara det också! haha:)

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Rosén - 25 mars 2015 21:35

Något jag redan har insett är att detta kräver väldigt mycket planering med viktväktarna. Jag ska försöka sätta mig varje kväll och planera morgondagen. Igårkväll förberedde jag dagens frukost, som var ett recept från Viktväktarboken. Häll 5 msk ...

Av Elin Rosén - 24 mars 2015 21:07

Idag har varit en bra dag. 31 av 32 PP intagna, och en cykelrunda gjord på 35 minuter ca. Härligt. Idag har det känts bra med maten, middagen idag blev faktiskt i stort sett exakt som vi brukar äta, kycklingpastasallad. Något mindre frukt och...

Av Elin Rosén - 23 mars 2015 21:42


Tisdag idag, blev en tidig morgon då Freja vaknade redan 05.50 och hon somnade inte om.. Så vi steg upp vid 07 och åt frukost. Andreas var hemma idag så hela familjen var samlad, mysigt. Jag har börjat äta naturell kvarg med blåbär i, det sätter en h...

Av Elin Rosén - 22 mars 2015 20:25

Som rubriken lyder så är det nu dags för nya tag. Nya rutiner och nytt liv.   I torsdags var jag på mitt första viktväktarmöte, och skrev in mig. Jag känner att det är dags att ta hjälp med min vikt, för jag har försökt så oerhört många gånger...

Av Elin Rosén - 22 december 2014 21:03

Tänk om man skulle börja blogga igen.. :)   Nybliven mamma, nyopererad i knäet och ska tillbaka och spela fotboll är det tänkt :) ...

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards