elinrosen

Alla inlägg den 28 februari 2012

Av Elin Rosén - 28 februari 2012 13:43

Är egentligen inget ovanligt när det gäller mig, eller, när det kommer till vissa saker så stämmer det. Men iaf, som jag skrev i bloggen igår kanske jag skulle få för mig att eventuellt möjligtvis kanske cykla till gymmet imorse för att träna innan jag skulle köra till Malmö där jag skulle vara kl 11.. Jo eller hur! Haha borde ha insett att det ALDRIG skulle gå haha..


Så det blev inget gym, däremot en stor frukost framför tvn innan jag gjorde mig iordning för att åka till Malmö!

Skulle vara i Malmö kl 11, och kl fem över tio stod jag och skulle tanka men det gick inte, och jag hade inte bensin nog på bilen så vad gör man? Jo man ringer världens bästa farmor och farfar och lånar deras bil! Skyndar in till Malmö, hann i tid gjorde jag också! Så nu är alla papper påskrivna, papperna från polisen lämnade och öppnade och allt är klart inför nästa onsdag då jag ÄNTLIGEN!!!! börjar jobba, eller ja, det är ju utbildning de första två veckorna, men ja,, ni fattar haha.


Och nu har jag städat, dammsugat hela detta lilla hus haha, plockat undan, och nu är det bara några bestick och skålar som ska diskas undan! Nu funderar jag på att kanske köra till gymmet, har ju lite tid över innan lilla kissen Pysen ska få somna in hos veterinären kl kvart över 4.. Hon blir 14 år gammal i april, brukar väga runt en 4 kg på vintern pga att hon inte går ute lika mycket, men nu bara äter hon massor men går inte upp i vikt, tappar päls och fnattar sig så fruktansvärt mycket och beter sig lite konstigt, så det är bäst för lilla Pysen att få somna in.. Hon har levt länge i vår lilla familj.. Längst av alla djuren vi haft..


Vi hade en hund när vi var runt en 8-10 år gamla, som hette Hugo Boss, han var en blandrashund, typ 4 vägskorsning, Schäfer/Rottweiler/Labrador, som det tyvärr inte stod rätt till i huvudet på, det gjorde det inte i någon av hundarna huvud i den kullen så det var tyvärr många som fick somna in pga det, så även Boss. Pysen kom före Boss, sen fick Iza en hamster som hette Raya, som iofs blev typ 5 år gammal, väldigt gammalt för att vara hamster tror jag!

Sen fick jag en alldeles egen katt! Han hette Fritz the Cat, såg ut precis som katterna i Whiskasreklamen! Han var så snäll så han var dum, skulle alltid bli kelad med, och gärna ligga på gatan i hopp om att någon skulle stanna och klappa honom.. Oundvikligen då så blev han ju då påkörd, han levde när han kom hem, men han var ganska illa tilltygad så det var inget annat att göra än att låta honom somna in också, han blev bara 2-3 år.. Pysen hade vi matat med p-piller för katter, men tji fick vi när hon ploppade ut ett antal kattungar! Så då fick det bli att vi behöll en av kattungarna som blev Linus kise! Han hette ZiggeZilver och var svart med en vit fläck på bröstet! Han dog tyvärr ganska tidigt också, åt förmodligen råttgift eller något liknande och somnade in hemma..


Sen kom min plutt, lilla Hector, 2006! Han fick ju också somna in alldeles för tidigt egentligen, men han fick det också bättre, han hade mycket ont sista tiden, i sina framben som var vanställda, och sen styrde det inte riktigt rätt i huvudet heller.. Han var en blandras, hans pappa var en renrasig Jack Russel terrier, och mamman var en blandning mellan tibetansk spaniel och toypudel.. Han må ha varit en jäkelhund, omtyckt av få, omtyckt oändligt mycket av mig..


Ja lite djurhistoria var det!!!  :)


Jag är ju lite dålig på att slänga in bilder här, och när jag väl göra det så åker dom bara rätt in! Haha, men fina Helen Olsson www.vuxenmamman.wordpress.com har alltid så fina bilder som hon fixat ihop och jag frågade vad hon använde för något, och nu har jag laddat ner samma program och jag har än så länge fått ihop en bild!

Fick bli en kärleksbild!





Nu får vi se vad jag ska ta mig till..:)


xoxo,

Elin 

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards