elinrosen

Alla inlägg den 17 februari 2012

Av Elin Rosén - 17 februari 2012 13:16

Rutiner är något jag inte har just nu, så det kommer verkligen bli skönt att börja jobba så man kan få in några rutiner, just nu äter jag knappt något mellan frukost och middag på kvällen när Andreas kommer hem, om jag ens äter frukost, idag blev det några kolakakor med ett glas mjölk framför tvn när farfar ringer och frågar om jag skulle följa med till Hornbach, så det blev ingen ordentlig frukost, inte förrän vi stannade på McDonalds strax innan 12.. Woho!


Och medans vi sitter på McDonalds så ser vi hur lunchrusningen börjar, och hur en personbil parkerar på handikapp platsen precis utanför dörren, en man kliver ur med sin son, går in och äter en hamburgare snabbt och låter sen brickan med dricka och all skit stå kvar på bordet och sen går han ut och kör in. Jag tror INTE han var i behov att parkera på den platsen om man säger så! Och det fanns gott om parkeringsplatser!


Pappa var också med idag, och när vi satt där och pratade så berättade pappa om ett par Syrier som har blivit opererade nere i Simrishamn, något företag från Danmark som hade fått dit dom, men Syrien skulle betala för det eller något sånt, och så hade dom haft mage att klaga över att Simrishamn var inte en tillräckligt stor stad för dom, dom ville flytta därifrån. Här släpper vi in dom i vårt land, hjälper dom, nu var det förvisso inte vi skattebetalare som betalade för det, (vet man aldrig iofs), men ja, helt otroligt.. Pappa berättade också att det finns 37000 människor i Sverige som är "papperlösa" dvs dom har fått sin asylsökan nekad men finns fortfarande kvar i landet..


Idag när vi satt i bilen så berättade farmor att hon hörde att jag hade skrivit om henne och farfar på internet, haha. Jag hade gjort en statusuppdatering på facebook om farmor och farfar i tisdags om att farfar hade köpt blommor till farmor på alla hjärtans dag och så vidare, och så hade Helen visat det för farmor igår haha..:) Så sa jag, ja du farmor, både du och farfar är kändisar på internet, iaf i mina kretsar haha :) Farmor är min idol!


Nu ska jag snart köra och hämta lilla Fille på dagis, sen ska vi nog köra ner en sväng till morfar!


Ikväll blir det fredagsmys, en HEL kväll tillsammans med Andreas, yay! Imorgon blir det nog middag hos mamma, kanske frukost hos farmor och farfar på morgonen och på dagen ska vi nog aktivera oss något..:)


xoxo,

Elin

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards