elinrosen

Direktlänk till inlägg 19 november 2011

Viktigaste matchen i mitt liv

Av Elin Rosén - 19 november 2011 02:32

Ja, imorgon, eller idag när ni läser detta, ska jag då alltså spela den viktigaste matchen i mitt liv. Här borta är ju fotbollen så mycket mer än hemma, i vårt lag brinner alla verkligen för fotbollen, ingen socialfotboll här inte!

och jag har ju som sagt haft väldiga problem med benen denna säsongen och sen jag hade vilat i tre veckor kom jag tillbaka sakta men säkert och har börjat prestera bättre och bättre. Och Imorgon kommer så min chans, jag ska få STARTA!!! IH! Jag ska starta som stötande mittback framför Stinne också ska Jokki spela vänsterback. Jag har ju fått starta en match innan, men då visste jag liksom att jag fick starta bara för att Stinne behövde vila. denna gången har jag faktiskt förtjänat denna platsen, jag har bevisat att jag är bättre än hon som spelat vår vänsterback!


Jag är redan nu laddad som fasen, och har varit det hela veckan även om jag inte vetat om att jag skulle starta, men haft det på känn lite! Men jag är också nervös, detta är en sån jävla viktig match och nu gäller det verkligen all or nothing. Dom spelar tydligen 4-5-1, och deras anfallare ska tydligen bara hålla sig i närheten av mig, så hon kommer jag ha som uppgift imorgon!


Vi har ikväll haft en bankett som man alltid har innan nationals och eftersom detta är den första rundan så fick vi äran att hålla banketten eftersom vi har hemmaplan. Så det blev till att svida om till finkläderna och högklackade skorna och äta mat tillsammans med det andra laget! Vi fick även vars ett diplom med våra namn på som ett bevis på att vi tog oss till nationals! Ganska kul att ha ändå:)

Och imorgon ska vi samlas hos Jokki kl 10 för att ladda upp inför matchen tillsammans med hela laget! Ska bli så spännande.. Vi har liksom fått typ passerkort som det står spelare på för att vi inte ska behöva betala 8 dollar för att gå dit typ haha...:P


Så nu sitter jag och Annelie och tittar på tv och det blir tidig säng gång idag! Vi har varit flitiga och varit väldigt nyttiga denna veckan, och det har bannemig varit svårt för lilla Elin som annars faller lätt för frestelser! Ikväll fick ajg dock äta lite bröd på banketten haha! Invägning imorgonbitti sen får man se om man lyckats gå ner ett kilo sen i måndags:D Vi har ju haft riktigt tuffa träningar denna veckan, och det har varit skönt! Dock inte att mina benhinnor har börjat krångla igen..:( DUMMA DUMMA BENHINNOR!


that's it for now folks..


xoxo,

Elin

 
 
Ingen bild

mams

19 november 2011 05:26

du kommer att klara det galant! akta dej för gula kort bara! (inget sånt där att kan jag inte ta bollen tar jag benen!) önskar att jag varit där nu! kram o lycka till stumpan! mams

 
Ingen bild

Jojo

19 november 2011 09:20

Lycka till idag. Jag hoppas verkligen ni går till slutspelet av nationals. Det är jätte kul och då blir det en riktig bankett med alla topp 16 lagen. Fast ni får åka i köpa underställ för det va svin kallt förra gången vi var där. Håller tummarna här!!

 
Ingen bild

Andreas

19 november 2011 10:35

Det kommer gå hur bra som helst älskling!!
Önskar bara att jag kunde vara där och se dig spela...
Jag och Åsa kunde suttit där med varsin kopp kaffe!
Håller dock inte riktigt med henne.. ;) Ibland måste man ta benen.. hellre gult kort än ett mål i nacken!! :)

Kick some ass nu underbara!

Love you!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Rosén - 25 mars 2015 21:35

Något jag redan har insett är att detta kräver väldigt mycket planering med viktväktarna. Jag ska försöka sätta mig varje kväll och planera morgondagen. Igårkväll förberedde jag dagens frukost, som var ett recept från Viktväktarboken. Häll 5 msk ...

Av Elin Rosén - 24 mars 2015 21:07

Idag har varit en bra dag. 31 av 32 PP intagna, och en cykelrunda gjord på 35 minuter ca. Härligt. Idag har det känts bra med maten, middagen idag blev faktiskt i stort sett exakt som vi brukar äta, kycklingpastasallad. Något mindre frukt och...

Av Elin Rosén - 23 mars 2015 21:42


Tisdag idag, blev en tidig morgon då Freja vaknade redan 05.50 och hon somnade inte om.. Så vi steg upp vid 07 och åt frukost. Andreas var hemma idag så hela familjen var samlad, mysigt. Jag har börjat äta naturell kvarg med blåbär i, det sätter en h...

Av Elin Rosén - 22 mars 2015 20:25

Som rubriken lyder så är det nu dags för nya tag. Nya rutiner och nytt liv.   I torsdags var jag på mitt första viktväktarmöte, och skrev in mig. Jag känner att det är dags att ta hjälp med min vikt, för jag har försökt så oerhört många gånger...

Av Elin Rosén - 22 december 2014 21:03

Tänk om man skulle börja blogga igen.. :)   Nybliven mamma, nyopererad i knäet och ska tillbaka och spela fotboll är det tänkt :) ...

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards