elinrosen

Direktlänk till inlägg 27 september 2011

måndag 26/9

Av Elin Rosén - 27 september 2011 01:52

Galet vad tiden går fort igen, nu har denna dagen också försvunnit! Just nu gör jag så mkt annat än vad jag borde göra, eller ja inte så mkt egentligen, men jag vill verkligen inte plugga inför mitt Environmental Science prov som jag har på onsdag! Tycker det är såååå tråkigt!


Idag fick vi tillbaka våra accountingprov, och jag fick 93/100! Är väldigt nöjd med det! :) På något sätt så tycker jag det är roligt med accounting haha, intressant att lära sig! Man kanske ska bli ekonominisse(nissa) istället för polis.. :P


Imorgon återkommer den värdelösa kursen vid namn Introduction to American Government, inte så jävla roliga lektioner. Imorgon åker laptopen med!! Det är nog inte en själ som lyssnar på vad han säger, och varför göra det egentligen när han har sagt att vi inte kommer ha något prov mer än det sista slutprovet, och där han kommer att lektionerna innan gå igenom alla frågorna och svaren som kommer! ALLA man har pratat med som har läst den här kursen säger att det är precis så och det är det lättaste A:et man kan få! Och sen så, helt ärligt, jag är inte ett dugg intresserad av hur Amerikas government fungerar! Jag skiter ett stort stycke i det!


Imorgon ska jag träffa Dr Papa igen. Är lite trött på att åka dit en gång i veckan, och imorgon kommer han till skolan så förhoppningsvis måste jag inte åka dit senare i veckan! Hade varit skönt.. Nästan varje dag så får jag frågan " Hur mår dina ben?" Och ja, det enda jag kan svara är ju att, nu mår dom bra, men sen har jag ju inte sprungit på två veckor heller liksom. Nästa vecka ska jag äntligen få börja träna, jag kommer vara som en kalv på grönbete, ungefär som när man kommer ut på första grästräningen efter försäsongen på grus och inomhus!


Denna veckan borde jag också få mina inlägg till skorna, vilket jag hoppas hjälper.. För jag är lite rädd för att det inte ska gå.. Och gör det inte det så kommer resten av tiden inte bli så jävla rolig om jag inte kan spela fotboll.. Jag och Annelie diskuterade idag vad vi vore utan fotbollen, vi identifierar oss ju med fotbollen, vad är vi utan den? Och så frågade Annelie hur länge jag skulle spela fotboll.. Och ja, så länge min kropp håller och fotboll är kul så kommer jag nog hålla på så länge som möjligt!


Tände faktiskt precis ett ljus här på rummet, ett sånt som doftar vanilj:) Jag sitter och fryser litegrann faktiskt, jävla AC.. Men att tända ett ljus såhär och ha en filt över sig, det tycker jag är mysigt! Jag gillar faktiskt hösten litegrann, att få ta på sig ett par snygga högklackade stövlar, jeans, skinnjacka och en halsduk när man åker in till stan, och när man är hemma på kvällen att krypa ner under en filt med lite tända ljus och bara läsa en bok eller titta på tv.. I love it! Jag har nog ingen favorit årstid faktiskt, jag tycker om alla! :)


Nu när jag sitter här så inser jag att jag har faktiskt snott massa bilder av Anna som jag inte har lagt upp än! :) Så varsågoda! :)


Blöta och glada efter första vinsten med Dunny som Headcoach! :)

  Dunny visste inte att vi skulle göra miner.. :D haha

  Hela laget på den "världskända" stranden Daytona Beach!

  Laget hoppar i poolen på hotellet i daytona

  Sen skulle vi ju då iväg och spela minigolf, och vi skulle ha en tävling i vem som var fulast klädd... därav bilderna nedan!

  Dom här två lyckades väldigt bra, vår Headcoach Dunny till vänster och en av våra assistant coaches JT

  Vårt lag

  Vet inte riktigt hur jag ska beskriva Anna... :P

  Skönt knasig!

  Tänk så fin bild man kan åstadkomma på en minigolfbana!

  Maria till vänster och Jokki till höger, no need to say more

  Lagbild!

 

Det var en kanonkul helg vi hade i Daytona, verkligen bra för vår Teambounding! :)


Kanelbullarna vi gjorde i lördags, man tager vad man haver, därförs kavlades degen ut med en rödvinsflaska och vi hade inga bullformar heller, men det gick bra ändå! :)

  Min fina Ikeabyrå med ljuset på, och tavlan med bilderna på mina syskon

  Och nej, ni ser bara i syne, det är INGEN pringlesburk som står där

  Garderoben

  Osminkad och trött Elin

  Pigg, sminkad och vaken Elin inför utgång förra helgen

 

 

Och jag avslutar med denna fina utsikten som vi hade från hotellet i Daytona, den kan man leva med väl? :)


Nu blev det ett väldigt långt inlägg, det var ett tag sen! :)

Men nu blir det till att göra sig färdig för sängen, och kanske titta på 2 ½ Men, dom nya avsnitten, och sen sova! Imorgonbitti är det dags för workout igen, kl 7! Adam ska hänga med denna gången! :)


Be safe!


xoxo,

Elin

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Rosén - 25 mars 2015 21:35

Något jag redan har insett är att detta kräver väldigt mycket planering med viktväktarna. Jag ska försöka sätta mig varje kväll och planera morgondagen. Igårkväll förberedde jag dagens frukost, som var ett recept från Viktväktarboken. Häll 5 msk ...

Av Elin Rosén - 24 mars 2015 21:07

Idag har varit en bra dag. 31 av 32 PP intagna, och en cykelrunda gjord på 35 minuter ca. Härligt. Idag har det känts bra med maten, middagen idag blev faktiskt i stort sett exakt som vi brukar äta, kycklingpastasallad. Något mindre frukt och...

Av Elin Rosén - 23 mars 2015 21:42


Tisdag idag, blev en tidig morgon då Freja vaknade redan 05.50 och hon somnade inte om.. Så vi steg upp vid 07 och åt frukost. Andreas var hemma idag så hela familjen var samlad, mysigt. Jag har börjat äta naturell kvarg med blåbär i, det sätter en h...

Av Elin Rosén - 22 mars 2015 20:25

Som rubriken lyder så är det nu dags för nya tag. Nya rutiner och nytt liv.   I torsdags var jag på mitt första viktväktarmöte, och skrev in mig. Jag känner att det är dags att ta hjälp med min vikt, för jag har försökt så oerhört många gånger...

Av Elin Rosén - 22 december 2014 21:03

Tänk om man skulle börja blogga igen.. :)   Nybliven mamma, nyopererad i knäet och ska tillbaka och spela fotboll är det tänkt :) ...

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards