elinrosen

Alla inlägg den 10 februari 2011

Av Elin Rosén - 10 februari 2011 02:54

Idag är det exakt ett halvår sen kusin Niklas gick bort, alldeles för ung. Och för exakt ett halvår sen var det min första dag på mitt nya liv här i USA. Jag fick alltså beskedet att Niklas hade gått bort dagen efter jag kom hit, och skulle i stort sett precis gå ut genom dörren för att träffa mitt nya lag för första gången. Jag bröt ihop totalt, jag kommer ihåg att jag tänkte " detta är inte sant, inte en gång till". Den första veckan mådde jag verkligen piss. Jag grubblade dag in och dag ut om jag skulle åka hem eller inte. Jag stannade, och det är jag jävligt glad över att jag gjorde.


Under dagen har mina tankar vandrat till min familj där hemma. Idag är det också exakt 2 år sen en ny solstråle kom till familjen. Filip.


Så kom du då till oss du älskade barn och grep våra hjärtan med kraft.
Med ens fick allting mera mening, långt mer än det någonsin haft.
Du ler så du strålar, din själ lyser klar, du fångar all ömhet omkring.
Små fötter och fingrar, din hud och din doft, så underbart skapat allting.
Ditt liv skall vi följa och finnas för dig och dela din glädje och sorg.
När skuggorna hotar ditt solsken, är vi din tryggade borg.
Idag vill vi visa för vänner och släkt, den gåva vi fått att bevara;
Ett barn att få älska och skydda från ont, en lycka för stor att förklara.


Den här dikten läste jag på Filips dop, visst är den fin? <3 Har tyvärr inte fått prata med Filip idag, annars kan han gärna säga ett par ord till mig i telefonen, men enligt Iza så blir han så arg för att han inte förstår varför jag inte är där! <3 Bara tre månader tills vi ses igen!


Och ja, nu när jag tänker på det, så är det exakt tre månader idag tills jag åker hem, för jag åker hem den 9 maj!


Idag har jag skypat med Emma, aka Sunken! IIHHH det var så kul! Jag saknar verkligen att kunna åka till träningarna och veta att Sunken är där så vi kan skratta ihop! Förhoppningsvis återförenas vi när jag kommer hem:D 


Idag körde vi gym igen, ökade lite vikter idag, så kommer väl kännas imorgon! Idag valde jag att vila från att köra min löpning nu på kvällen, har fått lite ont i benhinnorna plus att benen är ganska nertränade nu.. Men på det imorgon igen! Då blir det även inomhusfotboll på kvällen! YAY! :)


xoxo,

Elin

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards