elinrosen

Alla inlägg under december 2010

Av Elin Rosén - 10 december 2010 04:54

den filmen såg jag med Annelie och Mia ikväll! det är en bra film, jag blev glad, glad inombords av att se den!


Imorse hade jag ett prov i marketing. tjena mittbena.inte lönt att prata ngt om det.


sen tvättade jag, har börjat packa lite nu, på lördag lämnar jag nycklarna här och går till mia för att bo där dom sista dagarna.


sen satt jag och Annelie på panera i nästan fyra timmar för att plugga. IGEN. jag höll på att somna så trött jag blev.


nä jag ska faktiskt försöka sova nu. Har så himla svårt att sova om nätterna nu, vetifan varför!


xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 9 december 2010 03:14

Just nu vill jag bara lägga mig ner i fosterställning och försvinna. Mina ögon går i kors av allt pluggande.


Idag hade jag min mattefinal. Tror det var den jag pluggat mest till,pluggade matte typ tre dygn. Men, det gav resultat! Jag gick därifrån med ett leende på läpparna och ett 97% resultat i handen! Yay me! Blev så himla glad!


Sen var det bara att ladda om för nästa prov.. First Year Seminar. Men innan dess pratade jag med pappa, för jag var så glad att jag var tvungen att ringa och berätta hur det hade gått på matten..:) Och jag inser nu att jag måste börja planera lite vad jag ska göra när jag är hemma.. :P haha börjar bli mycket nu!


Jag var så trött innan, så jag fick ta en powernap, och jag blev lite piggare faktiskt!

Menpluggade inte mkt till FYS.. Jävla skitämne.. sen så svarade jag på typ 8 av 12 frågor på provet.. Men men, ligger ändå väldigt bra till där så det är nog ingen större fara..


Sen kollade jag på Bonde Söker Fru, och sen nu har jag pluggat marketing tillimorgon. men nu har jag gett upp. ingenting går in i huvudet just nu..


Och sen är det bestämt att jag kommer flytta in till fotbollstjejerna efter jul, kommer bo med Amber, en amerikansk tjej, men som bara kommer vara där halva veckan typ, så torsdag-måndag harjag rummet för migsjälv..:) Ska bli så skönt att kanske bli en i gänget nu! Det är ju fortfarande på skolan men det blir nog bra!


  Saknar dom här två! Men har jag tur blir det en helg med bara My när jag kommit hem! Roadtrip och lite sånt!


7 DAGAR KVAR!


xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 8 december 2010 15:31

Idag vaknade jag nog på fel sida.



Grrr.

Av Elin Rosén - 8 december 2010 04:29

Aldrig i min vildaste fantasi hade jag kunnat tro att jag skulle sitta och plugga matte fram till halv elva på kvällen.. Men, någon gång ska väl vara den första som dom säger!


Får väl låta det vara nu och sen titta över det lite till imorgon.. Jag skulle nog kunna sova ett dygn nu typ..


lyssna på denna låten, den är bra!





Antar att jag borde hoppa in i sängen nu.. för att göra AGB nöjd får jag väl skita i crosstrainern imorgon och sticka ut och springa istället... Huvudanledning till att jag kör crosstrainer just nu är att skorna är kassa.. undanflykter undanflykter, sånt är jag bra på!


godnatt,

xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 8 december 2010 02:21

Mitt kolhydratintag har inte varit okej idag, har tryckt i mig kolhydrater..


Igår när jag skulle sova, så gick det inte att sova. Låg och vred och vände mig hur länge som helst.. Och eftersom jag vet att jag lätt blir sjukt trött när jag pratar i telefon när jag ligger i sängen, så smsade jag mamma för att kolla om hon var vaken.. Det var hon:) Pratade med mamma i 20 minuter, men inte blev jag tröttare för det! Jag har skullat säga en sak till mamma i typ tre dagar, men jag har fortfarande inte kommit ihåg att säga det! Så mamma, när du läser detta, kom ihåg att inte glömma att ringa optikern och boka en tid! När jag och mamma lagt på så låg jag ännu längre och bara vred och vände mig.. vet inte varför men jag har haft så sjukt svårt att sova de senaste nätterna! det är inte kul!

Sen ringde klockan tio över sju i morse.. hade ett prov kl 8.. Så det var bara att masa sig upp ur sängen och kila och slänge i sig lite frukost och sen gå.. Vi skulle skriva en uppsats, hade två och en halv timme på oss.. Tråkiga ämne.. Jag skrev om " Should people between the ages 18 and 20 be allowed to buy adult beverages with a lower alcohol content?" Precis så som vi har de ti sverige, när du är 18 kan du handla öl på konsum liksom.. Här måste man ju vara 21 för att ens få göra det.. Så jävla tråkigt ämne..


Sen när jag var klar så gick jag och väntade på Annelie, och under tiden pratade jag med farmor..:) IIIIHHH kan inte fatta att jag snart ska få träffa farmor och farfar! Sen hade vi ett prov som väntade kl 11, datorprov, Access. Ett program där man skapar databaser.. SÅ IN I HELVETES TRÅKIGT! Först ett teoretiskt prov, 60/65 poäng fick jag på det.. Sen ett praktiskt, som tog sin lilla tid, jag och Annelie blev klara nästan samtidigt..


Så vi bestämde oss för att kila till Duffys och käka innan vi skulle träffa Johanna coh Rise för att plugga matte..det var gott som vanligt! Sen som sagt då så träffade vi Johanna och Rise i biblioteket, som är fullproppat nu när det är finals vecka. Vi satt där i någon timme, och sen gick vi vidare till panera , för att fika lite och sen fortsatte vi att plugga där!


Sen kom jag hit, surfade runt lite, lät maten smälta, och sen bytte jag om och gick till gymmet! Och here I am. Körde crosstrainer i 40 minuter! Så nu borde jag kunna plugga lite mer matte.. Helt galet vad mycket man pluggar, såhär mycket har jag ALDRIG pluggat!


Idag skrev jag och Annelie varsen packlista på vad man ska ha med sig hem... det börjar närma sig!


Idag och igår har det som sagt varit kallt.. Mellan 10-15 grader på dagen, och igårkväll kl 9 var det 6 plusgrader ute.. Vänjer mig vid kylan sakta här vet ni;)


Nä nu får jag väl försöka plugga lite mer!


xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 7 december 2010 02:13

Ja så ser dagarna ut just nu. Man pluggar i stort sett varje vaken minut, förutom dom jag spenderar i gymmet. För idag började dagen med att jag gick till gymmet, dock dog ipoden och motivation var allt annat än på topp. Körde 10 min som uppvärmning på crosstrainern, sen körde jag några få situps, sen körde jag på med 40 minuter på crosstrainern, min t-shirt var dyblöt sen!


Tanken slog mig också, jag förbränner ca 100 kalorier på 20 minuter på crosstrainern, enligt maskinen alltså, och en 50 cl coca cola flaska innehåller 240 kalorier per flaska.. Det innebär att jag skulle behöva köra 50 minuter på crosstrainern för att förbränna en sån flaska.. Och nu räknar jag hur många såna flaskor jag har druckit den senaste tiden... Nästan en om dagen.. As a matter of fact, detta är första dagen på länge som jag INTE sitter här med en liten påse chips och en cola.. Shame on me. Jag ska se hur mycket jag kan gå ner i vikt tills jag åker tillbaka hit i januari, för hemma kan jag påverka maten en del mer än här, plus att jag kan öka min träning..


Efter träningen, så gick vi och käkade och sen satte vi oss och pluggade till ett prov vi hade idag.. Förra veckan var det mycket tjafs på lektionen och läraren var väldigt noga med att påpeka att det var endast kapitel 13 och 16 på provet idag.. Så sitter man där och skriver provet och vad upptäcker man? Jo han hade ju självklart gjort provet på kapitel 12, 13 och 16. Vilket vi fick påpeka sen så han fick ta bort några frågor sen när han rättar. Jag fick iaf 7 fel, och en del av dom var ju självklart från det som var i kapitel 12 i boken som vi inte läst eller gått igenom.


Sen efter det fortsatte vi plugga, har datorprov imorgon, och sen gick vi till Panera där vi fortsatte plugga, och nu sitter jag här. Så dagarna består verkligen bara av plugg och jag är så trött. Tror jag skulle kunna sova typ 12 timmar eller något nu. Men upp kl halv åtta imorgonbitti för att skriva en engelskuppsats kl 8 i två och en halv timme och sen datorprov efter det. Sen blir det till att plugga till matten som vi har på onsdag och marketing på torsdag coh international business på fredag.. GAAAH!


För övrigt så är det kallt i Florida, 15 grader typ, kallare nu på kvällen tror jag.. Hade gärna haft en jacka på mig kan jag säga! Men mjukisbyxor är jag iaf vääldigt glad att jag köpte!


Nä nu ska jag kolla två avsnitt på julkalendern sen ska jag sussa!


godnatt,

xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 6 december 2010 04:10

Kom precis hem från Annelie och Mia, vi såg Eclipse! Gud vad bra den var! Kanske den bästa hittills av dom filmerna, men den gör ju verkligen att man längtar efter att se nästa! ungefär som att se Harry Potter första delen, andra delen kommer ju i juli nästa år! Nackdelen med att se serier, man måste vänta.. Jag har ju faktiskt inte läst en enda bok i Twilight serien, det förvånade faktiskt både Annelie och Mia, men jag vet inte, den har bara passerat förbi liksom.. Inte haft en tanke på att läsa dom!


Jag och Annelie åt glass för ett tag sen, och tro det eller ej, men det är Annelie som äter den stora, och jag åt den lilla..

 

Framför denna brasan har jag suttit och pluggat idag.. mysigt värre..

  Med Annelie som sällskap:)

  Såhär såg det ut på mitt rum för någon vecka sen.. lite mer städat nu. undra hur mkt röra jag kan ställa till med på tre veckor när jag är hemma?

  Jag och Annelie på Thanksgiving

  Jag och Adam, en svensk kille som var en av värdarna dagen till ära..:)

  Jag och jaques, han är från SydAfrika

  Juan och Peter skålar på ngt sätt med Annelie i bakgrunden..:P

 

Ja nu fick ni se lite bilder från den senaste tiden, ska försöka skärpa mig med att fota lite.. Kanske.


tror jag ska se ngt avsnitt av julkalendern nu innan jag ska lägga mig!


Ska träffa Annelie på gymmet kl 10 imorgon förmiddag! Sen ska vi på att plugga igen!


godnatt,

xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 5 december 2010 23:28

Är namnet på en blomma om jag inte minns fel, men även på mig idag!


Tyvärr var ju gymmet stängt när jag kom dit, dom öppnade inte förrän 12! Så istället tog jag en 45 minuters promenad och ansåg detta som min vilodag! Bra va Pappa?

Sen gick jag till panera, var väl där vid kvart över tolv, och nu har jag väl varit här i en halvtimme drygt.. Så jag har alltså suttit och pluggat konstant i ca 4 ½ timme! Snacka om att det tar på krafterna! Men jag har fått en hel del gjort iaf!

Blev väldigt trött på slutet, men jag gick tillbaka hit och tänkte ta en liten powernap, men beslutade mig för att pigga upp migsjälv med en dusch istället!


Och så ska jag gå till biblioteket om en liten stund för att plugga ännu mer! Shit pommes vad händer?

Men sen kl 8 ska jag lägga skolböckerna åt sidan och kolla på Eclipse med Mia och Annelie!


Annelie kom fram till att dagens I-landsproblem var att min Mormor hade suttit inne sen i torsdags eftersom dom inte skottar utanför deras lägenheter, och därför kan inte mormor komma ut med rollatorn.. stackars tanten..:)


Nä, tjingelingplingeling!


xoxo,

Elin

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards