elinrosen

Direktlänk till inlägg 3 december 2010

vi har det bra, vi här bak i bilen

Av Elin Rosén - 3 december 2010 02:46

vet ni vad? idag har jag ätit en god köttbit! Så himla gott!

Jag gymmade idag, körde 40 minuter på crosstrainern, det var välbehövligt, på det igen imorgon igen!


Sen var jag på möte med coacherna. det var egentligen inte så mycket att säga eftersom jag inte har spelat några mather. Men det var ändå intressant att prata lite. Dom tyckte jag hade haft en bra attityd hela säsongen med tanke på min situation att inte fått spela. Jag sa att det har varit tufft vissa perioder och gå ut där och träna när man inte får spela, det är ju det man tränar för. Dom sa att dom såg fram emot  att få se min " competitive side" till våren och hösten. Nu handlade det om att få mig redo för spel, och Coach sa att han kunde se glöden coh viljan i mina ögon över att få gå ut där och visa vad jag kan och slåss om en plats i startelvan. han sa att dom behövde lite stabilitet och good talent där bak, och dom ansåg att jag har något att tillföra där:)

Kändes skönt att få höra! :)


Efter det skypade jag med My och Jocke, inte långt kvar nu! :)

Sen träffade jag Annelie så låg vi och napade lite i hängmattan i solen innan vi skulle ge oss ut på promenad..

Kände mig inte så kry, fick ont i magen, började få ont i huvudet.. Förmodligen näringsbrist.. inte kul.. så när vi kom tillbaka blev det till att lägga sig och vila, och självklart gick inte huvudvärken bort, men det var bara till att bita ihop och sätta igång med tvätten, har inte tvättat på två veckor.. Sen ringde Annelie coh vi gick till Duffys, det är en sport bar som ligger här runt knuten.

bestämde mig för att äta en köttbit.. Så det blev kotlett med pommes! underbart gott att få äta lite ordentlig mat!

Så där satt vi och hade det trevligt, pratar om allt och inget som vanligt, så underbart härligt att bara vara.. Vi har det så okomplicerat här, inte så mycket problem och inte så mkt att oroa oss över.. Väldigt härligt..

Vi pratade om hur vi tror att vi kommer se på denna tiden när vi blir äldre och har stadgat oss och fått en rutinvardag.. Jag tror att man verkligen kommer se tillbaka på denna tiden med stolthet och glädje, att man faktiskt vågade att sticka iväg och göra något.

Sunken skrev ju ett inlägg om mig, att hon beundrade mig för att jag var så stark som fixade detta.. Och när jag tänker efter, så är det nog det. Jag har aldrig varit ifrån min familj mer än en vecka, och då har jag bara varit i västerås liksom. Så jag är så jäkla glad över att jag tog chansen och vågade komma hit och fram för allt stanna kvar här efter allt som hände i början.. det krävs en del för att orka göra det..


Nog om mig..

Nu väntar tvätten på mig, ska plocka in den sen blir det till att knoppa in tidigt och se om jag kan sova inatt..


xoxo,

Elin

 
 
Ingen bild

AGB

3 december 2010 20:53

Talent där bak? Låter lite kinky tycker jag... ;-)

Elin Rosén

4 december 2010 04:46

Hur i hela fridens namn kan det låta kinky?! haha

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Rosén - 25 mars 2015 21:35

Något jag redan har insett är att detta kräver väldigt mycket planering med viktväktarna. Jag ska försöka sätta mig varje kväll och planera morgondagen. Igårkväll förberedde jag dagens frukost, som var ett recept från Viktväktarboken. Häll 5 msk ...

Av Elin Rosén - 24 mars 2015 21:07

Idag har varit en bra dag. 31 av 32 PP intagna, och en cykelrunda gjord på 35 minuter ca. Härligt. Idag har det känts bra med maten, middagen idag blev faktiskt i stort sett exakt som vi brukar äta, kycklingpastasallad. Något mindre frukt och...

Av Elin Rosén - 23 mars 2015 21:42


Tisdag idag, blev en tidig morgon då Freja vaknade redan 05.50 och hon somnade inte om.. Så vi steg upp vid 07 och åt frukost. Andreas var hemma idag så hela familjen var samlad, mysigt. Jag har börjat äta naturell kvarg med blåbär i, det sätter en h...

Av Elin Rosén - 22 mars 2015 20:25

Som rubriken lyder så är det nu dags för nya tag. Nya rutiner och nytt liv.   I torsdags var jag på mitt första viktväktarmöte, och skrev in mig. Jag känner att det är dags att ta hjälp med min vikt, för jag har försökt så oerhört många gånger...

Av Elin Rosén - 22 december 2014 21:03

Tänk om man skulle börja blogga igen.. :)   Nybliven mamma, nyopererad i knäet och ska tillbaka och spela fotboll är det tänkt :) ...

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards