elinrosen

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2010

fetto och glad, blir det ett glatt fetto?

Av Elin Rosén - 27 oktober 2010 03:51

Tjena det är jag som är Svullo.. Nej men jag försöker verkligen skärpa mig med maten, jag för matdagbok över varje dag för att se vad jag äter, hur ofta jag äter och vad jag kan utesluta.. Igårkväll åt jag till exempel pannkakor.. Och idag till lunch åt jag en chokladkaka, nej inte bara en chokladkaka givetvis.. Och nu ikväll så serverade dom inget gott.. Var inte på humör för att äta och kände mig allmänt tung..


Idag när jag och Annelie låg vid poolen så passade jag på att ringa mamma.. och där var Iza och fille! :) Jag har verkligen inte pratat med Iza på skitlänge, men imorgon, då smäller det! Då ska vi ha skypedate kl 9 på morgonen här! Jag längtar så, det var längesen jag verkligen fick sitta ner med Iza och prata om allt..  I need her..


ringde även farmor, och hon lät glad:) Sen frågade hon om jag hade fått något paket idag.. Jag blev som ett frågetecken? vadå paket sa jag? borde jag gå och kolla posten med andra ord? Och farmor tyckte det var hög tid att jag tittade i brevlådan.. Jag har ju inte öppnat den sen jag fick paket sist.. Men det hade inte kommit något paket idag..:( Får kolla imorgon.. Men jag blev på väldigt glatt humör.. Och jag har bestämt att jag ska fira jul med farmor och farfar, så är det bara:)

Nu börjar det bli dags att ringa mormor också..:) och kanske fånga moster lotta på skype nu i dagarna..:)


Vi skulle ha en timme fitness idag, woho.. Mitt under killarnas match, dålig planering. Vi sprang iaf i 20-25 minuter, samma runda som vi har sprungit innan. Och denna gången halkade jag inte efter, ett tecken på att jag är lite bättre tränad kanske? :) Sen skulle vi köra hoppa häckar och snabba fötter.. Och min ljumske pallade inte det, dels har jag träningsvärk i ljumskarna, så dom blir lätt trötta nu.. Jag gymmade iofs två ggr igår, innan jag fick reda på att vi hade träning idag.. Men men, jag vänjer mig sakta men säkert! Men så mycket som jag tränar nu har jag aldrig tränat innan.. Förhoppningsvis ger det också resultat..


Efter träningen kollade vi färdigt på killarnas match, dom vann med 3-0.. Sen stack jag och annelie coh duschade och sen drog vi till cafeterian.. Sen var det mattelabb:) Det hjälper ganska mycket att gå dit faktiskt, det brukar inte vara så många där så han har tid att sätta sig ner och förklara lite närmare och lugnare än på en lektion..:) Guld värt!


Och nu ikväll skulle jag kolla på Idol på tv4play.. och vad händer? Nu ska dom inte visa det om man är utanför Sverige?! Jävla bullshit, rättigheter hit och rättigheter det, jag har ju kunnat kolla på allt hitintills`? NOG LÖNT ALLTSÅ! det gjorde mig lack! Så nu ikväll efter mattelabbet har jag bara suttit här, svarat på några mail och satte på kalle stropp och grodan boll på youtube istället.. :)


vi hörs imorgon!


godnatt,

xoxo,

Elin

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Rosén - 25 mars 2015 21:35

Något jag redan har insett är att detta kräver väldigt mycket planering med viktväktarna. Jag ska försöka sätta mig varje kväll och planera morgondagen. Igårkväll förberedde jag dagens frukost, som var ett recept från Viktväktarboken. Häll 5 msk ...

Av Elin Rosén - 24 mars 2015 21:07

Idag har varit en bra dag. 31 av 32 PP intagna, och en cykelrunda gjord på 35 minuter ca. Härligt. Idag har det känts bra med maten, middagen idag blev faktiskt i stort sett exakt som vi brukar äta, kycklingpastasallad. Något mindre frukt och...

Av Elin Rosén - 23 mars 2015 21:42


Tisdag idag, blev en tidig morgon då Freja vaknade redan 05.50 och hon somnade inte om.. Så vi steg upp vid 07 och åt frukost. Andreas var hemma idag så hela familjen var samlad, mysigt. Jag har börjat äta naturell kvarg med blåbär i, det sätter en h...

Av Elin Rosén - 22 mars 2015 20:25

Som rubriken lyder så är det nu dags för nya tag. Nya rutiner och nytt liv.   I torsdags var jag på mitt första viktväktarmöte, och skrev in mig. Jag känner att det är dags att ta hjälp med min vikt, för jag har försökt så oerhört många gånger...

Av Elin Rosén - 22 december 2014 21:03

Tänk om man skulle börja blogga igen.. :)   Nybliven mamma, nyopererad i knäet och ska tillbaka och spela fotboll är det tänkt :) ...

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards