elinrosen

Alla inlägg under september 2010

Av Elin Rosén - 22 september 2010 02:48

Japp, det man inte har i huvudet får man ha i benen helt enkelt.. För andra gången glömde jag mitt USBminne i biblioteket! Självklart kom jag på det när jag kom tillbaka till rummet!

Men tur hade jag iaf, en av dom snälla basketspelarna hade tagit det till mig sålänge och hade lämnat det till mig om jag hade glömt det!

Satt faktiskt och pratade lite hundar med samma kille innan också, för jag har precis gjort en powerpointpresentation om mitt drömyrke, att jobba som hundförare inom polisen. Fick berätta lite om vilka raser som användes i Sverige, vilka vi födde upp, och så, det var faktiskt härligt att prata lite hund :)Saknar hundarna jättemkt!..:(


Träningen idag var bra. Vi körde uppvärmning, och idag hade jag gått ut lite tidigare och kört lite egen uppvärmning och lite extra stretching innan vår gemensamma uppvärmning. Efter lite passningar var det sen dags för att spela på stor plan! :)

Och idag mina vänner, fick jag spela mittback! Första gången sen jag kom hit!

Och det blir ju så, har man inte spelat på ett tag så tappar man dels tajming men även matchkondition! Men jag tyckte ändå jag gjorde mycket bra ifrån mig även om inte kondisen finns där!Skönt att få visa lite vad man går för iaf!

Vi spelade ca en halvtimme och sen körde vi en annan övning. På slutet var det löpning i 5 minuter.

Planen här är väldigt hård, och det gör att när jag joggar, så får jag ont i ryggen. Inget kul alls ska jag säga. Imorgon ska jag eventuellt gå och köpa lite mjuka sulor att ha i skorna och se om det hjälper!

Efter träningen så var Dunny på oss om att vi inte är "fit enough" alltså inte tillräckligt vältränade. och jag kan ju säga att jag tog åt mig, eftersom jag skötte verkligen inte träningen i somras överhuvudtaget, så jag får ju skylla mig själv. Men nu ska jag börja äta nyttigare och springa mer. Imorgonbitti ska jag ut och springa en runda! Och köra mycket extra stretching för mina muskler på baksidan är ungefär så korta som dom kan bli!


Till middagen idag, så hör och häpna, skippade jag både bagels och flingor! Och jag åt potatismos, kyckling och jag smakade köttfärslimpa! Den gick ju faktiskt att äta, inte god, inte äcklig så jag åt en del. Jag åt även min wrap med kalkon och sallad och gurka i. Men, jag är stolt över migsjälv att jag hoppade över bagels och flingorna för det har jag nästan ätit till varenda måltid här!


Och nu ikväll har jag ätit två riskakor med smör på och druckit mjölk:)

Det första jag gjorde när jag kom in från träningen var att dricka kall mjölk! Fy vad gott det var! Wonderful!


Imorgon är det tre lektioner som gäller, och sen på kvällen ska jag och Annelie gå till soccerstore eller sports authority, och sen ska vi laga mat och kolla på en film:) På torsdag åker vi iväg på match, och missar marketing lektionen!

I läxa på marketing, så ska vi äta en hamburgare, och skriva ner ALLT vi gör när vi äter denna hamburgaren! Löjligt va? Sjukt tycker jag iaf.


Häromkvällen åt vi Annelies ugnspannkaka.. :)

  Kvällens outfit, löpartights, ett linne och flipflops!

  Riskakor och mjölk som dagens sista måltid!

 


Så nu är jag färdigbloggad för idag, och sen ska jag kanske kolla på ett avsnitt av Idol och sen faktiskt gå och lägga mig ganska tidigt :)

Btw, springer jag inte imorgon så får ni skälla på mig hur mkt ni vill;)


xoxo,

Elin

'

Av Elin Rosén - 21 september 2010 20:18

Onsdag middag. Var och åt för en stund sen och käkade lite pasta och sallad och så smakade jag en amerikansk korv med bröd.

Inte lika god som hemma.

Nyvaken var jag också eftersom jag precis hade sovit en timme innan jag gick dit.


Jag är trött idag. Kunde inte somna när jag hade lagt mig igår så jag låg och vred och vände på mig ett bra tag. Upp kl 8 imorse, trött som ett svin.

Jag gick till frukosten och tog mina vanliga bagels och mina vanliga flingor. Vad hände med att orka äta nyttigare? Pastan idag var iaf ett steg i rätt riktning. Nu ska jag äta upp mina chips och den chokladen jag har här och sen ska jag inte äta choklad eller chips tills mitt paket kommer!


Vi hade ju prov idag, och det kan ha gått hur som helst. 50 frågor med multiple choice, så det är iaf bättre än att behöva skriva svaren själv. var klar ca 40 minuter in på lektionen så sen gick jag.


Skypade med Marie och Maja ett bra tag idag, det var skönt!

Pratade med mamma, pappa och Iza också en sväng. Inte så länge idag dock.

Eller jag ringde faktiskt precis upp mamma bara för att prata lite. Fick lite hemlängtan där ett kort tag.


På engelskan idag så var vi en sju åtta stycken som fick gå, och vi var dom enda som har varit i tid och inte kommit försent en enda gång, så jag antar att hon höll kvar dom andra för att skälla lite på dom och poängtera vikten av att komma i tid.

Komma i tid är A och O för mig, och speciellt när det kommer till skolan!


How to change things when change is hard, det är en bok som alla på skolan läser denna terminen, och i varje klass ska man göra någon uppgift som har med denna att göra. Det är faktiskt en ganska intressant bok, nu har jag ju inte läst färdigt den men so far so good.


Nä denna dagen har väl inte varit så himla givande känner jag,

på träningen idag ska vi spela väldigt mycket, får väl se om det blir anfallare idag igen haha.


Nej nu ska jag göra mig iordning! Träning om en timme!


xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 21 september 2010 04:43

MÅNDAGSÅNGEST! Haha nä det har jag väl egentligen inte så direkt.


På lektionen idg så fick vi reda på vad vi fått på provet i International Business. Jag hade fått 80%, det är typ B-. Jag är ganska nöjd.


Och fy fan vilken tuff träning vi hade idag. Helt galet. Högt tempo krävdes annars skulle vi få springa extra. Vi sprang ändå på slutet men ändå. Jag var galet trött i kroppen, plus att jag hade ont i huvudet. Så när träningen var slut var jag nöjd över att jag hade fixat den, och så.


Efter träningen gick jag och Annelie en sväng till poolen, sen till mitt rum för att duscha och sen till cafeterian för att äta!

Nu när jag har gått upp i vikt så ska det bannemig bli ändring. Mer löpning utöver träningen, och ändra kosten litegran. Jag ska till exempel prova att smaka något nytt varje dag, och idag testade jag Baked Sweet Potatoe! inte min grej, men jag smakade iaf! Och sen blir det till att dra ner på bagels och frosties, äta lite nyttigare flingor, dra ner på läsk och twix kanske.

Jag ska ge det ett försök iaf!

Visst beror det på maten, jag anser iaf att det borde vara lite muskler också så mycket som jag tränat dessa sex veckorna!


Ikväll har det blivit plugg. har prov imorgon i marketing, kuuuul. Nej men jag FÖRSÖKER att inte ha så höga krav angående provet imorgon, sen får vi väl se om det lyckas.. Det är bannemig inte lätt.. :( 


Nä nu blir det sängen, jag är trött.


  Du vet väl om att du är värdefull

Att du är viktig här och nu

Att du är älskad för din egen skull

För ingen annan är som du <3



sov gott,

xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 20 september 2010 18:28

ja jag känner mig allt lite ofokuserad idag. Har pratat med många där hemma, och jag fixar med tvätten, surfar lite och läser lite, äter lite..

Hmm såna här dagar får man ha väl?


Nä Elin Rosén, ta dig samman nu och ta nya tag.


Letar fram lite gamla bilder

  Jag och Linus på väg hem från Stockholm

    Fotboll e livet   Oj, detta var ett tag sen. Snart har jag nog lika långt hår igen.

  Kolla skitungen

 

Fille och "Bubba"


Vi hade allt en jävligt bra sommar. Jag är nöjd med min sommar.

Alldeles lagom var den!


Btw, jag har ca 60-90 unika personer varje dag, några kommenterar, men många inte. hade varit intressant att veta vem alla ni är?


xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 20 september 2010 16:49

Såså, sååå mycket har jag inte gått upp! Och jag håller med Sunken, jag kan ju inte ha tränat såhär mycket och INTE byggt mer muskler, och muskler väger mer än fett;)

Visst, det är klart att en del är pga maten, men även träningen! Hörde att det hade varit en av tjejerna som gått upp 8-10 kg på sitt freshmenår av att bo på skolan och äta här.. Men men, ska ju flytta ut sen så då blir det andra bullar!


Blev faktiskt ingen joggingtur i morse, jag har sovit så himla dålig inatt, ingen aning om varför,så jag skickade ett sms till Annelie och sa att jag hoppade.. Sov en timme till och sen skulle jag skypa med Iza :)


Det är så skönt att skypa med Iza, och kunna prata om allt, visst jag pratar mycket med My också,men Iza är liksom mer som jag, vi är mer lika och tänker lika. Blev en halvtimmes skype! Wonderful!

Lilla Fille är ju självklart med också :)


Nu har jag stoppat in två maskiner tvätt och väntar på att dom ska bli klara. Väntar även på att Marie ska logga in på skype:)


Idag blir det plugg, lektion, träning, plugg.

Har en liten inlämning till imorgon och ett prov imorgon också. Woho! Läxa till onsdag har jag, och läxa till torsdag! Såå exalterad.


Jaha, då var valet över där hemma nu. Och jag vet inte vad jag ska säga. Har inte varit insatt för fem öre och tänker därför inte uttrycka mig så mycket.

Men alla partier har något bra som dom står för, ja, även sverigedemokraterna, det är jag övertygad om, så vi borde ha ett parti som står för allt bra i de andra partierna, då blir det nog bra. Eller ngt. haha.


Idag har farmor och farfar skickat ett paket till mig:) Nu ska man behöva gå och våndas i en vecka innan det kommer:P det vägde hela fem kilo! :) och nu hände något här som jag inte vet hur jag gjorde..:P


men men!


xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 20 september 2010 05:54

Nu är jag vaken länge igen. Höhö.

Nej men detta har väl inte varit en jätteproduktiv dag, hela denna helgen har gått i återhämtandets tecken.

Jag skulle ju gå till poolen idag men tji fick jag för det började regna.

Jag var en sväng till mattelabbet, och jag har pluggat lite marketing. Jag hann powernapa en timme.

Jag har skypat och pratat i telefon idag.

Jag har ätit ugnspannkaka hos Annelie och Mia och kollat på film, Johanna var också med. Ja, jag hade faktiskt tänkt kila och lägga mig nu, imorgon kl 9 väntar en löprunda med Annelie!


Btw, har ställt mig på vågen idag. No need to say more. Om ni nu undrar varför jag ska ut och springa imorgonbitti..;)


xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 19 september 2010 02:45

Steg upp vid tiotiden, 11 timmars sömn! Underbart! Dagen kunde inte börjat bättre! Nu har jag varit här i sex veckor, och idag var första dagen jag INTE ställde klockan. Även när vi hade varit ute och kom hem kl halv fem så ställde jag klockan dagen efter!

Dagen började med att prata med mamma och farmor i telefon, både mamma och farmor ska skicka paket nästa vecka! Yay! Iiihh det är så spännade!

Kl 11 mötte jag upp Annelie, vi hade planerat ett litet träningspass sådär på förmiddagen! Vi sprang tre varv runt dormsen, som är ca 1.5 miles, vilket borde vara drygt 2.4 km. Vi höll ett ganska bra tempo och jag gick inte en enda gång! När jag kom hit och skulle springa tre varv så gick jag ett par ggr. Ett litet tecken på att kondisen blivit lite bättre förhoppningsvis! Sen drog vi till gymet, och där körde vi 200 situps bla! Jag körde lite crosstrainer också, och svettig blev jag!

Efteråt så stack vi till Panera Bread, och självklart glömde jag kameran! Vi satt iaf där och hade det mysigt och käkade bagels och avslutade med en underbart god chocolate brownie!


Sen var det dags att dra till poolen!

Där hamnade vi i typ tre timmar. Och ja, jag brände mig! Men nu har man äntligen fått lite färg! Det var underbart!

Vid tretiden gick jag till rummet för att byta om och sen skulle jag möta Annelie i biblioteket kl 4. Jag passade på att ringa pappa, och vi pratade i nästan 25 minuter! Nästan det längsta samtalet jag haft med pappa hitintills! Det var skönt att få pratat lite!

Annelie och jag mailade iväg våran engelska, vi ska skriva en sida om varför man INTE ska ha en stadig partner när man går på college så ska man ge tre exempel:D


Sen kilade jag tillbaka och tog en dusch och insåg hur mycket jag bränt mig.. Men men, tur för mig att jag inte blir så mycket röd utan det går väldigt snabbt över till att bli brunt:)

Sen efter det har jag mest suttit här och kollat lite idol, gick bort till cafeterian snabbt och käkade och sen kollat ännu mer Idol och nu bloggar jag :P

Vissa ska ut ikväll, men jag har tänkt skita i det idag med och reloada ännu mer!


Det har varit en väldigt härlig dag och det var välbehövligt! Imorgon blir det väl ungefär samma sak fast med lite mer plugg!

Tänkte springa en runda och sen ligga vid poolen och läsa lite marketing och international business!

Och prata lite med folk hemma, skypa och så! :)


Idag trivs jag som fisken i vattnet här!


Idag förlorade HBK mot Hallands Nation, tråkigt, men inte helt oväntat. Kontraktet är inte säkrat, och hela inställningen denna säsongen har lite varnat om att detta kunde bli utgången. Är man 6 st på en försäsongsträning så vet man lite vad man har att vänta sig resten av säsongen.. det blir iaf lite inomhusfotboll med HBK när jag kommer hem i vinter, men det blir inte HBK till sommaren, det är en sak som är säker. Har redan funderat på lite olika alternativ, men det är mycket som kan hända innan sommaren helt klart. Jag tycker det är intressant att veta hur styrelsen känner sig nu.. vad hände med höstens lag? Och dom kan ju definitivt inte ta åt sig någon ära överhuvudtaget, dom verkade tro att byta tränare skulle göra att vi var fler på träningen och att vi skulle bli bättre. Eh va? Håller helt med Sunken, vi var kanske runt 20 st på träningen dom första två veckorna, men sen dalade det sakta neråt, inte helt oväntat. dom borde stå där i hörnet med en dumstrut på huvudet, det är min åsikt. Så nu har jag nog rört runt i grytan litegrann igen kanske, men so what? Socialfotboll håller helt enkelt inte, och jag vet en del som kommer lämna, och det med besked.


Pappa sa idag till mig att jag är speciell. och ja, det är jag nog. Jag är inte som alla andra. Jag har alltid gått min egen väg och stått för vad jag tycker. Jag har en vinnarinstinkt som jag ärvt från pappa, och utan den hade jag inte varit den jag är idag, det kan jag säga. Jag kan rabbla upp en del grejer där jag stuckit ut i mina beslut, spela med pojkarna istället för med tjejerna, gå upp till seniorfotboll vid 14 års ålder, byta klubb vid 15 för att jag inte utvecklades längre, valde fotbollsgymnasium i Malmö istället för Lund, ( ett av de bästa besluten jag tagit btw), ÅKT TILL USA FFS!

Jag bryr mig inte om vad andra tycker, jag står för vad jag säger, och jag låter mig definitivt inte hunsas av någon. Jag skiter ett stort stycke i vad jag har på mig så länge det är bekvämt. Det kan ju min kära syster My intyga, vet inte hur många ggr hon har fått krupp på mig.

Jag ser inte tjusningen i att ändra på migsjälv för att någon ska tycka bättre om mig, vad fan, tycker dom inte om mig för den jag är så kan det kvitta!



Woho poolen

  Med Annelie som sällskap hela dagen!

  Och med denna brännan som resultat

 

  Och Ahlgrens bilar som avslutning. Visst är dom vita godast? Nu är det bara dom gröna och röda kvar!


Jag avslutar denna dagen på ett väldigt gott humör iaf, och detta är precis vad jag behövde! Jag kommer nog sova typ 11 timmar inatt igen, men det gör inte mig något! Jag kommer vara fit for fight igen på måndag, det är huvudsaken!


xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 18 september 2010 02:14

Ja igår och idag har bannemig inte varit bra dagar..

Det började igår när vi åkte till matchen.. Fick en klump i magen, eller snarare i bröstet, precis nedanför bröst benet. Det gjorde fruktansvärt ont och jag hade svårt för att sitta upp och varje gång minibussen skumpade till så högg det till..

Jag värmer ju upp inför varje match normalt sett, men jag fick säga till Dunny att jag inte mådde bra. Så hela matchen låg jag på rygg vid sidan om planen.. Det var det enda som hjälpte.. Fick massa tuggtabletter av Jess, typ 6 st totalt men inget hjälpte.. Efter matchen lättade det pyttelite, men det var ingen angenämn resa hem.. Sov litegrann.. var hemma vid ett tiden inatt och då ringde jag och pratade med mamma.. När vi åkte från Orlando så gjorde det så ont att jag grät.. Jag vet vad detta handlar om, och detta grundar sig i min prestationsångest.

Jag har alltid satt väldigt hög press på migsjälv att jag ska lyckas och till exempel då få väldigt höga betyg i skolan. och den senaste veckan har varit oerhört stressig. Först var vi iväg i fyra dagar, sen läxor, tre prov och ännu mer läxor.. Så det gav resultat igår..

Jag vet att dessa tankarna är helt absurda egentligen, men jag vill att min familj och folk där hemma ska vara stolta över mig och jag vill göra bra ifrån mig. Jag vet att min familj är jättestolta över mig och bara att jag är här är en ren bedrift i sig. det blir som något jag gör undermedvetet.. Jag får såna här attacker ibland, och det är riktigt jobbigt.. Jag vill ju göra något med mitt liv, jag vill göra något BRA med mitt liv..Jag vill göra bra ifrån mig i allt jag tar mig för..

Det är riktigt svårt för mig att INTE sätta denna pressen på migsjälv, jag vet inte riktigt hur jag ska göra, och det är jobbigt. Jag har sovit alldeles för lite den senaste en och en halv veckan också.

Så ringde alarmet kl 8 imorse och jag skulle duscha och fixa mig lite.. Det orkade inte jag, snoozade i femtio minuter, sen drog jag på mig ett par shorts och en hoddie, osminkad och trött begav jag mig till lektionen.. Jag satt som en zombie på första lektionen, som tur var så hade vi bara en föreläsning av ngn random människa.. Andra lektionen, dator, gick väl bra. Sen sista lektionen var matte.. Vi började genast gå igenom nya saker. Jag var såå trött.

Efter mattelektionen skulle vi ha träning.. woho..

Vi hade en lätt träning, kanske 50 minuter, och det var jätteskönt eftersom jag är såå utmattad..

Hela laget ska ju gå och se Kings of Leon ikväll, eller dom är nog där nu.

Jag skypade lite med My och Jocke efter träningen och grät lite och pratade med My om ångesten och det..

Jag behöver verkligen en RELOAD just nu.. och det är det jag gör ikväll...

Maria kom och knackade på och hade hittat en kille som hade en fribiljett till konserten som han ville ge bort.. Men jag orkar verkligen inte.

hittills ikväll har jag bara varit och käkat, och då tog jag med mig boken.. Sen har jag bara suttit här och tagit det lugnt och kollat på Idol.. Nu tittar jag på Mamma Mia för tillfället..

Jag är verkligen helt utmattad. Jag ska gå och lägga mig tidigt idag och sen imorgon ska jag bara göra något litet plugg. ta en joggingrunda, ligga lite vid poolen och läsa lite.. På söndag är det nya tag med plugget!


det här min kväll, har målat naglarna och tittar på mamma mia..

   

  Rusningstrafik i Orlando och jag i förrgår i skolan.   När jag såg denna skylten tänkte jag direkt på pappa!   Massa höghus   Och inför match  


Jahapp.. Då ska man snart gå och lägga sig kanske.. Jag sitter här med ögonen i kors typ..

Nya tag imorgon helt enkelt..


xoxo,

Elin

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards