elinrosen

Alla inlägg den 28 september 2010

Av Elin Rosén - 28 september 2010 18:46

Idag är jag riktigt trött. För första gången sen jag kom hit så har jag hoppat över frukosten! Jag ställde klockan på kvart i sju i morse för att jag skulle gå upp och fixa mig lite, typ raka benen och anstränga mig lite med kläder.. Nej nej, jag snoozade i 45 min, gick upp, drog på mig en hoodie, ett par träningsshorts, och sen gick jag till lektionen och sket i frukosten.. Och jag bryr mig verkligen inte heller, det är det som är så jävla skönt :) Iaf så blev vi släppta tjugo min tidigare från engelskan så jag hann äta innan andra lektionen:) Där vi bara gick igenom provet, som jag gjorde hyfsat på iaf..


Sen skulle jag ju ha en skypedate med Iza halv tolv här, halv sex hemma.. Här sitter jag och väntar och pratar i telefon med mamma.. Och då får jag höra att hon är hos christian och monica och ska äta.. HON HADE ALLTSÅ GLÖMT MIG!!!

Dålig stil tycker jag allt! Men , hon skulle komma hem typ snart så jag väntar på att hon ska logga in nu.. :P


Jag pratade även med farmor, och hon lät lite kryptisk angående nästa paket hon med.. Attans bananer vad jag är nyfiken..

Har lusläst se&hör, tror jag kan läsa litetill, har säkert missat ngn artikel:P


Jag har läst skånskan, gud vad jag älskar den tidningen!

Och en annan sak som jag blev glad över i tidingen, Blidings Blandning, har inte läst den sen tidigt i somras tror..Gotta love it!

 


Läste en fjuttig så kallad krönika av Anja Gatu i den fjuttiga lilla sydsvenskan delen jag fick.. Hon är blåst den bruden.


Pappa, du hade rätt angående chokladen... Det blev typ ketchupeffekten.. åtta bitar senare sitter jag här.. Men gott var det!

 


men men, ska nog lägga mig på sängen så länge och läsa i väntan på att Iza ska logga in.. inget är som väntans tider!


xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 28 september 2010 04:29

Oh herregud säger jag bara, shit vad hispig och lyrisk jag blev när jag fick paketet!

Nu ska jag ta detta från början.

Jag gick ju och kollade i förmiddags, inget paket:(

Skulle komma tillbaka vid fyratiden. Sagt och gjort.. Såg att dom höll typ på att plocka in paketen, hmmm.. jag gick tillbaka till rummet för att komma tillbaka senare..

Chattade lite till.. med Sunken:D

Iaf, gick tillbaka senare, och ännu ingen lapp i brevlådan.. Jag hade sett ett paket som skulle kunna vara mitt, ett blått som såg ut som det senaste..

Jag frågade hon som jobbade, och hon ringde några samtal och det visade sig att dom inte hade registrerat paketen OCH det blåa var till mig! Hon sa att jag fick ta det utan att hon hade registrerat det!

Nu jävlar.. Gick tillbaka med paketet, och såg att farfar hade skrivit "cloths" istället för "clothes" och det fick mig att le.. såg farfars handstil och blev glad..:)

Det var som julafton!

Helt galet! Jag visste inte var jag skulle börja!

För det första, har ingen som helst aning om hur ni klistrar igen dessa paketen hemma, men dom är fanimej svåra att ta sig in i! Blev till att ta hjälp med saxen och sen bara slita upp det.. skymtade lite marabouchoklad när jag öppnade det.. detta bådade gått..


Spännande värre.. LYRISK!

Choklad, gillas!

   En väska från farmor, perfekt till skolan!

 

SKOORR! YAY!

 

Så lyfter man på lite kläder och finner, ännu mera choklad! Tryckte i mig ett av kexchokladen illa kvickt som ni ser här. 4 maraboukakor och tre kexchoklad ligger nu i kylen! Och ena ahlgrens bilar påsen är öppnad!

 

Kläder! KAVAJ! LINNEN!TRÖJOR! KLÄNNING! TROSOR! STRUMPOR! HAPPYYYY!

  Och de här tre fotona fick jag också, en från Niklas begravning, en från hans rum och en bild på My och Jocke!

 

Svenska tidningar, här visste jag helt enkelt inte vart jag skulle ta vägen.. Skånska Dagbladet (äntligen, ta dig i röven Anja Gatu), Se och Hör! och Kvällan som Hasse Borg säger!

  Forza Malmö!

 

Skvaller, moahahahaha..

 

OCH SÅHÄR GLAD BLEV JAG!!!

 

tack alla för detta paketet! Det var som julafton på nytt! Jag blev så himla glad att jag inte visste vart jag skulle ta vägen! GAAAAHHH!


Vet att det kommer ett om en vecka också, och det kommer också bli spännande speciellt som mamma antyder att där är en överraskning eller ngt.. "Jo jag sitter här och funderar och funderar".

Men, var ska har sin tid!


Jag uppskattade detta paketet riktigt mycket! Alla sakerna jag får hemifrån nu gör att jag kommer mer och mer iordning och kan känna mig lite mer hemma..

det där med chokladen blir bannemig ett svårt projekt dock, men jag ska försöka! En bit om dagen eller ngt i den stilen! Eller kanske svulla riktigt mkt en dag i veckan?

Idag har jag skött mig bra, inga bagels, inga frosties, frukt och grönt ska det va! Ananasris och kött till middag bla!


Träningen blev inställd idag, tur att jag var ute och sprang imorse!


Imorgon har vi en liten inlämning i Engelska, quiz i international business på onsdag, läxa i engelska till på torsdag, två quizes och en inlämning på fredag! Busy week!

Ska försöka att inte pressa mig så mkt.. inte lätt.. Ligger ganska bra till i alla klasser men vet att jag kan höja mig i alla..


Just nu sitter Pat, han är från skottland, han sitter och sjunger med i en låt i vårt vardagsrum... haha nu ska jag sova iaf, återkommer imorgon!


Jag går och lägger mig med ett leende på läpparna definitivt ikväll! Så himla glad över paketet!!!


godnatt,

xoxo,

Elin

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards