elinrosen

Alla inlägg den 22 september 2010

Av Elin Rosén - 22 september 2010 15:36

Morgonpigg? Nja. Klockan ringde fem i åtta i morse, kollade telefonen, inget sms från My angående skype kl 9. Nähä kollade facebook på mobilen och där hade hon skrivit! Jaha.. Skulle jag orka upp och springa? Jag släpade mitt feta arsle ur sängen och drog på mig träningskläderna.

Ut och sprang kanske en 10-15 minuter. Inte så mycket men det var riktigt segt att komma igång. Har inte tränat på morgonen på jättelänge. Men det tar nog ett par ggr att komma in i det! MEN, huvudsaken är att jag gjorde det! Heja mig!


Skypade en liten stund med My, inte så länge men vi får prata mer i helgen.


Läste på Izas blogg att hon hade visat farmor och farfar det inlägget jag hade skrivit om farmor. Och att farmor hade börjat gråta och blivit rörd.. Jag älskar min farmor. <3


Nähä, jag hade bra gärna velat vila en liten stund, men ska byta om ni hade tänkt och kila till affären och handla lite frukt, har svårt att hinna med lunch på onsdagar!


Bloggar mer efter träningen i ikväll!


xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 22 september 2010 02:48

Japp, det man inte har i huvudet får man ha i benen helt enkelt.. För andra gången glömde jag mitt USBminne i biblioteket! Självklart kom jag på det när jag kom tillbaka till rummet!

Men tur hade jag iaf, en av dom snälla basketspelarna hade tagit det till mig sålänge och hade lämnat det till mig om jag hade glömt det!

Satt faktiskt och pratade lite hundar med samma kille innan också, för jag har precis gjort en powerpointpresentation om mitt drömyrke, att jobba som hundförare inom polisen. Fick berätta lite om vilka raser som användes i Sverige, vilka vi födde upp, och så, det var faktiskt härligt att prata lite hund :)Saknar hundarna jättemkt!..:(


Träningen idag var bra. Vi körde uppvärmning, och idag hade jag gått ut lite tidigare och kört lite egen uppvärmning och lite extra stretching innan vår gemensamma uppvärmning. Efter lite passningar var det sen dags för att spela på stor plan! :)

Och idag mina vänner, fick jag spela mittback! Första gången sen jag kom hit!

Och det blir ju så, har man inte spelat på ett tag så tappar man dels tajming men även matchkondition! Men jag tyckte ändå jag gjorde mycket bra ifrån mig även om inte kondisen finns där!Skönt att få visa lite vad man går för iaf!

Vi spelade ca en halvtimme och sen körde vi en annan övning. På slutet var det löpning i 5 minuter.

Planen här är väldigt hård, och det gör att när jag joggar, så får jag ont i ryggen. Inget kul alls ska jag säga. Imorgon ska jag eventuellt gå och köpa lite mjuka sulor att ha i skorna och se om det hjälper!

Efter träningen så var Dunny på oss om att vi inte är "fit enough" alltså inte tillräckligt vältränade. och jag kan ju säga att jag tog åt mig, eftersom jag skötte verkligen inte träningen i somras överhuvudtaget, så jag får ju skylla mig själv. Men nu ska jag börja äta nyttigare och springa mer. Imorgonbitti ska jag ut och springa en runda! Och köra mycket extra stretching för mina muskler på baksidan är ungefär så korta som dom kan bli!


Till middagen idag, så hör och häpna, skippade jag både bagels och flingor! Och jag åt potatismos, kyckling och jag smakade köttfärslimpa! Den gick ju faktiskt att äta, inte god, inte äcklig så jag åt en del. Jag åt även min wrap med kalkon och sallad och gurka i. Men, jag är stolt över migsjälv att jag hoppade över bagels och flingorna för det har jag nästan ätit till varenda måltid här!


Och nu ikväll har jag ätit två riskakor med smör på och druckit mjölk:)

Det första jag gjorde när jag kom in från träningen var att dricka kall mjölk! Fy vad gott det var! Wonderful!


Imorgon är det tre lektioner som gäller, och sen på kvällen ska jag och Annelie gå till soccerstore eller sports authority, och sen ska vi laga mat och kolla på en film:) På torsdag åker vi iväg på match, och missar marketing lektionen!

I läxa på marketing, så ska vi äta en hamburgare, och skriva ner ALLT vi gör när vi äter denna hamburgaren! Löjligt va? Sjukt tycker jag iaf.


Häromkvällen åt vi Annelies ugnspannkaka.. :)

  Kvällens outfit, löpartights, ett linne och flipflops!

  Riskakor och mjölk som dagens sista måltid!

 


Så nu är jag färdigbloggad för idag, och sen ska jag kanske kolla på ett avsnitt av Idol och sen faktiskt gå och lägga mig ganska tidigt :)

Btw, springer jag inte imorgon så får ni skälla på mig hur mkt ni vill;)


xoxo,

Elin

'

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards