elinrosen

Direktlänk till inlägg 16 september 2010

snart helg

Av Elin Rosén - 16 september 2010 19:18

Torsdag, sug på den ni!

Imorse hade jag tänkt vara flitig och ta mig en kjol och skjorta och vara liite finare än vanligt, men se när klockan ringde så sket det sig totalt, jag orkade inte. Så på med en hoodie, baggyshorts och sen joggingskorna så drog man till lektionen:P


Engelska först, där jag faktiskt vågade prata inför klassen och jag hade rätt alla gånger jag sa något! Kändes underbart! Sen en sak, jag fattar inte hur man kan ha mage att komma 40 minuter för sent till en lektion. I tisdags kom dom 20 minuter försent. Är man ofta sen, så sjunker folk i mina ögon, helt klart. Att komma i tid är A och O för mig.


Efter engelskan blev det marketing. Satt bara och lyssnade och funderade starkt på om hon hade märkt om jag hade somnat. Gick igenom vad som skulle komma på provet på tisdag, kanske nyttigt antar jag. Sen läxan till idag var att gå in på nätet och svara på lite frågor om ens livsstil typ, och sen skulle den hemsidan då bestämma hur man var som person och vilka egenskaper man hade. En av dom som jag blev, Achiever, stämde så förbannat bra in på mig. Kolla bara på denna meningen:

" Achievers have goal-oriented lifestyles and a deep commitment to career and family. Their social lives reflect this focus and are structured around family, their place of worship and work."

Fattar ni hur rätt dom har?

Jag är målinriktad, jag har en djup kärlek och koppling till min familj. Detta reflekterar min livsstil, jag umgås vääldigt mycket med min familj, och jag pluggar och anstränger mig för att nå mina mål! Helt galet läskigt!


Sen efter marketingklassen så ringde jag mamma lite snabbt. Och sen skulle jag ringa farmor! Ringde farmor ett antal ggr men ingen svarade. Väldigt konstigt tyckte jag. Ringde ner till pappa och frågade och då sa han att dom var i Köpenhamn med PRO. :) Ringde mormor så länge istället och pratade med henne en stund :) Allt var bra med henne förutom att hon har ont i knäet och ryggen.. :( Stackars mormor har fått skolios på äldre dar pga jobbet hon har haft.. :(

Hoppas på en operation i knäet..

Skypade med My och Jocke efter det. Fick berättat förmig hur det var på matchen igår.. shit alltså jag fick gåshud av att jocke satt och förklarade stämningen! Fattar inte hur jag kunde missa årets match...Men Malmö vann iaf och det är huvudsaken! :)

Sen fick jag ett sms av pappa att farmor var hemma och att jag kunde ringa:)


Ringde upp farmor samtidigt som jag gick till affären. Vi pratade i 20 minuter! :) Älskar att prata med farmor! Det gör mig bra att prata med farmor, jag blir glad av att höra hennes röst!


Helgen blir lugn som tur är, kanske en utgång, men annars mest slappa och plugga! idag har jag inga läxor till imorgon så kan njuta av att inte behöva plugga! det är jag värd!


Nu ska jag göra mig iordning för vår resa idag, vi ska til Orlando och spela match! kommer hem mitt i natten inatt!

Tre lektioner imorgon och sen ska det njutas!


Ha det bra !


xoxo,

Elin

 
 
iza

iza

16 september 2010 23:14

blir du inte glad av min röst då?

ta ett kex, ta ett kex!
Jag blir så lack så jag ruggar!

http://www.izaa.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Rosén - 25 mars 2015 21:35

Något jag redan har insett är att detta kräver väldigt mycket planering med viktväktarna. Jag ska försöka sätta mig varje kväll och planera morgondagen. Igårkväll förberedde jag dagens frukost, som var ett recept från Viktväktarboken. Häll 5 msk ...

Av Elin Rosén - 24 mars 2015 21:07

Idag har varit en bra dag. 31 av 32 PP intagna, och en cykelrunda gjord på 35 minuter ca. Härligt. Idag har det känts bra med maten, middagen idag blev faktiskt i stort sett exakt som vi brukar äta, kycklingpastasallad. Något mindre frukt och...

Av Elin Rosén - 23 mars 2015 21:42


Tisdag idag, blev en tidig morgon då Freja vaknade redan 05.50 och hon somnade inte om.. Så vi steg upp vid 07 och åt frukost. Andreas var hemma idag så hela familjen var samlad, mysigt. Jag har börjat äta naturell kvarg med blåbär i, det sätter en h...

Av Elin Rosén - 22 mars 2015 20:25

Som rubriken lyder så är det nu dags för nya tag. Nya rutiner och nytt liv.   I torsdags var jag på mitt första viktväktarmöte, och skrev in mig. Jag känner att det är dags att ta hjälp med min vikt, för jag har försökt så oerhört många gånger...

Av Elin Rosén - 22 december 2014 21:03

Tänk om man skulle börja blogga igen.. :)   Nybliven mamma, nyopererad i knäet och ska tillbaka och spela fotboll är det tänkt :) ...

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards