elinrosen

Direktlänk till inlägg 16 september 2010

bara en vanlig dag

Av Elin Rosén - 16 september 2010 04:25

Ja idag har bara varit en vanlig dag.


Som jag skrev innan så hade jag en jobbig dröm inatt, och det har speglat min dag litegrann. Skulle börja kl 11 med prov, men innan dess ringde jag mamma och pappa, grät lite och berättade om min dröm. Jag skulle ringt farmor idag, men det hade jag inte fixat utan att gråta så det blir imorgon istället!

Kl 11 började jag då med datorprov, 25 frågor först på papper, multiple choice frågor, det var ganska tricky faktiskt. Sen skulle man gör en poster som avslutning! Gick helt okej! På dom andra uppgifterna vi har haft och har fått betyg på så snittar jag B+/A  faktiskt, och det känns helt okej!


Efter denna lektionen ringde jag mamma igen, berättade hur provet hade gått och så och sen skulle jag ha prov igen.. Matte denna gången. Jag var lite osäker på matten, den det slutade med att jag fick 79/100 vilket var ett C+. Matte anser jag vara min relativt svaga sida, men en del av felen jag fick var bara slarvfel, men ligger jag på ett C i denna kursen så är jag nöjd. Jag var ett poäng ifrån B.


Ringde mamma efter detta provet igen, berättade hur det gick och pratade lite kring det och att jag skulle vara nöjd över det... Kilade iväg till nästa lektion, International Business där vi också skulle ha prov! Läraren pratade bara om ingenting typ de första 25 minuterna och jag satt som på nålar för att invänta resultat från Malmömatchen.. Fick ett sms av pappa och blev så glad att jag knappt visste var jag skulle ta vägen.

Provet var typ 30 frågor, gick väl ändå helt okej, har inte fått resultatet än men det ska nog bli bra det med!


Även denna gången ringde jag mamma en snabbis.. pratade lite om provet snabbt och sen var det till att kila iväg och ta på sig matchtröjan för att ta foto med laget! Vi tog både enskilda och lagfoto!


Träningen var som vanligt dagen innan match, precis som en matchuppvärmning. Och när vi körde touches, så avslutar vi alltid med att vi ska nicka med upphopp, och vet ni vad, nicka är ju min svaga sida men idag kändes det faktiskt jävligt bra! hade mer tajming på nästan alla bollar och jag hoppade lite högre! Till och med Annelie la märke till det:D :D Det gjorde mig glad! :D

När vi sen körde possesion spel så kände jag mig lite mer delaktig än vanligt, och jag fick chansen att slå en långboll, och det var till Dunny. Jag får en nästintill perfekt träff, utan ansats ska tilläggas, och slår denna långbollen genom luften.. Den seglar ner exakt på Dunnys fot! han behövde inte ens flytta sig en meter för att ta emot den! :D Så efter träningen var jag jävligt nöjd över min insats och det kändes väldigt bra! :)


Efter träningen var det dusch, sen tog jag med mig Annelie till  cafeterian och sen drog vi till biblioteket för att plugga lite! När jag sen kom tillbaka så kom Jokki in till mig och jag masserade både hennes rygg och hennes vader!Hon sa när jag masserade ryggen " Det märks att du vet vad du gör" :) Det kändes ändå skönt att höra:) Saknar du mina massager mamma?! :)


När Jokki låg där på min säng så kom det in en tjej på rummet. ingen aning om vem hon var. Men jag ska skriva konversationen här, jag tar den dock på svenska även om vi höll den på engelska:P

Hon: vad gör ni?

Jag: Jag masserar hennes rygg

Hon: Åh, jag har trillat i trappan och slagit rumpan, tror du massage hjälper?

Jag: Eh nä det skulle jag inte tro.

Hon: Men kolla här:

Hon kommer mot mig, vänder sig om, drar upp sin korta jeanskjol och där står hon i sina stringtrosor, hon drar ner stringtrosorna för att visa mig sitt blåmärke som sitter precis i svanskotan .

Jag: Eh, nä det är bara en blödning, den måste gå ner och sen kommer det göra mindre ont.

Hon: Men tror du inte det hjälper med massage? Det gör ont upp i ryggen.

Jag: Nej, det är bara en blödning, ett blåmärke, det hjälper INTE med massage.

Hon: Okej..

Tre minuter senare

Hon: Har du sånt vitt man lägger på en lina?

Jag: va?

Hon: ja men du vet sånt vitt?

jag: Eh nääääääää

Sen gick hon med en tjej som heter Kelsie. bara eh va vad hände där?


Hon verkade fanimej vara rejält hög, och Jokki har tydligen lektion med henne och hon sa att hon är helt knepig på lektionerna också.. Här i USA verkar det finns människor till allt.. Holy macarony..

jaja då har man upplevt det med!


Så jävla glad att Malmö vann idag. Jag hade såå gärna velat vara med och stå där och skrika och framförallt se vad som verkar ha varit en KANON match! Men får väl snacka med Jocke och få lite synpunkter på matchen.. Jag är trött nu, snart dags att lägga sig, två lektioner imorgon med början kl åtta, sen slutar jag tio i elva, sen ska vi åka till matchen vid kvart över två halv tre! imorgon har jag faktiskt inte så mkt att plugga, har ingen läxa än så länge till fredag!



 Så nu har jag fått upp bilderna på väggen! Vill ha ännu fler hemifrån!

    Och såhär trött var jag igår..


Nä nu ska jag ta och slänga mig i sängen. har förresten läst ut skvallertidnigen, läst varenda artikel, har halva kvar av MFF tidningen, och har inte öppnat sydsvenskan än, det tar emot. Nästa paket ska mamma skicka Skånskan och kvällsposten! :D


Godnatt,

xoxo,

Elin

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Rosén - 25 mars 2015 21:35

Något jag redan har insett är att detta kräver väldigt mycket planering med viktväktarna. Jag ska försöka sätta mig varje kväll och planera morgondagen. Igårkväll förberedde jag dagens frukost, som var ett recept från Viktväktarboken. Häll 5 msk ...

Av Elin Rosén - 24 mars 2015 21:07

Idag har varit en bra dag. 31 av 32 PP intagna, och en cykelrunda gjord på 35 minuter ca. Härligt. Idag har det känts bra med maten, middagen idag blev faktiskt i stort sett exakt som vi brukar äta, kycklingpastasallad. Något mindre frukt och...

Av Elin Rosén - 23 mars 2015 21:42


Tisdag idag, blev en tidig morgon då Freja vaknade redan 05.50 och hon somnade inte om.. Så vi steg upp vid 07 och åt frukost. Andreas var hemma idag så hela familjen var samlad, mysigt. Jag har börjat äta naturell kvarg med blåbär i, det sätter en h...

Av Elin Rosén - 22 mars 2015 20:25

Som rubriken lyder så är det nu dags för nya tag. Nya rutiner och nytt liv.   I torsdags var jag på mitt första viktväktarmöte, och skrev in mig. Jag känner att det är dags att ta hjälp med min vikt, för jag har försökt så oerhört många gånger...

Av Elin Rosén - 22 december 2014 21:03

Tänk om man skulle börja blogga igen.. :)   Nybliven mamma, nyopererad i knäet och ska tillbaka och spela fotboll är det tänkt :) ...

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards