elinrosen

Alla inlägg den 14 september 2010

Av Elin Rosén - 14 september 2010 18:35

ja idag är jag jättetrött, så ni får nöja er med detta just nu.


Äldsta bilden jag fick igår, Mormor med mig och linus som nyfödda

  Lilla Fille den tjockisen!   Jag och Linus, 9 år gamla på semester i Branäs med kamerorna i högsta hugg!   Jag och My under den korta period jag hade lugg, hatade den!   Ojoj, 11 år gammal.. Dessa brillorna hade jag ända upp till gymnasiet...   Min älskade bror.. Saknar dig!   Syskonen <3   Kära mams fastnar också!   Jag en julafton, typ nästan 4 år gammal   Lucia!Jag längst ner till höger   Pappa för mååånga år sedan i vårt gamla uterum!   Linus på isen hemmavid..   En bild som tidningen tog på släkten Rosén i hardeberga!  

Nu ska jag göra mig iordning för match och sen åker vi om en timme!


Ha det bra!


xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 14 september 2010 04:53

Torsdagmorgon 9.30 Stiger på bussen och claimar andra sätet framifrån bakom chauffören. Taget. let the game begin.


Ja, vi åkte väl mellan halv tio och tio, vet inte exakt.. Destinationen var Mobile, och nej det uttalas inte [Mobaaaaaaaaajl] utan det uttalas [ Mobiiiiiiiiiil] !   

Bussresan tog oss ca 10-11 timmar, och vi hamnade ju inte i Mississippi som jag trodde, utan vi var i Alabama! Kom fram till hotellet på kvällen och vi delade upp oss fyra och fyra, jag bodde med Annelie, Mia och Johanna!


På fredagen hade vi bara en kvarts resa till matchstället!

Vi kom dit och fick inget omklädningsrum.. Här i USA byter man typ inte om tillsammans och man duschar inte tillsammans, och gör man det så hamnar man i äckliga bås där man duschar..Ööeee.. Men men, ner på planen för uppvärmning och vad fan spelar dom? Jo SWEET HOME ALABAMA! Klyscha? Eh ja? Men ändå lite nice faktiskt haha.


Vi vann matchen efter förlängning och golden goal, och killarna vann sin match med! När vi skulle duscha efter matchen , så var det fyra såna här äckliga bås med skabbiga duschar i.. ööö sjukt äckligt. varför ska amerikanare vara så jävla pryda?


Tillbaka till hotellet och vi gick åt käkade.. Sen var det tillbaka och sova. På lördagen hade vi ca en och en halv timmes resa till William Carey, detta var i Mississippi! Väl där fick vi faktiskt ett omklädningsrum, inga bänkar, utan klappstolar, heltäckningsmatta och toalettsbås. Och dom, här jävla duschbåsen igen.. det är inga fräscha duschar direkt..

Anyway, uppvärmning, och vad spelar dom denna gången?! BASSHUNTER!! :D:D:D Fatta hur chockad jag blev! Dom spelade den där I can walk on water I can fly :D Sjukt ballt och skönt att höra!


Denna matchen gick inte som planerat.. förlust med 4-0. Och dom var inte bättre. Långa bollar över backlinjen och backlinjen vet inte hur den ska agera. frustrerande att se från sidan utan att kunna göra något!

Vi spelade inte så dåligt, vi hade mest bollinnehav men det är ju målen som räknas.

Killarna vann dock sin match, efter förlängning!


Tillbaka till hotellet, och sen var det till att stupa rätt i säng typ! Vi skulle åka vid halv nio tiden på söndagmorgonen..

Upp och åt frukost, handlade proviant till bussresan, twix, pringles och coca cola!


Ja vad säger man om bussresan.. Seg, sov en del, ipoden gick sönder, skyfall med åska, boken tog slut, filmerna tog slut. Hemma 11 timmar senare.


Nu ska det ätas våfflor..

  Spännande, kommer det att vara gott?

  Hmm lite jordgubbssylt på så blir det nog gott..

 

Första tuggan..

 

Jadå, GOTT SÅ IN I HELVETE!

 

VI GILLAR VÅFFLOR!

  Annelie och jag delade säng, gick hur bra som helst! :)

  Roomies på hotellet! Johanna, Mia, jag och Annelie!

 

En rolig resa som förde laget ännu närmare varann!


Tvättade faktiskt när jag kom hem, och fixade med alla mail och sånt som jag hade fått under helgen men som jag inte kunnat svara på.. Halv ett stupade jag i säng.


Gick upp kl halv nio idag för att äta frukost så jag kunde hämta mitt paket hemifrån kl 9 så jag kunde gå med annelie till Metro och betala telefonen kl 10.


That didnt happen.

Klockan nio hade inte kontoret öppet, blev lack. Kollade kl tio strax innan jag skulle möta annelie, hade inte öppet. Väntade på annelie, hon hade tagit fel på tiden. Pratade med farmor i telefon istället, kollade kontoret kvart i elva, fortfarande inte öppet. Nu var jag irriterad till max. Mötte annelie kl 11 och gick till Metro och betalade för en månad till på mobilen! Gick tillbaka, och NU, nu jävlar var kontoret öppet! :D Gick tillbaka till rummet med andakt.. nervöst, spännande..


Och hur fan öppnar man ett sånt här paket då? Jo man sliter upp det!

  Spännande spännande..

  CHOKLAD! Marabou Digestive, Marabou Mjölkchoklad, Kexchoklad och två påsar Ahlgrens bilar! Kexchoklad är redan uppätet, en halv påse ahlgrens bilar också, och några bitar av marabour digestive! Så himla underbart med svenskt godis igen! Åt upp det svenska knäckebrödet igårkväll så detta var en skänk från ovan!

 

Skyddsängeln jag fick av mormor innan jag åkte, ska försöka hänga den vid sängen! Då vet jag att mormor alltid vakar över mig.

  En crossängel. Här fick jag faktiskt ringa mamma och fråga vad det var, för det visste jag inte. Men jag blev väldigt glad och ledsen när jag fick den. Ledsen för att det påminde mig om att Niklas inte finns längre, men glad för att nu kan jag ha Niklas med mig vart jag än går också. Precis den färgen jag hade valt, undra hur väl min familj känner mig?

  Svenska tidningar! Sydsvenskan, Hänt Extra och en matchprogram för MFF! Alla dessa tre kommer lusläsas av mig! Så himla skönt att läsa en skvallerartikel eller två:D


  Bikinisar, trosor, bh, tre linnen! Speciellt bikinisarna och trosorna var efterlängtade. :P

  Undra vad det kan vara i denna?

  bredvid den låg iaf lite allt möjligt förråd, plåster, extrahud, tamponger, klisterbinda, två rullar eltejp, nyttiga saker att ha!

  Och i den oranga var FOTONA! Och ett vaccinationsintyg men det var fotona jag brydde mig mest om! :) Äntligen! blandad kompott kan man verkligen säga, men jag är jättenöjd! Nu har jag hela familjen med mig!

 


ja det var allt som var i paketet tror jag, men gud vad skönt och gud vad glad jag blev när jag öppnade det!TACK FAMILJEN!Har redan påbörjat en önskelista till nästa paket:D


Ikväll har jag spenderat tre timmar i biblioteket.. har tre prov på onsdag och läxor utöver det.. och match imorgon och match på torsdag och träning påonsdag och fredag och sen lediga lördag och söndag! GUD GIVE MIG STYRKA! eller ngt. Jag är jättetrött nu, har förbannat ont i huvudet. Men jag lyckades iaf skriva bloggen!


nu ska jag sova.


Godnatt!

xoxo,

Elin

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards