elinrosen

Alla inlägg den 9 september 2010

Av Elin Rosén - 9 september 2010 04:31

Ofta ett quiz tar mig åtta minuter att göra?!

Kanske ska börja från början med denna dagen :)


På onsdagar börjar jag inte förrän 11, och alla andra onsdagar har jag alltid gått upp typ vid åtta halv nio för att gå och äta frukost.. Men eftersom jag var så trött i förrgår så sket jag i det! Jag satte klockan på kvart i nio och snoozade till kvart över nio! det var så skönt! Jag satte mig vid datorn för att kolla runt lite som vanligt och passade på att äta upp min yoghurt med mina flingor :) Pratade lite med Jocke på msn, och vi bestämd en skypedate imorgon! :)


Första lektionen, Basic Computer Applications, det är den tunga boken ni såg, gick bra, vi skulle haft ett prov på fredag men eftersom så många är borta så blir det nästa vecka! Skönt med en lärare som är lite flexibel!

Tio minuters rast, skynda iväg till mattelektionen eftersom den ligger i en annan byggnad. Där var det lite repitition och tävling! Jag fick kila när klockan var dags att sluta fast tävlingen inte var klar! Tio minuters rast, hann med nöd och näppe kissa och sen skynda tillbaka till den byggnaden jag var i först!

Här var det tänkt att vi skulle ha ett quiz på de två första kapitlena, fast vi inte ens börjat gå i igenom det andra.. Så, när vi påpekat detta för läraren så flyttade han quizet till måndag!


Slutade tjugo över tre, träning kl fyra och jag är materialansvarig.. Skyndade tillbaka, hämtade mina kläder på vägen, bytte om, skyndade tillbaka för att hämta bollarna och det var dags för dom att pumpas. Hittade inte nåljäveln, och här kan man få löpa extra mycket för en sån sak som att man inte pumpat bollarna.. Men men, det löste sig tillslut. En sak dock, killarna har märkt sina bollar med MENS, höhö, men dom bryr sig inte om att sortera bollarna i näten när dom plockar in dom och det stör jag mig sjukt mycket på! Ordning och reda ska det vara! *arg*


Träningen idag var väl ganska jobbig ändå. Som uppvärmning körde vi passningar, sen när Dunny ropade GO, så skulle vi sprinta till andra sidan och tillbaka, fortsätta passa, sprinta, fortsätta passa, sprinta. Sen gick vi över till att köra volley och sånt, fortfarande med att sprinta till andra sidan. ingen vila! Sen på slutet av den övningen körde vi ännu mer löpning, nu med lite tävling där man fick springa extra om vi inte kom in före det andra laget! Blev en hel del springande! Man tar ut sig på ett helt annat sätt här, och man ger järnet på ett helt annat sätt jämfört om det hade varit en hardeberga träning.. Här är det lite mer konkurrens och jävlar i det att man får springa om man inte spelar bra eller så.

Sen körde vi lite possesionspel med att skifta sida och så. Efter det körde vi en övning där vi var uppdelade i tre olika zoner och man skulle spela ut till korridoren som skulle slå inlägg och sånt.. Anfallare igen i denn övningen! WTF?! Ska dom skola om mig?! Anyway, vi var tre st som skulle skiftas om, så jag stod en del vid sidan om, det gjorde inte mig så mkt iofs eftersom anfallare dels inte är min position plus att det var en tråkig övning.. Efter det så kan ni gissa vad vi fick göra? SPRINGA! Maxlöp till halva planen och jogga tillbaka.. 5 st såna! Undra om man har fått lite bättre kondition än?


Efter träningen så var det till att samla ihop materialet, och sen kilade vi till cafeterian! Gud vad hungrig jag var! Hann ju inte äta någon lunch eftersom jag hade så mycket lektioner och så lite rast! Det var riktigt gott med en kalkonwrap kan jag säga! Kilade tillbaka för att duscha, och raka benen. ( det sämsta med att det är som sommar här,man måste ju raka benen, hemma rakar man ju knappt benen på vintern, eller hur Iza?)

Kilade iväg till biblioteket för att göra färdigt en datoruppgift som skulle mailas in innan fredag och sen surfade jag lite och sen var det bara att vänta ut tiden tills jag skulle skriva prov kl 9!


Provet tog mig fucking jävla åtta minuter. 20 st frågor som var sant eller falskt frågor. yay. Det gick över fort iaf och det gick nog ganska bra! Får se på resultatet sen!


Sen gick jag och Danielle tillPublix, behövde handla lite inför resan imorgon! Blev lite frukt och tidningar och sånt smått och gott!

Kom tillbaka och tittade lite på idol, men det laggar typ hela tiden.. Så jävla störigt. Jag kommer sakna fredagskvällar med Idol med mamma! Uppkrupen i soffan med lite snacks eller mat som det var dom flesta gångerna!

Har också insett idag att jag ska missa en julskyltning för första gången på 20 år?! Känns lite underligt!


Jag har packat litegrann, men ska packa det sista imorgon!


och med dan före dan så menar jag att imorgon påbörjar vi den typ 16 timmar långa bussresan till Mississippi woho! Kommer hem på söndag, så det blir fyra hela dagar utan blogg.. Överlever ni?!



Vi har dekorerat och fixat till lite i vårt vardagsrum så nu börjar det likna något!

     Kolla böckerna, fint va?    

Hur den här bilden hamnade här vet jag inte riktigt?


Nu ska jag försöka kolla lite mer på idol, och sen sova!


Godnatt!


xoxo,

Elin


Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards