elinrosen

Alla inlägg den 2 september 2010

Av Elin Rosén - 2 september 2010 18:18

Ja det är sjukt vad tiden går fort! Veckan bara försvinner!

Iaf, började med engelska kl 8 i morse, jag var tröttttt! Sov inte så bra inatt, vet faktiskt inte varför! Låg och vred och vände på mig innan jag kunde somna! Var uppe och kissade vid halv två tiden, och då var danielle inte i sin säng..


På lektionen så visade det sig att vi skulle skriva en liten essay, och göra ett grammatik prov! detta påverkade dock inte betyget utan det var för att man skulle kunna utvärdera vad dom skulle lägga mest kraft på i kurserna! Härlig start på en torsdag morgon!


Slutade tio minuter tidigare och skulle gå bort till marketingklassen bara för att mötas av en lapp att lektionen var inställd! Nice att sluta tio över nio för dagen? Så nu har jag fixat lite extra papper till matten som jag ska göra idag, jag har suttit vid datorn, och ätit lunch har jag gjort precis, fick en pik från tanten som jobbar att jag inte äter så mkt! Hon gjorde en wrap till mig med kalkon, sallad och gurka, och det tycker inte hon är mkt! :P

Så nu är jag tillbaka på mitt ru, har träning halv fyra men innan dess ska det pluggas matte! och kvällen kommer nog att spenderas på biblioteket!


Fick svar på en basic computer applications läxa, den där med posterna, och jag fick 175 av 200 poäng, tycker ändå det är okej väl?


Såhär såg jag ut i skolan idag, lite suddig! Skönt med lite baggyshorts och et linne och en hoodie.. standard här för mig just nu!


 

Såhär ser vi ut på träningarna! Blåa tröjor som man viker upp armarna på för att inte få jobbig bränna! Vita shorts och vita strumpor! Vi ska få linnen att träna i också! Vet inte när dom kommer bara!

 


Nu matteplugg!


xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 2 september 2010 03:14

Onsdagkväll! ja vad ska man säga?

detta har varit en mycket bättre dag må jag säga om man jämför med hur kvällen igår var! Oj, säger man så, må jag säga? lite oldstyle över det eller? Lillgammal? Jag? Nä?


Satte klockan på åtta i morse, hade lektion halv tio så jag snoozade en halvtimme, det var skönt!

Kilade och åt frukost, åt ju lite senare idag om man jämför med de andra dagarna så idag var mina bagels slut:( Tog en annan bulle och som vanligt frosties med mjölk! Men så, äpplejuicen var slut och jag fick dricka apelsinjuice istället, hjälp! Världen gick under!

Kilade till mattelektionen, vår mattelärare är väldigt chill faktiskt! Och bra! det är en del småsaker som man inte är van vid hemma i Sverige, skriver man 0.6 hemma, så skriver man bara .6 här! Det är en av alla småsaker. Vi får massa stenciler att jobbba med, och jag måste gå till Mathlab, fyra timmars matte på söndag, för att få klarhet i allt, han går ganska fort fram!


Sen hade jag Basic Computer Applications, det är typ lite som min Info%Layout jag hade på gymnasiet, göra posters och lära sig hur Word fungerar! Vi började på en övning idag som ska mailas in innan lektionen på fredag, och jag och jokki hann nog göra ca 3/4 av uppgiften, och nu hittar jag inte den var jag sparat den.. så imorgon blir det nog till att göra om hela! Suck, men det måste göras!


Hade en håla här på ca 1 ½ timme, käkade och sen ringde jag hem! Pratade med mamma, lite med linus, jocke och my! Jag har pratat med mamma exakt varje dag sen jag kom hit, det har blivit en rutin som jag hoppas kommer fortsätta.


Postade brevet till farmor och farfar idag, så jag hoppas dom får det nästa vecka!

Mamma sa att hon hade skickat mitt paket idag! det vägde 3 kg, så jag längtar så in i bängen efter det! mamma nämnde även något om några överraskning kanske i paketet! Can't wait!


Sista lektionen idag var International Business, och här är läraren en man i de äldre åren, kanske 60 typ? har en frilla typ som min farfar nästan, och han skrattar väldigt mycket åt sina egna torra skämt och han säger ordet OKEY typ 1000 ggr per lektion!


Fick höra idag också att jag tydligen pratar otydligt? Nä gör jag? Jag pratar väl hur fint som helst?! :) haha! På svenska då alltså, inte engelska!


Lektionen slutade tjugo över tre, träning halv fyra.. Woho, rusade iväg och fyllde vattenflaska och bytte om det sista!


Det var en jobbig träning idag, jag var väl inte lika dålig som igår, men inte heller bra.. Min kondis är inte bra, men jag tror det blir bättre för varje träning som går! Idag körde vi en löpövning som heter 500 i slutet, den gillar jag!


Efter träningen har jag suttit mest vid datorn faktiskt, fastnade med jocke på fbchatten, jag satte upp ett schema i mitt rum, jag skrev en TO DO list för denna veckan där jag skrev upp när jag ska plugga och vad och så vidare, skrev även TVÄTTA med stora bokstäver på fredag:P

Har läst lite marketing och skummat igenom lite vad som kan komma på lektionen imorgon!


Imorgon slutar jag tio i elva! Sen blir det lunch och lite plugg kanske om jag inte tar det på kvällen! Kl halv fyra har vi en fitness träning, ska springa i 25 minuter, köra lite situps och pushups efter det, blir väl en timmes träning! detta är pga av att killarna har sin första hemmamatch i sin Conference, så dom spelar kl 3!


Ikväll känns det så mycket bättre än igår, och dessa deppdagar kommer förhoppningsvis allt mer sällan ju mer tiden går! Tänk att på söndag har jag varit här i en månad! helt otroligt!


Nu ska jag ta mig en knäckemacka med mjölk och fortsätta lyssna på disney!


xoxo,

Elin


Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards