elinrosen

Alla inlägg under februari 2010

Av Elin Rosén - 7 februari 2010 16:12

Jobbade till 11 idag, det var väldigt segt att gå upp i morse. Lagom till klockan ringde tio i sex hade jag precis vänt på mig och trodde inte klockan skulle ringa än på ett tag.. Men snorig och täppt i näsan på samma gång vandrade jag ner på jobbet.. hur dött som helst som det brukar vara en söndag...


Iza sa till mig igår, " Tror du inte folk tar illa upp av vad du skriver i bloggen?"

Men en blogg är ju faktiskt till för att man ska uttrycka sina egna åsikter och det får väl folk tycka vad dom vill om? Jag menar jag kan ju bara skriva vad jag tycker, för det är det jag står för och sen om folk tar illa upp av det, so? Jag kan ju inte sluta skriva vad jag tycker bara för att jag råkar trampa någon på tårna? Då är det ju meningslöst med en blogg om man inte får säga vad man tycker. Right?


För en stund sen var jag och Maja nere på byn och handlade paprika, vi ska laga chili con carne med ris sen:) det var längesen jag åt det! Vi hade alla tre hundarna med oss också.


Idag blir en lugn kväll, ska försöka bli av med min förkylning så jag kan träna i veckan och jobba.

Och på tisdag är det ett extrapass på Hydro och innan dess linskontroll på Burlöv Center.


Puss!

Av Elin Rosén - 6 februari 2010 15:58

Igår var det exakt en månad tills jag och linus fyller 20. iiihhh.


Idag har jag jobbat 7-15, segt som vanligt.

Imorgon skulle vi spelat match men Husie kunde inte pga att dom har 9 spelade med vinterkräksjuka, rätt åt dom.

Dock missar jag 5 timmars jobb, tjena liksom. Hade det varit för att vi inte kunde pga att folk har sina ruttna prioriteringar angående kalas och dylikt så hade gått bärsärkargång. Riktigt jävla mycket.


Nu ska jag fixa färdigt mig och sen möta Mathias på hydro så ska jag fixa snacks till ikväll! Blir middag och kolla melodifestivalen hos Iza och Jimmy ikväll.


Fortsätter det såhär kommer jag inte spela kvar i Hardeberga Bk, det är en sak som är säker.


Puss!

Av Elin Rosén - 3 februari 2010 19:48

Återigen det här med prioriteringar.

det här är min bild av försäsongsträning.


Fysträning: Jag gör alltid mitt bästa på fysträningarna och jag älskar det. Att få kämpa för att få bättre fysik så att man kan hålla sig skadefri under året, få bättre grundfysik och att man verkligen orkar spela en hel säsong. Missar man dessa träningarna så får man skylla sig själv, för det är jävligt svårt att komma ikapp det man förlorat under dessa träningarna.


Fotbollsträning:  Det är dessa träningarna som är roligast, även om det blir tungt när man samtidigt kör fys så är det kul. Tänk att äntligen få komma ut på stor plan när man spelat inomhus hela vintern. Träningsmatcherna är också ett sätt att visa att man förtjänar en plats i startelvan till premiären av serien, det är en chans att visa upp vad man kan och verkligen kämpa för sin plats. Tränar man itne borde man itne få spela. thats it. Man kan aldrig gå en hel försäsong och tro att man kan stanna hemma bara för att man var given förra säsongen, då borde man bli petad så det smäller om det. Och när man väl är på träningen då går det inte att mygla , man måste prestera också.


Jag låter aldrig mitt privatliv gå ut över fotbollen, fotbollen är min räddning från allt. Visst finns det vissa saker man inte kan rå för. Får man inte barnpassning så får man inte. Men bara för att man skaffar pojkvän så stannar man hemma från träningen? Skulle ALDRIG falla mig in. Fotbollen är min egen tid, den kan ingen ta ifrån mig.

Återigen gör jag allt för fotbollen, jag tror jag missade ca 30 timmars jobb under Januari för fotbollens skull. Prioritering kallar jag det.

På söndag är det kalas för mitt fadderbarn som fyller 1 år, min systerson och min solstråle Filip, det krockar med matchen men jag ska ändå spela. Jag menar han fyller ju år hela dagen eller hur?


  


It feels kind of nice

 

Puss!





Av Elin Rosén - 2 februari 2010 22:34

Ja idag är det full snöstorm som råder, jag hann dock till körskolan och tillbaka innan det började snöa.

JAg och My blev så uttråkade då vår träning blev inställd att vi städade i vår tvättstuga och manglade lite lakan och så. Jag blev helt lyrisk, det var min och pappas grej när jag var mindre, vi satte på musik och stod en kväll i tvättstugan och manglade:) Finns inget skönare än att lägga sig i en nybäddad säng med manglade lakan!


Nej nu ska hundarna ut och sen ska jag sova! Puss!

Av Elin Rosén - 2 februari 2010 15:50

Ja idag är jag trött och jag pissar på vädret. Var ute i vomb med hundarna innan, det snöade och blåste ganska mkt. Jag och petra undrade vilka vi var som var ute eg.. Jo jävla hundidioter som är ute i detta vädret... anyway, träning ikväll kanske. får se angående vädret. imorgon ska jag sova länge... Puss!

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards