elinrosen

Alla inlägg den 21 januari 2010

Av Elin Rosén - 21 januari 2010 22:21

Ja då är man hemkommen från första fysträningen. Detta kan bli nio roliga veckor. på tisdag startar vattengympan också, bästa träningen ever! Bästa av allt är att man inte får någon träningsvärk! 'Nu sitter jag här och känner att träningsvärken kommer som ett brev på posten imorgon, skönt! Då vet man att man har tagit i ordentligt! NU blir det snart sängen för denna svensk, jobb imorgon 12-18, sen passa fillebus, och sen kila ner på romelecupen för att snacka lite med en av mina bästa killkompisar som dömer!


Puss!  

Av Elin Rosén - 21 januari 2010 15:18

Ja det är ett ämne som jag kan störa mig på ibland, hur andra prioriterar. En av mina huvudprioriteringar är fotbollen. Jag gör verkligen allt jag kan för att kunna träna och spela, byter bort jobb, skiter i om min farmor fyller 60, eller om min fasters sons kompis ska gifta sig. Dom gånger jag är borta från fotbollen är få, och då accepterar mina tränare det för att dom vet att jag alltid är där annars. På hela förra året missade jag en match. En av matcherna, då hade jag varit i Falkenberg på bruks SM, jag fixade så min kompis kom upp och hämtade mig, betalade honom för att köra ner mig till Hardeberga, stressa i trafiken och allt för att jag skulle kunna spela den matchen. Jag kom 5 minuter sent, värmde upp litegrann och hoppade direkt in i hetluften.

Jag blir så förbannad på folk som skiter i träningar och matcher, det är ju inte bara dom själva som drabbas utan även vi som är på träningen eller matchen. Om man skiter i att träna för att man ska ut eller man ska träffa en kompis, skulle aldrig falla mig in.

Inte ens när min kusin dog 2006, han dog den 5 juni, 6 juni spelade jag match med laget. Jag planerar hela mitt år efter hur fotbollssäsongen ser ut, så hängiven min sport är jag.  Som jag sa innan, dom få ggr jag är borta då är det befogat, oftast är det för att jag är sjuk.

När jag får höra vilka anledningar folk har för att inte träna, då blir jag arg.

Men sen kanske också folk tycker att jag är knäpp för att jag lever för min fotboll, må så vara, men när man vill satsa på sin fotboll som jag, då vill man omge sig med spelare som vill samma sak. Då är det ingen frågan om hur många man blir på träningen för att alla ändå vill träna, för att man vill utvecklas och spela.

Tränar man inte så blir man inte bättre.

Let's face it.

 

  

 

En Elin utan fotboll är precis som en ekorre utan svans, ingenting.

vad vore livet i all sin glans, om inte fotboll fanns?

<3

 

Puss!

 

 

Av Elin Rosén - 21 januari 2010 10:52

har börjat få ont i halsen. så nu är frågan, träna eller inte träna? Tränar jag fast jag har ont i halsen så kan jag bli sjuk och missahela nästa veckas träning, tränar jag inte, så kan jag träna hela nästa vecka och spela cup.


Dagens i-landsproblem.


Puss!

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards