elinrosen

Alla inlägg den 10 december 2009

Av Elin Rosén - 10 december 2009 20:40

Ja det är precis vad vädret är nu, ge mig 15 minusgrader och en halvmeter snö! Hatar när det är såhär en få plusgrader och det duggregnar eller ösregnar och bara är tråkigt.   


nu har sista längre promenaden för dagen tagit slut med izzie, blev en runda bort till klubben så hon fick springa lite och sen gick vi hem igen. nu blir det till att träna lite, har gjort ett träningsschema som jag ska försöka följa varje dag, så när fysen sätter gång i januari kanske man klarar av att göra mer än en korrekt fällkniven.


den 13-14 februari är det årsmöte i RHH, dom anordnar även en träning för medlemmarna dagen innan uppe i Boxholm, och jag funderar faktiskt på att åka dit. Dels för att träffa lite mer hundfolk och få lydnadstips av Towa, och våga åka iväg själv med hund.. har ju alltid haft Marie med mig annars, dags att pröva sina vingar! Har ju ändå samlat på mig sååå mycket mer kunskap på dessa tre åren. jag är stolt över migsjälv att jag kan och har lärt mig så mycket och kan diskutera och föra fram mina åsikter. för tre år sedan var jag väldigt rädd för stora hundar, ungefär som första gången jag träffade aagje, eller första mallen, eller när jag vågade kampa med stora hundar själv ute i skogen... det har gått framåt! jag har ju till och med tävlat! trodde aldrig jag skulle klara av det, men det gjorde jag!   


Imorgon är det jobb 12-18 och sen lämna Izzie och sen är det Idolfinal på tv!


Puss!

Av Elin Rosén - 10 december 2009 19:24

ja, är man malle så är man :) då kan man sova hur som helst:)

Av Elin Rosén - 10 december 2009 16:24

Ja, när jag kom hem så såg det ut som det gör på bilden nedan.. då har hon alltså lyckats få tag i mattan som låg under buren, tuggat sönder den till småbitar, likadant med filten som låg i. och hon satt i bur! och igår upptäckte mamma att hon öppnar dörrar! visserligen bara in till sovrummet än så länge. Men än så länge har hon alltså sabbat en mobilladdare, helt söndertuggad, och mammas nya fina matta som jag nu får köpa ny. jag jublar! *not*   


Idag är jag bara allmänt trött på att vara trevlig och stå med ett smile på läpparna hela dagarna. när man jobbar med ett serviceyrke så kan man ju inte stå och vara otrevlig, eller jo, det finns ju vissa, som man känner typ. eller som när man jobbade natt, och det kom fulla dryga människor hem från slagthuset kl 5 och ville ha hamburgare. då var man INTE glad.   kolla in tekniken!   Såhär vig är jag, dvs, som ett kylskåp   Stela pinnen här!


ja, nu ska jag väl slänga mig på soffan ett tag tror jag, blir en tråkig kväll, ska övertala mamma att göra pannkakor till middag.



puss!

Av Elin Rosén - 10 december 2009 13:33

Av Elin Rosén - 10 december 2009 07:32

Nog för att jag inte har något emot att jobba morgon, men när klockan ringer 04.20, och man har fått ett fyllesms kl 04.02, (på en onsdag?!?!) och man har sovit knappt 5 timmar, då är man trött. längtar tills klockan kan bli tolv så jag kan få gå hem och lägga mig på soffan och sova med Izzie. kallt som fan är det på jobbet också, det gör inte saken bättre.


igår var det en rolig träning, lite frågor som jag hade väntat mig, sen körde vi även engelsmannen, eller fotbollstennis som vissa kallar det. vi har hela 16 st, nog ett rekord på onsdagar nu efter säsongen. När vi spelade så körde jag både innermittfält och anfall, lite kul med variation!



Idag vet jag inte vad dagen har att erbjuda, sysselsätta Izzie så smått, och lägga mig tidigt ikväll, jobbar 12-18 imorgonkväll, 7-15 på lördag, 7-12 på söndag, 12-17 på måndag. Får väl se vad som händer till helgen, lussevaka på lördag, men jag har aldrig brytt mig om det innan så varför ska jag börja nu?



Anyway... back to work!


Puss!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards